ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپ از امکان پنهان‌سازی شماره همراه رونمایی کرد

سامانه اسنپ که در هفته‌های گذشته قابلیت «پنهان‌سازی شماره تلفن» را به شکل محدود در اختیار بعضی کاربران و خبرنگاران گذاشته بود، امروز از این سرویس به شکل عمومی رونمایی کرد و خبر داد که در ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۷ آذر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۹

سامانه اسنپ که در هفته‌های گذشته قابلیت «پنهان‌سازی شماره تلفن» را به شکل محدود در اختیار بعضی کاربران و خبرنگاران گذاشته بود، امروز از این سرویس به شکل عمومی رونمایی کرد و خبر داد که در راستای ایمن‌سازی سفرهای خود و حفظ حریم خصوصی کاربرانش (مسافر و راننده)، سرویس مورد بحث را به دست شهروندان مشهدی رسانده است، هرچند در آینده‌ای نزدیک تمام کاربران این سامانه قادر به بهره‌گیری از این ویژگی خواهند بود. 

«حسین مرادقلی»، مدیرفنی اسنپ در رابطه با قابلیت پنهان‌سازی شماره تماس می‌گوید:

«سیستم پنهان‌سازی شماره تلفن چند ماهی در مرحله آزمایشی قرار داشت و اکنون بعد از پشت سر گذاشتن آزمون و خطاهای لازم به مرحله اجرایی رسیده است. این قابلیت در فاز آزمایشی خود از سوی جمعی از خبرنگاران، متخصصان حوزه آی‌تی و کارکنان شرکت اسنپ امتحان شده است. گروه فنی اسنپ پس از جمع‌آوری و بررسی نظرات جامعه آماری مذکور ضعف‌های احتمالی این سیستم جدید را برطرف کردند و آن را به مرحله اجرایی رساندند. این سیستم اکنون به صورت رایگان در اختیار کاربران مسافر و راننده ساکن مشهد قرار دارد و به صورت خودکار فعال است. با این امکان، هنگامی که مسافر و راننده در حین سفر با یکدیگر تماس تلفنی برقرار می‌کنند به جای مشاهده شماره تلفن یکدیگر، یک شماره ثابت مشاهده خواهند کرد.»

بر اساس آزمایش دیجیاتو، در واقع اسنپ یک خط تلفن میانی برای ارتباط میان راننده و مسافر در نظر گرفته است که کاربران می‌توانند از طریق آن با راننده یا مسافر خود تماس برقرار کنند و این تماس بر بستر اینترنت انجام نمی‌شود.

حسین مرادقلی، مدیرفنی اسنپ.

پنهان‌سازی شماره تلفن در سامانه اسنپ گامی مهم در حفظ حریم خصوصی کاربران این سامانه به شمار می‌رود و در ماه‌های اخیر اسنپ آپدیت‌های امنیتی را جدی‌تر از پیش گرفته است. قابلیت گفتگوی کوتاه یا چت و همچنین اضافه‌شدن ویژگی تشخیص چهره راننده در هر بار فعال شدن حساب راننده جهت جابه‌جایی مسافران از قابلیت‌های دیگری بوده است که مدیرفنی اسنپ در مهر ماه و مسابقات برنامه‌نویسی «کدکاپ» وعده آن را داده بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • | ۸ آذر ۱۳۹۶

    خیلی بی غیرته هرکی از اسنپ استفاده کنه.نه تنها اپ های داخل گوشیتون رو بررسی می کنن بلکه مجبورتون می کنن کاری که اونا میخوان رو انجام بدین.لابد پس فردا یه نهادی ازتون اطلاعات بخواد،تموم اطلاعاتی که دارن رو میذارن کف دستشون.واقعا کسی که استفاده می کنه هر چی بیاد سرش حقشه

  • pouya20
    pouya20 | ۸ آذر ۱۳۹۶

    "سامانه اسنپ که در هفته‌های گذشته قابلیت «پنهان‌سازی شماره تلفن» را به شکل محدود در اختیار بعضی کاربران و خبرنگاران گذاشته بود" و شاعر گفت: من اگر نیکم و گر بد تو برو خود را باش! / هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت!?

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۸ آذر ۱۳۹۶

    اونایی که درباره حریم خصوصئ حرف میزنن احتمالاً چیزی از برنامه‌نویسی نمیدونن. در اندروید امکان مشاهده ی لیست اپ های نصب شده برای هر اپلیکیشنی فراهمه. این قضیه در اکثر اپلیکیشن های بهینه‌سازی و مصرف نرم‌افزار وجود داره. اگه ترس از حریم خصوصی دارین اول اونا رو پاک کنید! درضمن راننده‌ها همچنان میتونن با ترفندهایی بازم ویز رو در کنار اپ اسنپ داشته باشن. نرم‌افزاری برای نصب ویز با نام پکیج متفاوت وجود داره.

  • thepjt
    thepjt | ۸ آذر ۱۳۹۶

    همون تاکسی سنتی رو علی رغم همه مشکلاتش ترجیه میدم . نو که آمد به بازار دلیلی نداره کهنه بشه دل آزار .

    اگر شماها 8 سال پیش و اتفاقاتش رو یادتون باشه .... دلایل کافی برای اینکه از افتادن اطلاعات تون به دست نا هلش بترسید ، وجود داره .

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی