ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجربه رانندگی با جنسیس G70؛ پرچمدار عجیب کره ای ها

چند روز پیش بود که جنسیس از سدان کامپکت و لوکس خود با نام G70 در نامیانگ کره رونمایی کرد. این خودرو قرار است به مصاف رقبایی چون ب ام و سری 3، مرسدس بنز ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مهر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

چند روز پیش بود که جنسیس از سدان کامپکت و لوکس خود با نام G70 در نامیانگ کره رونمایی کرد. این خودرو قرار است به مصاف رقبایی چون ب ام و سری 3، مرسدس بنز C کلاس، آئودی A4، لکسس IS و اینفینیتی Q50 برود. با توجه به مشخصات فنی و امکانات ذکر شده در روز رونمایی، جنسیس G70 می تواند دردسر های زیادی را برای رقبای خود ایجاد کند.

اخیرا این خودروی جدید کره ای توسط یکی از نویسندگان ROAD&TRACK مورد بررسی اولیه قرار گرفته و نتایج آن در سایت این نشریه منتشر شده است. آنچه در ادامه می خوانید، چکیده ای از مهم ترین بخش های مقاله مربوطه می باشد.

جنسیس G70 بر روی پلتفرم دیفرانسیل عقب کره ای ها که با کیا استینگر معرفی شد، تولید می شود.

قوی ترین نسخه این خودرو یعنی G70 اسپورت، از یک موتور تمام آلومینیومی V6 با 365 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. گیربکس هشت سرعته خودکار، سیستم چهار چرخ متحرک با فناوری تورک وکتورینگ، ترمزهای برمبو، تایرهای میشلن، سقف پانورامیک و کابینی از چرم، آلومینیوم و دوخت با کیفیت بخشی از ویژگی های این نسخه هستند.

جنسیس G70 با دو موتور چهار سیلندر دیگر قابل انتخاب است. نمونه بنزینی 2 لیتری 248 اسب بخار قدرت و 352 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

نمونه دیزلی 2.2 لیتری نیز 199 اسب بخار قدرت و 440 نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده می گذارد.

فارغ از اینکه چه موتوری در زیر کاپوت جلو نصب شود، مدل های محور عقب متحرک G70 با دیفرانسیل لغزش محدود ارایه خواهند شد.

نسخه ای هم با نام داینامیک ادیشن (Dynamic Edition) در نظر گرفته شده که دارای شاسی سفت تر، تنظیمات بهتر و تایرهای نرم تر خواهد بود.

لانچ کنترل، کمک های الکترونیکی قابل تنظیم و فرمان حساس به سرعت از دیگر قابلیت های مهم این اتومبیل لوکس کره ای به شمار می روند.

جنسیس با G70 قصد دارد لذت رانندگی ب ام و و راحتی مرسدس را با هم ترکیب کند. این خودرو از لحاظ طراحی با توجه به رعایت نسبت ها، فاصله کم چرخ ها با سپرها، خطوط خاص بدنه، ترکیب انواع حجم ها و اشکال و اسپویلر کوچک یکپارچه با در صندوق عقب کاملا جلب توجه کننده است.

اگر چه افراد تیزبین فرم های آشنایی را هم در نمای جلو و هم در نمای عقب پیدا می کنند، اما ترکیب کلی بدنه متفاوت از سایر خودروهای حاضر در این کلاس به نظر می رسد.

در داخل کابین سادگی در دستور کار قرار گرفته و اکثر دکمه های کنترلی از طراحی مینیمالی برخوردار هستند.

فرم کلی داشبورد و اجزای آن به شکلی است که می توان شباهت هایی را با رقبای آلمانی پیدا کرد. نشان دهنده های پشت فرمان از نوع آنالوگ انتخاب شده که این موضوع کمی تعجب برانگیز است، البته برای راحتی بیشتر می توان از سیستم هدآپ دیسپلی استفاده کرد.

در کل جنسیس با فراهم کردن امکان شخصی سازی بالا و توجه زیاد به جزئیات سعی نموده که جلوتر از رقبا قرار گیرد.

در اتوبان، G70 بیشتر خصوصیاتی شبیه به خودروهای لوکس از خود نشان می دهد تا مدل های اسپورت، دلیل اصلی این امر به کابین بسیار بی صدا و سیستم تعلیق نرم تر در نسخه مخصوص بازار کره مربوط می شود.

مهندسین جنسیس در طراحی آینه ها و چهارچوب درها نهایت دقت و وسواس را به خرج داده اند تا هنگام حرکت در جاده صداهای مزاحم زیادی تولید نکنند. علاوه بر اینها، عایق کاری زیادی برای جلوگیری از نفوذ صدا به کابین صورت گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه جنسیس امکان پخش صدای واقعی موتور V6 خودرو را از طریق اسپیکرها فراهم کرده؛ این ویژگی قابل شخصی سازی بوده و در صورت عدم رضایت می توان آن را خاموش نموده و از آرامش کابین لذت برد. عملکرد این قابلیت G70 توسط نگارنده بهتر از نمونه مشابه در پورشه پانامرا 4 E-Hybrid ارزیابی شده است.

در حالت اسپورت، جنسیس G70 بسیار سرحال و سر زنده احساس می شود. موتور 3.3 لیتری V6 به اندازه کافی قدرت داشته و همیشه آماده است تا با اشاره پدال گاز خودرو را به جلو پرتاب کند.

فرمان G70 عملکرد بسیار خوبی دارد و در 3.3 دور قفل می شود. اگر چه فرمان این خودرو به اندازه آلفا رومئو جیولیا کوادروفولیو که در 2.3 دور قفل می گردد سریع نیست، اما G70 را کوچک تر از آنچه که هست نشان داده و راننده را به انجام مانورهای بیشتر ترغیب می کند.

نسخه چهار چرخ متحرک G70 حداکثر 20 درصد از گشتاور موتور را با فناوری تورک وکتورینگ به چرخ های جلو ارسال می کند.

به نظر می رسد نسخه دیفرانسیل عقب داینامیک ادیشن توانایی های فنی بالایی داشته و می توان با آن به انجام حرکات دریفت پرداخت.

در تست هایی که در پیست Inje Speedium واقع در کره جنوبی به عمل آمد، G70 در کل راضی کننده بود. البته آقای بیرمان اندکی پس از شروع آزمایش ها اشاره کرد که این خودرو برای پیست توسعه نیافته و یک اتومبیل "high performance" نیست.

با توجه به تایرهای میشلن پایلوت اسپورت 4 و سیستم تعلیق چند اتصالی (مولتی لینک) در عقب، نسخه چهارچرخ متحرک V6 چسبندگی بسیار مناسبی داشته و علی رغم حرکات زیاد بدنه - که نتیجه توجه زیاد به راحتی سرنشینان است – از تعادل خوبی در پیچ ها برخوردار می باشد.

جنسیس هنوز چند سالی با ارایه خودروهای تقویت شده تحت یک برند زیر مجموعه (مثل بخش M و AMG) فاصله دارد، اما تا فرا رسیدن آن دوران G70 می تواند طرفداران را راضی نگه دارد.

طبق برنامه ریزی کره ای ها، فروش جنسیس G70 در آمریکا از ماه آوریل آغاز خواهد شد. مدل های مخصوص بازار آمریکا از سیستم تعلیق سفت تر و اگزوزهایی با صدای بلندتر برخوردار خواهند بود.

هنوز قیمت مدل نسخه های مختلف این خودرو مشخص نشده، اما می توان حدس زد که در مقایسه با رقبای آلمانی ارزان تر خواهد بود. البته با توجه به طراحی، مهندسی دقیق، ایمنی بالا و کیفیت کابین شاید این انتظار کمی ناعادلانه باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • M o h s e n
    M o h s e n | ۲ مهر ۱۳۹۶

    حالا فهمیدم که بنتلی لوگوش رو از کدوم شرکت اسکی رفته !
    ???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی