ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپدراگون 845 کوالکام احتمالاً دوباره با فرآیند 10 نانومتری تولید می شود

چند سالی است که به عرضه پرچمداران سری گلکسی اس در دو مدل عادت کرده ایم: یک مدل همراه با چیپست اسنپدراگون در آمریکا و مدلی دیگر برای اقصی نقاط جهان که از پردازنده اگزینوس ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۰ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

چند سالی است که به عرضه پرچمداران سری گلکسی اس در دو مدل عادت کرده ایم: یک مدل همراه با چیپست اسنپدراگون در آمریکا و مدلی دیگر برای اقصی نقاط جهان که از پردازنده اگزینوس خود سامسونگ بهره مند شده و گاهی از مزیت پردازنده صوتی بهتر هم برخوردار است.

در حالی که موبایل های گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس طی سال آتی معرفی خواهند شد، سامسونگ اعلام کرده که نسل دوم پردازنده های LPP و 10 نانومتری اش در مرحله تولید انبوه به سر می برد. این در حالی است که سامسونگ در ماه اکتبر گذشته، فرآیند 8 نانومتری را «آماده برای تولید» اعلام کرده بود. سامسونگ بعداً نیز تایید کرد که چیپ های 10 نانومتری در کارخانه S3 ساخته می شوند و تولید انبوه با فرآیند 7 نانومتری FinFET هم در همین کارخانه صورت خواهد گرفت.

اما سامسونگ هیچ بازه زمانی دقیقی را وعده نداد و فرض بر این باقی ماند که فرآیند 8 نانومتری، جایگزین تولید انبوه 10 نانومتری می شود یا اینکه به صورت همزمان با فرآیند 7 نانومتری همراه با لیتوگرافی فرابنفش شدید به کار گرفته می شود. اما با خبر جدید، مشخص می شود که تنها چیپست های 10 نانومتری فعلاً در فاز تولید انبوه به سر می برند و نسل دوم چیپست های LPP (احتمالا اگزینوس 9810) به قدری زود آماده شده که به شایعه عرضه زودهنگام اس 9 نسبت به اس 8 دامن می زند.

حتی در صورتی که TSMC دست به حرکتی قهرمانانه بزند و تولید انبوه چیپست های 7 نانومتری اسنپدراگون را بدون انتشار خبری آغاز کرده باشد، به نظر می رسد که سامسونگ، اسنپدراگون بعدی کوالکام را با فرآیند 10 نانومتری تولید خواهد کرد.

سامسونگ ظاهراً نخستین سفارش های اسنپدراگون 845 را دریافت کرده و با همان فرآیند 10 نانومتری LPE به تولید چیپست خواهد پرداخت که پیشتر در تولید اسنپدراگون 835 به کار گرفته شده بود و در همین حال، ظرفیت های فرآیند پیشرفته 10 نانومتری LPP را برای اگزینوس 9810 خود نگه می دارد.

سامسونگ می گوید در قیاس با فرآیند 10 نانومتری LPE، نسل دوم این چیپست ها عملکردی تا 10 درصد بهتر داشته و تا 15 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی می کنند. از آن جایی که طبق رسم همیشگی، اسنپدراگون کوالکام در مدل آمریکایی گلکسی اس 9 جای می گیرد، کاربران این کشور احتمالاً شاهد تفاوتی در عملکرد دیوایس خود نسبت به مدل بین المللی خواهند بود.

در نهایت گفتنی است که بنابر شایعات، اسنپدراگون 845 همراه با پردازشگر گرافیکی آدرنو 630 عرضه می شود و از دوربین های دوگانه تا سقف رزولوشن 25 مگاپیکسل پشتیبانی کرده و به مودم X20 با سرعت تئوری 1.2 گیگابیت بر ثانیه مجهز شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    راستی نویسنده محترم هیچ هیچ شکی در بهتر بودن انپدراگون این ازدهای کوچولو وجود نداره اگزینوس فقط بازی با اعداده چون خودم داشتم پس به شعور ما توهین نکن تبهمم نزن حالا چون عشق سامسونگ و جومونگی ماهم مثل خودت فکر کنیم

  • امیر سادات شیرازی
    امیر سادات شیرازی | ۱۱ آذر ۱۳۹۶

    پس چی شد قرار بود سامسونگ با فناوری ۸ کپی کنه بعدشم نسخه بعدیشم گفته بود تازه با فناوری ۶ نانو متری خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

مطالب پیشنهادی