ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

۱ میلیون درخواست سفر؛ سبقت اسنپ تهران از اوبر در شهرهای بزرگ جهان

امروز شرکت اسنپ میزبان «سورنا ستاری»، معاون فناوری ریاست جمهوری بود و «ژوبین علاقبند» نایب رییس هیات مدیره اسنپ به همراه برخی دیگر از مدیران شرکت‌های گروه اینترنت ایران اطلاعاتی را در اختیار معاون فناوری ریاست ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۲ آذر ۱۳۹۶ | ۱۹:۲۴

امروز شرکت اسنپ میزبان «سورنا ستاری»، معاون فناوری ریاست جمهوری بود و «ژوبین علاقبند» نایب رییس هیات مدیره اسنپ به همراه برخی دیگر از مدیران شرکت‌های گروه اینترنت ایران اطلاعاتی را در اختیار معاون فناوری ریاست جمهوری و اصحاب رسانه قرار دادند.

اسنپ به گفته نایب رییس هیات مدیره‌اش، در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت فعال در بستر اینترنت در خاورمیانه است و به شکل روزانه ۱ میلیون درخواست سفر دارد. علاقبند عنوان کرد که در حال حاضر، اسنپ تهران از اوبر در شهرهای بزرگ دیگر جهان مشتریان بیشتری دارد. وی عنوان نمود که برای مثال، سامانه اوبر در شهر لندن روزانه ۴۰ هزار سفر را تجربه می‌کند.

علاقبند همچنین آمارهای دیگری را نیز در مورد وضعیت کنونی اسنپ به سورنا ستاری و خبرنگاران ارائه داد. به گفته نایب رییس هیات مدیره این شرکت، در حال حاضر ۳۰۰ هزار راننده در این سامانه مشغول به کار هستند و اسنپ ۸۵ درصد از سهم بازار سرویس‌های هوشمند را در ایران به خود اختصاص داده است.

آمار سفرهای روزانه اسنپ به گفته علاقبند در شیراز به ۶۵ هزار سفر و در تبریز به ۱۵ هزار می‌رسد. پس از تهران اما اصفهان بالاترین آمار را به خود اختصاص داده که به ۷۵ هزار سفر روزانه دست یافته است. هر چند علاقبند، از محدودیت‌هایی در این شهر خبر می‌دهد که این سامانه را از جذب راننده جدید منع نموده است.

مدیران اسنپ قدم بعدی برای این سامانه را سفر اشتراکی بیان کردند؛ هدفی که قرار است کاربران را از مالکیت خودروی شخصی بی‌نیاز کند و باعث کاهش آلودگی هوا در پایتخت شود. همچنین در این جلسه عنوان شد که اسنپ تمایل دارد در یک استارتاپ حمل و نقل بین شهری نیز سرمایه‌گذاری کند.

ژوبین علاقبند در پاسخ به پرسش دیجیاتو مبنی بر اینکه تا کنون چه راه‌کارهای امنیتی به سامانه این شرکت افزوده شده‌اند گفت: «در حال حاضر شماره تماس راننده‌ها و مسافرین در شهر مشهد برای همدیگر پنهان شده و یک شماره تماس ثابت جایگزین آن شده است. این طرح به زودی در تهران نیز اجرا می‌شود. از طرفی پروفایل تمام رانندگان با عکس همراه شده تا کاربران بتوانند تصویر را با شخص مطابقت دهند. آپدیت بعدی اسنپ همراه با سیستم احراز هویت تصویری برای رانندگان خواهد بود که در این حالت آنها باید قبل از شروع به کار یک سلفی از خود بگیرند که با استفاده از هوش مصنوعی هویت راننده را با تصاویری که از او در سامانه ثبت شده مطابقت می‌دهد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • H B
    H B | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    خب اول باید مقایسه بشه کدوم شهر دنیا از نظر حجم استفاده از تاکسی با تهران قابل مقایسه است. به دلیل محدودیت پارکینگ و ترافیک سنگین خیلی ها در ایران ترجیح میدن از تاکسی استفاده کنن ضمن اینکه تاکسی در ایران به نسبت اروپا و امریکا و حتی ترکیه خیلی ارزونه. دوستانمون اگر ادعایی دارن چرا سرویس هاشون رو مثل اوبر در سایر کشورها راه اندازی نمی کنن؟

  • مجید
    مجید | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    مگه همین چند وقت پیش خودتون خبر نزدید که اوبر در لندن ممنوع شده؟!
    بعد چطوری اوبر در لندن ۴۰ هزار سفر در روز داره و چطوری این آقا روش میشه آمار اوبر در لندن رو با اسنپ مقایسه کنه؟!

    • Mohammad ta
      Mohammad ta | ۲۳ آذر ۱۳۹۶

      چاکر داش مجید??

  • عادل حقیقی
    عادل حقیقی | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    واقعا یک فرد چقدر پیشرفت کرد در سه سال تبریک میگم به شهرام شاهکار و الگو برداری میکنم ازش

  • Shahab Ganjavi
    Shahab Ganjavi | ۲۲ آذر ۱۳۹۶

    من بین تپ۳۰ و اسنپ، همیشه طرفدار اسنپ بودم. ولی اسنپ دیگه شورشو دراورده با این گرون کردنای هرروزه. یک مسیر مشخص در یک ساعت مسخص رو، تپ۳۰ زده ۱۲۵۰۰، اسنپ زده ۱۸۵۰۰!

    کوچ به سوی تپ۳۰

مطالب پیشنهادی