ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نخستین فیلم واقعیت مجازی از یک عمل جراحی مغز منتشر شد [تماشا کنید]

آیا تاکنون خواسته اید یک عمل جراحی را از نزدیک تماشا کنید؟ در صورتی که پاسختان مثبت است باید بدانید که یک تیم جراحی در بیمارستان سلطنتی لندن اولین فیلم واقعیت مجازی 360 درجه را ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

آیا تاکنون خواسته اید یک عمل جراحی را از نزدیک تماشا کنید؟ در صورتی که پاسختان مثبت است باید بدانید که یک تیم جراحی در بیمارستان سلطنتی لندن اولین فیلم واقعیت مجازی 360 درجه را از عمل جراحی برآمدگی رگ مغزی منتشر کرده اند.

این فیلم با استفاده از دوربین های 360 درجه و دوربین های هدبند GoPro فیلمبرداری شده و بینندگان می توانند عمل جراحی را از دید بیمار و پزشک مشاهده کنند.

در ابتدای فیلم، بیننده در نقش بیمار قرار دارد و به اتاق عمل برده می شود سپس از نقش بیمار خارج شده و به تیم پزشکی ملحق می شود. نمایشگر مجازی که در اتاق عمل قرار دارد فرایند عمل را تشریح می کند و علاوه بر این هر مرحله از عمل به صورت صوتی توضیح داده می شود. باتوجه به 360 درجه بودن فیلم امکان مشاهد فضای اطراف اتاق وجود دارد.

«کریس اسکاترگود» موسس «Fundamental VR» و تولید کننده این ویدئو می گوید:

ضبط فرایند جراحی بصورت واقعیت مجازی مقدمه ای برای شبیه سازی عمل جراحی است که امکان تمرین مراحل مهم عمل را برای کارآموزان جراحی فراهم خواهد کرد

این ویدئو در ادامه قرار شده و تماشای آن از طریق هدست های واقعیت مجازی تجربه ای متفاوت و هیجان انگیز را برای کاربران فراهم می کند.

توجه: ویدیو حاوی تصاویر ناخوشایند است

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • rezamo
    rezamo | ۲۱ شهریور ۱۳۹۶

    فیلم خرابه برای من که به سختی باز شد بعدشم صفحه سیاه بود کلا چیزی نشون نمیده ولی صوت برقراره

مطالب پیشنهادی