ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پاول اوتلینی مدیر عامل موفق پیشین اینتل درگذشت

Paul Otellini که از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۱۳ سمت مدیر عامل اجرایی اینتل را بر عهده داشت دیروز در ۶۶ سالگی درگذشت، شخصی که به گفته ی این شرکت ۴۰ سال از عمر خود ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۲ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

Paul Otellini که از سال ۲۰۰۵ تا اواسط ۲۰۱۳ سمت مدیر عامل اجرایی اینتل را بر عهده داشت دیروز در ۶۶ سالگی درگذشت، شخصی که به گفته ی این شرکت ۴۰ سال از عمر خود را به عنوان کارمند مجموعه اینتل سپری کرده بود. پاول اوتلینی پنجمین مدیر عامل اینتل بود که در سالهای رکود اقتصادی جهان، در ساختار اینتل برای رسیدن به سود بلند مدت تغییر ایجاد کرد و در نهایت، حدود ۴ سال پیش پس از بازنشتگی جای خود را به Brian Krzanich داد.

وی ضمناً نخستین فردی بود که بدون داشتن مدرک رسمی مهندسی به سمت مدیر عاملی این غول دنیای فناوری رسیده بود، اما با این وجود به گفته اینتل، این شرکت در ۸ سال زمامداری اوتلینی بیشتر از تمام ۴۵ سال قبل از آن سود کسب کرد. پس دور از انتظار نیست که بگوییم این آقای اوتلینی بود که باعث شد اینتل جایگاه خود را به عنوان تولید کننده اصلی چیپ کامپیوترهای شخصی در بازار پر رقابت امروز حفظ کند.

این موضوع فقط دنیای ویندوز را هم شامل نمی شود. سال ۲۰۰۵ بود که استیو جابز اعلام کرد کامپیوترهای مک از این به بعد به پردازنده های ساخت اینتل مجهز خواهند بود و سپس، پاول اوتلینی برای توضیحات بیشتر روی صحنه به وی ملحق شد.

البته در پرونده سرشار از موفقیت آقای اوتلینی هم بدون تردید شکست هایی به چشم می خورد، از جمله تلاش ناموفق برای تولید چیپ های موبایل و ساخت اولترا بوک هایی با توان پردازش پایین که در بازار با استقبال مواجه نشد. جالب اینکه پاول اوتلینی حتی پس از این شکست ها هم روحیه توقف ناپذیر خود را حفظ کرده بود. وی در مصاحبه ای در سال ۲۰۱۳ گفت: «می توانید بگویید ما در انجام این کار پیروز نشدیم یا اینکه از موفقیت در آن صرف نظر کردیم، اما در هر صورت مطمئن باشید که اگر ما به کار خود ادامه داده بودیم دنیای فناوری، قطعاً امروز متفاوت بود». وی در جای دیگری نیز می گوید بسیاری از تصمیمات خود را صرفاً با تکیه بر جسارت گرفته است و تلاش برای تولید چیپ موبایل هم، یکی از مهم ترین آنها به حساب می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • yasinyasemi
    yasinyasemi | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    خدا بیامرزدش تشکر بابت عمری که برای خدمات و آسایش بشر صرف کردی

  • آریا
    آریا | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    حیف. سنی نداشت. چرا اخه?

  • Mohammad
    Mohammad | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    روحشان شاد ممنون بابت خدمت به بشریت?

  • MasoudZ
    MasoudZ | ۱۲ مهر ۱۳۹۶

    روح آقای اوتلینی و آقای جابز شاد?

مطالب پیشنهادی