ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک در یک قدمی فیلترینگ روسیه

بر اساس گزارشات احتمال می رود به زودی دسترسی به فیسبوک در روسیه مسدود شود که دلیل این موضوع غیر قانونی بودن نحوه ذخیره سازی داده های شخصی توسط این شرکت ذکر شده. لازم است ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۵ مهر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

بر اساس گزارشات احتمال می رود به زودی دسترسی به فیسبوک در روسیه مسدود شود که دلیل این موضوع غیر قانونی بودن نحوه ذخیره سازی داده های شخصی توسط این شرکت ذکر شده. لازم است اشاره کنیم که این شرکت اطلاعات خود را در فضای ابری ذخیره سازی می کند و براساس قوانین روسیه (که در ادامه توضیح داده می شود) ملزم است که اطلاعات کاربران روسی را داخل این کشور ذخیره نماید.

«الکساندر ژارُو» (Alexander Zharov) مدیر سازمان دیده بان ارتباطات روسیه با نام «Roskomnadzor» به تازگی اعلام نموده که: «قانون برای همه یکسان است و ما می توانیم در آینده جلوی فعالیت شرکت هایی که از آن پیروی نمی کنند را بگیریم».

فیسبوک در روسیه بسیار محبوب است و در این راستا «ژارُو» افزوده: «به میزان استفاده شهروندان از این شبکه آگاه است ولی در عین حال شبکه های جایگزینی از جمله «Vkontakte» و «Odnoklassniki» نیز برای کاربران روسیه وجود دارد».

یادآوری می کنیم که در شهریور-مهر سال 94 قانونی در روسیه به اجرا گذاشته شد که بر اساس آن تمامی شرکت های فعال در این کشور موظف می شدند اطلاعات کاربران یا مشتریان خود را داخل روسیه نگه داری نمایند. از آن زمان، این مسئله برای بسیاری از شرکت های خارجی و حتی داخلی که داده های خود را در فضای ابری خارج از کشور نگه داری می کنند، مشکل ساز شد.

پس از قانون مذکور، بسیاری از کسب و کارها از جمله علی بابا، اپل، بوکینگ، ای بی، گوگل، توییتر و اوبر اطلاعات کاربران روسی خود را به این کشور منتقل کرده اند یا در حال انتقال آن هستند.

با این حال به نظر می رسد که سازمان دیده بان ارتباطات روسیه در مورد اعمال این قانون سخت گیری و عجله چندانی هم ندارد. زیرا پیشتر دسترسی به لینکداین را مسدود کرده بود ولی حالا پس از یک سال قرار است حکم مشابهی برای فیسبوک صادر شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ام دی 9
    ام دی 9 | ۵ مهر ۱۳۹۶

    مشکلی نیست. جناب آقای پرزیدنت زاکربرگ تمام دیتای مردم روسیه رو می فروشه به دوست برادر پوتین.

مطالب پیشنهادی