ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

همکاری کوالکام و TSMC در تولید چیپست اسنپدراگون 855

به گزارش آژانس خبری ژاپنی «نیکی» شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) در سال آینده بخش عمده ای از کسب و کار کوالکام را از دست سامسونگ خارج کرده و در تولید اسنپدراگون 855 نقش عمده ای ایفا ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

به گزارش آژانس خبری ژاپنی «نیکی» شرکت صنایع نیمه هادی تایوان (TSMC) در سال آینده بخش عمده ای از کسب و کار کوالکام را از دست سامسونگ خارج کرده و در تولید اسنپدراگون 855 نقش عمده ای ایفا خواهد کرد.

بر این اساس کمپانی ساکن «سن دیگو» قصد جایگزینی تامین کننده فعلی برخی چیپ ها و پردازنده ها و همچنین استفاده از راهکارهای TSMC در تولید اسنپدراگون 855 را دارد که احتمالا در مدل های 2019 موبایل های اندرویدی شاهد استفاده از آنها خواهیم بود.

گزارش های مبنی بر جایگزینی سامسونگ با TSMC توسط کوالکام در اوایل تابستان منتشر شد و پس از آن همکاری این دوکمپانی در تولید چیپست های 7 نانومتری موبایل به تقویت این شایعات منجر شد.TSMCاگرچه چیپست اسنپدراگون 855 بر اساس فرایندهای TSMC تولید می شود اما برای اتصال به اینترنت کماکان از مودم های خود کوالکام بهره می برد.

دو چیپست جدید کوالکام با استفاده از فرایندهای 10 نانومتری FinFET سامسونگ توسعه داده شده اند و این در حالی است که بسیاری از موبایل های پرچمدار از آنها بهره می برند.

کمپانی تایوانی از زمانی که به تامین کننده انحصاری چیپست های اپل تبدیل شده توانسته کسب و کار خود را تا حد زیادی گسترش دهد و حالا با تامین سفارشات و همکاری با کوالکام می تواند به رشد جهشی خود ادامه دهد.

دلیل اصلی کوالکام برای انصراف از همکاری با سامسونگ، ناتوانی کمپانی کره ای در رقابت با TSMC و ارائه راه حلی اقتصادی برای توسعه چیپست های 7 نانومتری در سال 2018 عنوان شده است.

با این وجود در صورتی که سامسونگ در سال 2019 فناوری توسعه چیپست های 7 نانومتری با لیتوگرافی فرابنفش را تکیمل کند، احتمال همکاری مجدد آنها وجود دارد.

موفقیت کمپانی کره ای که در رسیدن به اهدافش که عبارتند از گسترش سه برابری کسب و کار و به دست گرفتن یک چهارم از بازار جهانی تا سال 2022 تا حد زیادی به موفقیت آنها در توسعه کامل فناوری 7 نانومتری بستگی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ دی ۱۳۹۶

    اينكه توسط كي توليد ميشه برامصرف كننده اهميت خاصي نداره ، اما وقتي سامسونگ انحصاري ميكنه فروشش و تا مدت طولاني رززو ميكنه برا محصولات خودش خلاف قوانين رقابتي رفتار ميكنه ، ما بايد ازينكه چيپ بعدي كوالكام رو سامسونگ توليد نميكنه خوشحال باشيم!!!!

    • Erfaan Zandii
      Erfaan Zandii | ۳ دی ۱۳۹۶

      اره واقعا این رزرو کردن یه حرکت غیرورزشیه..

  • رضا حسنی
    رضا حسنی | ۲ دی ۱۳۹۶

    سامسونگ،، خدای فناوری ،،،،،،،، شکی تووش نیییست،،، بعدش هم توشیبا،،، سوونی،،، اینتل

مطالب پیشنهادی