جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما در ویجیاتو

چرا فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی شکست می خورند؟

با وجود مشخص بودن کارگردان فیلم متال گیر سالید، این فیلم هنوز با رسیدن به مرحله ساخت، فاصله زیادی دارد. فیلمنامه این عنوان، هنوز در دسترس نگارش بوده و به نظر می رسد که راه زیادی تا به اکران رسیدن آن مانده است.

آقای جردن وت رابرتز، کارگردان این فیلم، به تازگی مصاحبه ای در رابطه با عناصری که این فیلم برای موفق شدن به آن نیاز دارد، انجام داده است. او از علاقه زیاد خود به ساخت چنین اثری گفته و از این که فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، معمولاً به شکست منجر می شوند، آگاه است.

به نظر او، دلیل شکست این دست فیلم های اقتباسی، ناآشنا بودن اعضای تولید آن با ویژگی های بازی های ویدیویی بوده است. همچنین به نظر رابرتز، این فیلمسازان، در پیدا کردن المان هایی که باعث موفقیت بازی ویدیویی انتخاب شده برای اقتباس، ناکام مانده اند و این عناصر به درستی به فیلم های سینمایی منتقل نشده اند.

به نظر او، دلیل شکست این دست فیلم های اقتباسی، ناآشنا بودن اعضای تولید آن با ویژگی های بازی های ویدیویی بوده است

همچنین او به تفاوت های میان فیلم های اقتباسی از کامیک بوک ها و بازی های ویدیویی پرداخت: «این مشکل، در ساخت فیلم های کامیک بوکی نیز پیش آمد، به طوری که یک دوره طولانی 30 ساله، تقریباً بدون ساخت هیچ فیلم موفقی در این ژانر طی شد. به مرور زمان، کارگردانانی انتخاب شدند که درک بهتری از فضای کتاب های مصور داشتند و برای مثال، سم ریمی با علاقه و شناخت خود نسبت به شخصیت مرد عنکبوتی، یک سه گانه موفق را خلق کرد.»

دو فیلم مرد عکنبوتی به کارگردانی سم ریمی و عنوان ایکس من، ساخته برایان سینگر، فیلم های اقتباسی از کتاب های مصور را وارد مرحله جدیدی کردند. اکنون بازار فیلم های کامیک بوکی و ابرقهرمانی، از جمله اهرم های اصلی سینمای هالیوود حساب شده و به گفته جردن رابرتز، این اتفاق برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی نیز در آینده ای نزدیک خواهد افتاد.

به عقیده آقای جردن رابرتز، هنوز سازندگان درستی برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، انتخاب نشده است. به عقیده او، شخصی که بازی های ویدیویی در DNA او بوده و با  پرداختن به این سرگرمی، مدت زمان زیادی از زندگی خود را سپری کرده، لایق قرار گرفتن در این جایگاه خواهد بود.

رابرتز به این قضیه اعتقاد دارد که مهم نیست که منبع الهام برای ساخت یک اثر سینمایی، کدام بازی موفق باشد. به نظر او، هر کدام از این دست بازی ها، یک تجربه منحصر به فرد بوده که ترجمه آن به زبان سینما، نیازمند مهارت زیادی خواهد بود.

به عقیده آقای جردن رابرتز، هنوز سازندگان درستی برای فیلم های اقتباسی از بازی های ویدیویی، انتخاب نشده است.

برای مثال، در سری بازی های متال گیر سالید، بازیکنان بیش از همه چیز، به مخفی کاری و از بین بردن دشمنان و رد کردن موانع با این تکنیک، مشغولند. رابرتز از این موضوع آگاه بوده و قصد دارد تا با الهام از همین موارد، فیلم خود را توسعه دهد.

او می گوید: «عقیده من این است که تماشاگران، بعد از دیدن این دست فیلم های سینمایی، احساسی نزدیک به تجربه بازی کردن آن داشته باشند و با به وقوع پیوستن این موضوع، دیگر نباید نگران نقدهای منفی نسبت به فیلم های سینمایی اقتباسی از بازی های ویدیویی بود.»

باید منظر ماند و دید که رابرتز، تا چه حدی در به ثمر رساندن ایده های خود در فیلم های متال گیر سالید، موفق ظاهر خواهد شد.

مطالب مرتبط

ده نکته‌ که قبل از دیدن فیلم ونوم (Venom) باید بدانید

از تاریخ 5 اکتبر یا 13 مهر، تام هاردی (به همراه مقدار زیادی از جلوه‌های ویژه بصری) دشمن پرآوازه اسپایدرمن یعنی ونوم را به پرده نقره‌ای می‌آورد. طرفداران کمیک سال‌ها منتظر فیلم اختصاصی ونوم بوده‌اند. اما برای بیننده‌های معمولی، پرده‌برداری از یک اسطوره بر پایه بیگانگان ترسناک به نظر می‌رسد. در ادامه کانسپت‌ها و نام‌هایی... ادامه مطلب

کونامی: متال گیر سالید می تواند بدون کوجیما نیز ادامه پیدا کند

نسخه ی پنجم سری متال گیر سالید با نام The Phantom Pain، به احتمال زیاد آخرین بازی این سری است که توسط کوجیما ساخته شده و ممکن است آخرین بازی عرضه شده برای این فرنچایز باشد. با این حال، گراهام دی از کونامی، در رویداد EGX امسال و در مصاحبه با Game On Daily به... ادامه مطلب

گزارش مالی کونامی؛ فروش کلی سری Metal Gear به بیش از 49 میلیون نسخه رسید

جدایی کوجیما از کونامی پرسش بسیار مهمی را در ذهن بازیکن ها ایجاد کرد؛ متال گیر به چه سرنوشتی دچار خواهد داشت؟ کوجیما سی سال از فعالیت خود را صرف این فرنچایز کرد و نبود خالق یک سری به عنوان سکان دار بازی های بعدی می تواند طبعات منفی به همراه داشته باشد.با این وجود،... ادامه مطلب

مالکان «متال گیر» دیگر هیچ بازی بزرگی نخواهند ساخت

طی یک سال اخیر کونامی بحران بزرگی را پشت سر گذاشته است. جدا شدن بیش از 10 بازیساز نخبه و نام آشنا از این کمپانی از یک سو و عملکرد ضعیف بسیاری از بازی های عرضه شده توسط آن ها از سوی دیگر، کونامی را از روزهای خوب خود دور کرد.با این حال و با... ادامه مطلب

تحلیل نمایش اسپایدرمن در نمایشگاه E3 2017؛ بازگشت شکوهمندانه یک قهرمان دیگر

احتمالاً هیچوقت فکرش را هم نمی کردیم که یک روز، بازی ویدیویی جدیدی با محوریت کاراکتر اسپایدرمن بتواند یکی از بهترین نمایش های رویداد E3 نام بگیرد؛ درست همانطور که هیچوقت فکرش را نمی کردیم استودیویی ناشناخته در لندن، بتواند بازی آبرومندانه ای برای بتمن و همتایی برای سه گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان در... ادامه مطلب

هیدئو کوجیما جایزه «نماد صنعت بازی سازی» را دریافت کرد

یکی از تراژیک ترین اتفاقات صنعت گیمینگ طی سال گذشته، مشکلات حقوقی هیدئو کوجیما، سازنده سری Metal Gear Solid با کونامی بود که به محرومیت او از دریافت جایزه Metal Gear Solid V: The Phantom Pain و جدایی اش از کمپانی ژاپنی منجر شد.با این حال، متاسفانه یا خوشبختانه همکاری آقای کوجیما بالاخره با کونامی... ادامه مطلب

نظرات ۱۰

وارد شوید

برای گفتگو با کاربران، وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود
x