ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بررسی تاثیر میدان مغناطیسی خودروهای برقی بر روی بیماران قلبی

افرادی که از دستگاه های الکتروشوک و ضربان ساز قلب استفاده می کنند با محدودیت هایی مواجه هستند، برای مثال قرار گرفتن این افراد در فاصله یک متری از میدان‌های الکترومغناطیس و فرکانس رادیوئی خطرناک است. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

افرادی که از دستگاه های الکتروشوک و ضربان ساز قلب استفاده می کنند با محدودیت هایی مواجه هستند، برای مثال قرار گرفتن این افراد در فاصله یک متری از میدان‌های الکترومغناطیس و فرکانس رادیوئی خطرناک است.

به همین منظور اخیرا مطالعاتی توسط یگ گروه متشکل از 26 مرد و 8 زن با قلب های مجهز به الکتروشوک و با میانگین سنی 69 سال انجام پذیرفته تا تاثیر نزدیک شدن این افراد به خودروهای الکتریکی آزمایش شود.

این مطالعه که که توسط دو نفر از پزشکان (تیان تانگ آنگ و عبدل ویس) بیمارستان گود ساماریتان شهر دیتون واقع در ایالت اوهایو صورت گرفته نشان می دهد که وسایل نقلیه الکتریکی هیچ تاثیر منفی بر بیماران قلبی نداشته و آن ها می توانند از این وسایل استفاده کنند.

دکتر آپور پاتل که نتایج حاصل از تحقیقات این دو پزشک را بررسی کرده است، توضیح داد که وسایل نقلیه الکتریکی تسلا برای افرادی که از الکتروشوک و ضربان ساز قلب استفاده می کنند، ایمن بوده و همچنین این خودروها با عدم ایجاد آلودگی در هوا اولین گام برای سلامت این بیماران قلبی را نیز فراهم می کنند.

 

در این آزمایش افراد در موقعیت ها و فاصله های گوناگونی نسبت به خودروی تسلا مدل اس P90D قرار گرفته اند. این خودرو در یک ایستگاه شارژ به جریان برق 220 ولت متصل بوده است.

شرکت کنندگان در تمام طول مدت تست به جهت دریافت هرگونه نشانه خطرناک ارزایابی شده و تحت نظارت بودند. با وجود افزایش سطح حساسیت این تجهیزات هیچ گونه سیگنال الکترومغناطیسی، شارژ یا هر گونه تغییر ناشی از نزدیکی به وسیله نقلیه و یا ایستگاه شارژ خودرو ثبت نشده است.

باید در نظر داشت که این مطالعه، تنها بر روی خودروی تسلا انجام شده و لازم است که بر روی طیف گسترده ای از وسایل الکتریکی دیگر نیز انجام شود.

البته دانشمندان دریافته اند که نسخه های مختلف تسلا در هنگام شارژ نسبت به خودروها و سایل نقلیه الکتریکی دیگر  فعالیت الکتریکی بیشتری داشته و میدان های الکترومغناطیس بزرگ تری را تولید می کنند.

این مطالعه نشان می دهد که وسایل نقلیه الکتریکی برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی ایمن هستند، اما ما پیشنهاد می کنیم که روند آزمایش مجددا بر روی خودروی جدید تسلا یعنی نسل دوم رودستر که به تازگی معرفی شده نیز انجام شود.

این خودرو ویژه که در کمتر از 2 ثانیه سرعت 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را طی می کند، می تواند به واسطه ترس و هیجانی که به سرنشین خود وارد می آورد، برای بیماران قلبی مشکل ساز باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی