ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

عرضه دو چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی در سال ۲۰۱۸ توسط مدیاتک

مدیاتک قصد دارد در سال 2018 به منظور تولید چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی خود از سری P سرمایه گذاری نماید و حداقل دو چیپست از این سری را در سال جاری میلادی به بازار ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ دی ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

مدیاتک قصد دارد در سال 2018 به منظور تولید چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی خود از سری P سرمایه گذاری نماید و حداقل دو چیپست از این سری را در سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهد کرد.

بر اساس گزارش ها این برنامه کمپانی چینی بدین منظور است که خود را با بازار رقابتی رو به رشد چیپست های مبتنی بر هوش مصنوعی همگام کند. یادآوری می کنیم که مدیاتک پیش از این تلاش خود برای ارائه چیپست های ویژه موبایل های پرچمدار را متوقف کرده بود.

چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی موجب می شود که موبایل بتوانند از قابلیت های محاسباتی ویژه ای بهره ببرد؛ از جمله این موارد می توان به مدیریت منابع به منظور بهبود مصرف باتری، مدیریت حافظه و کارایی، کاربرد در قابلیت های امنیتی شامل تشخیص چهره کاربر و ... اشاره کرد.

به گفته این کمپانی، علاوه بر استفاده از قابلت های مرسوم هوش مصنوعی در چیپست های آتی، قرار است بدین وسیله قابلیت های امنیتی در قالب سیستم های تشخیص چهره پیشرفته برای گجت های میان رده نیز بهبود یابد.

همین حالا هم مدیاتک در زمینه ارائه چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی از رقبا عقب تر است

البته قابلیت هایی که مدیاتک به آنها اشاره کرده دیگر چندان هیجان انگیز به نظر نمی رسند؛ زیرا همین الان هم سایر کمپانی های رقیب از چیپست مبتنی بر هوش مصنوعی خود بهره می برند. هوآوی با ارائه چیپست کایرین 970 در موبایل های میت 10 (بررسی دیجیاتو) و میت 10 پرو (بررسی دیجیاتو) برای بهبود کارایی این دو گجت از جمله در زمینه عکس برداری از پردازنده هوش مصنوعی ویژه خود بهره می برد. اپل نیز با ارائه چیپست A11 Bionic که آن هم بر پردازش هوش مصنوعی مبتنی است بسیاری از کارکردهای تلفن های هوشمند خود را بهبود می بخشد.

پیشنهاد می کنیم مطلب ویژه دیجیاتو در خصوص پردازنده اختصاصی هوش مصنوعی و نقش آن در چیپست های موبایل را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی