ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مایکروسافت قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را پیش از اپل عرضه کرده بود

قابلیت تشخیص چهره سه بعدی اپل تحت عنوان «FaceID» از جمله ویژگی های مهم موبایل آیفون 10 است که کمپانی تبلیغات زیادی پیرامون کارایی و سرعت آن کرده، و به نوعی یک مزیت رقابتی برای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲ آبان ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

قابلیت تشخیص چهره سه بعدی اپل تحت عنوان «FaceID» از جمله ویژگی های مهم موبایل آیفون 10 است که کمپانی تبلیغات زیادی پیرامون کارایی و سرعت آن کرده، و به نوعی یک مزیت رقابتی برای پرچمدار اپل محسوب می شود.

اما جالب است بدانید که شرکت مایکروسافت از سال 2015 قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را در قالب ویژگی «Windows Hello» عرضه کرده که کارایی و سرعت بالایی داشته، و توانسته در طول این مدت با دریافت آپدیت های متعدد در ویندوز 10، بهتر از گذشته فرآیند شناسایی چهره و باز کردن قفل دستگاه را انجام دهد.

ویندوز هِلو که نخستین بار همراه «سرفس پرو 4» به بازار معرفی شد، با تاباندن نور فروسرخ به چهره کاربر و بهره گیری از الگوریتم های خاص، یک تصویر سه بعدی را شکل می دهد که با روش هایی مانند استفاده از عکس فریب نخورده و حتی در بعضی موارد دوقلوهای همسان را نیز از یکدیگر تشخیص می دهد.

دوربین Mouse با پشتیبانی از Windows Hello

نکته قابل توجه دیگر، تولید دوربین های سازگار با Windows Hello توسط شرکت های شخص ثالث است که به کاربران اجازه می دهد قابلیت مذکور را در سایر کامپیوترها و لپتاپ هایی (مجهز به ویندوز 10) که از دوربین مخصوص بی بهره اند، در اختیار داشته باشند.

قابلیت ویندوز هِلو از طریق دوربین های شخص ثالث برای همه کامپیوترها در دسترس است

البته باید در نظر داشت که استفاده از یک سنسور تشخیص چهره در کامپیوتر یا لپتاپی که معمولاً در جای ثابتی قرار می گیرد، با تلفن هوشمندی که در موقعیت های مختلف و حتی در حال حرکت توسط کاربر استفاده می شود، تفاوت هایی داشته و نمی توان ادعا کرد که استفاده از اسکنر چهره در موبایل همیشه بهترین و راحت ترین راه برای باز کردن قفل دستگاه است.

از نظر امنیتی نیز مایکروسافت اظهار داشته که تصاویر سه بعدی مورد استفاده Windows Hello روی دستگاه ذخیره نمی شوند و سیستم در واقع با استفاده از یک مجموعه دیتا، چهره کاربر را تشخیص می دهد که بنا بر اعلام اپل، این کمپانی نیز از شیوه مشابهی استفاده می کند.

گفتنی است مهم ترین دستاورد اپل با ارائه ویژگی FaceID، فراهم کردن قابلیت تشخیص چهره سه بعدی در ابعاد کوچک و برای یک تلفن هوشمند است که البته تأمین سخت افزار آن نیز مشکلاتی را برای شرکت به وجود آورده و به گفته بسیاری از منابع، عامل اصلی تأخیر عرضه آیفون 10 و کمبود احتمالی آن در ماه های نخست حضور در بازار خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • CANOPUS
    CANOPUS | ۲ آبان ۱۳۹۶

    تو متن و البته منبع ذکر شد تفاوتهایی هست بین گوشی و لپ تاپ خیلی عجیبه چون در گوشی لومیا 950 هم بود این ویژگی

  • D D
    D D | ۲ آبان ۱۳۹۶

    شما حالا فهمیدید؟ مایکروسافت مثل اپل کلمه های گنده گنده از خودش در نمیاره

  • HaDi Jandaqi
    HaDi Jandaqi | ۲ آبان ۱۳۹۶

    احتمالا اپل این تکنولوژی رو به بلوغ رسونده

    • mohsen-unique
      mohsen-unique | ۲ آبان ۱۳۹۶

      نه اپل اومد اونو از نو اختراع کرد شما نمیدونید

مطالب پیشنهادی