ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

10 جمله طلایی که باید در مکالمات روزمره محل کار بیان کرد

اعتماد بین کارمندان در سازمان همواره از اولویت های مورد نیاز برای ساختن یک محیط کاری سالم محسوب می شود. شما چه مدیر باشید یا کارمند، با رفتارهای صحیح خود می توانید در میان سایر ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

اعتماد بین کارمندان در سازمان همواره از اولویت های مورد نیاز برای ساختن یک محیط کاری سالم محسوب می شود. شما چه مدیر باشید یا کارمند، با رفتارهای صحیح خود می توانید در میان سایر همکاران اعتماد سازی کنید و پل های ارتباطی جدید بین خود و سایرین ایجاد کنید.

از اولین قدم های جلب اعتماد دیگران، استفاده از جملات ساده ای است که در ادامه قصد داریم به آنها بپردازیم. با به کار گیری این جملات، همچنین می توانید ارتباط خود با دیگران را بهبود بخشید.

1- من اشتباه کردم

اعتراف به اشتباه اعتماد را افزایش می دهد. این عمل موجب می شود به دیگران این گونه القا کنید که: «من کامل نیستم»؛ زیرا بر اساس پژوهش های محققان افراد معترف به اشتباه از دید دیگران جذاب تر به نظر می رسند زیرا در دید سایرین، این افراد عاری از نقص نیستند.

2- چطور می توانم کمک کنم؟

این جمله وقتی که موعد انجام فعالیتی نزدیک است یا فشار روانی زیادی روی فرد مقابل است، معجزه می کند و اعتماد سایرین به شما را افزایش می دهد.

3- اینکه [کار شما] چقدر برای من با ارزش است، قابل توصیف نیست

قدردانی شما از کارهایی که دیگران انجام داده اند، موجب می شود انگیزه آنها برای فعالیت های آتی یا کمک به شما افزایش یابد.

4- من از روشی که برای انجام این کار پیش گرفتید، لذت بردم

این جمله که حکم یک پاداش برای انجام یک فعالیت به روشی صحیح، خاص یا خلاقانه را دارد موجب می شود فرهنگ سازمانی بهبود یابد.

5- می خواهم نظر شما را در این مورد بدانم

برخی به اشتباه تصور می کنند افرادی که نظر سایرین را در کارهایشان جویا می شوند، از شایستگی کافی برای انجام فعالیت ها برخوردار نیستند؛ در حالی که چه مدیر باشید یا کارمند، نظر خواهی از دیگران موجب جلب اعتماد دیگران نسبت به شما می شود.

6- از ملاقات با شما خوشحالم

این جمله معمولاً در شروع ملاقات ها استفاده می شود؛ ولی بیان آن با شوق، تُن صدای مناسب و زبان بدن صحیح می تواند حس مثبتی در طرف مقابل ایجاد کند و به او القا کند که شما قابل اعتماد هستید و مایلید روابط خود را گسترش دهید.

7- من به تصمیم گیری شما ایمان دارم

اعتماد مثل یک جاده دو طرفه است. وقتی دیگران به شما اعتماد می کنند، شما نیز در جهت جلب اعتماد آنها تلاش می کنید. به قضاوت های دیگران اعتماد کنید تا سایرین نیز به شما اعتماد کنند و به تصمیمات تان احترام گذارند.

8- مهمترین موضوع امروز (یا این هفته) شما چیست؟

این پرسش ترغیب کننده بلافاصله مکالمه را به سمتی مثبت پیش می برد و به فرد مقابل تان فرصت صحبت در هر موردی که همین الان برای آن هیجان دارد را می دهد. البته این مورد بیشتر از جانب یک مدیر در پرسش از کارمند مطرح می شود و در شرایط دیگر باید مراقب بود که سوال به گونه ای مطرح نشود که به شکستن حریم خصوصی مخاطب تعبیر شود.

9- من بدون کمک شما نمی توانستم این کار را انجام دهم

این جمله در واقع روش دیگری برای تشکر کردن از کاری است که مخاطب آن را به نحوی عالی انجام داده. با بیان این جمله، فرد مقابل در می یابد که شما قدر کار او را می دانید و در آینده نیز برای سپردن وظایف یا درخواست کمک، به او اعتماد خواهید کرد.

10- بگو که چرا ...

شکی وجود ندارد که افراد همواره علاقه دارند از خودشان صحبت کنند. وقتی از دیگران می خواهید که در مورد خود یا کارهایشان توضیح دهند، به آنها القا می کنید که «شما کنجکاو هستید درباره آنها بیشتر بدانید». چنین رفتاری موجب می شود در میان دیگران اعتماد سازی کنید. البته توجه داشته باشید که در بیان این جمله باید به حریم خصوصی افراد نیز توجه داشت.

همچنین بر اساس پژوهش های محققان، افراد کنجکاو از سوی دیگران به عنوان افرادی که مایل به برقراری ارتباط بیشتر هستند، شناخته می شوند.

Inc
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • Dexter Morgan
    Dexter Morgan | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    اصطلاح های رایج اونجاست اینا تو ایران و زبان ما عادی نیست

  • پارسا ربانی
    پارسا ربانی | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    اینا مال خارجه ?

  • جانی سینز علیه کریتوس
    جانی سینز علیه کریتوس | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    آقای باقرزاده مثل اینکه شما تو ایران زندگی نمیکنین.

  • rad
    rad | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

    علی باقرزاده هرچیزی که دوست داری تو محل کارت ( دیجیاتو ) بهت بگن که نباید بیای اینجا بنویسی . مثلا به در میگی دیوار بشنوه ؟ این لوس بازیهارو بزار کنار

    • afriend
      afriend | ۱۹ آذر ۱۳۹۶

      ????

    • Alireza
      Alireza | ۲۰ آذر ۱۳۹۶

      ???

مطالب پیشنهادی