ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شکایت تپ سی از اسنپ
تکنولوژی

تپ سی شکایت خود از اسنپ را کماکان پیگیری خواهد کرد

با اعلام نتیجه شورای رقابت بر سر ماجرای شکایت تپ سی از اسنپ، مشخص شد که مسئولان 12 نفره رسیدگی به این شکایت با اظهارات تپ سی موافق نیستند و اتهامات علیه اسنپ را مردود ...

آرش پارساپور
نوشته شده توسط آرش پارساپور | ۱۲ دی ۱۳۹۶ | ۱۸:۲۶

با اعلام نتیجه شورای رقابت بر سر ماجرای شکایت تپ سی از اسنپ، مشخص شد که مسئولان 12 نفره رسیدگی به این شکایت با اظهارات تپ سی موافق نیستند و اتهامات علیه اسنپ را مردود اعلام کردند. شرکت اسنپ به رانندگان ناوگان خود در صورت داشتن اپلیکیشن تپ سی روی موبایل هایشان اجازه فعالیت نمی دهد و آنها را برای فعالیت در اسنپ، مجبور به حذف کردن اپلیکیشن تپ سی می‌کند؛ این مسئله منجر به شکایت تپ سی از اسنپ تحت عنوان محدودسازی رانندگان و اعمال قوانین ضد تجاری شد.

«علیرضا رمضانی»، مدیر روابط عمومی تپ‌سی در گفتگوی خود با دیجیاتو ضمن ابراز تعجب از اعلام نتیجه سازمان شورای رقابت خبر از درخواست تجدید نظر نتیجه شکایت از سوی تپ سی می‌دهد:

«در جلسه‌ای که برای رسیدگی به این شکایت شرکت کرده بودیم 10 تن از مجموعه 12 نفره مسئولین رسیدگی حضور داشتند که نصف آنها اقتصاددان و الباقی حقوقدان هستند، در همان جلسه نظر اعضا نسبت به رد یا پذیرش شکایت ما پنجاه پنجاه بود و جالب اینجاست که اکثر اقتصاددانان حاضر در جلسه با ما موافق بودند و حقوقدانان که آشنایی نسبی کمتری با مسائل استارتاپی کشور دارند مخالف. اما حتی از منظر حقوقی هم باید دانست که این رای دقیقا نقض نظریه‌های رقابت جهانی است و برخلاف تصور برخی افراد، شکایت ما اصلا پیچیدگی‌ چندان خاصی ندارد.»

شکایت تپ سی از اسنپ

رمضانی معتقد است که در تمام دنیا چنین مواردی که از نظر او بسیار شفاف و آشکار هستند، همیشه به نفع شاکی ختم خواهد شد چرا که نمی‌توان با اعمال سیاست‌های اجباری و ناعادلانه رقابتی سالم را برقرار کرد. وی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مثل مشتریان این سامانه‌ها می‌داند و اعمال چنین رفتارهایی را در شان آنها نمی‌داند:

«رانندگان هم مثل مسافرین هستند و باید حق و حقوق آنها کاملا رعایت شود، در متن منتشر شده از سوی سازمان رقابت صحبت از حق اختیار رانندگان برای انتخاب فعالیت در هر سامانه‌ای که خواست به میان آورده شده که اساسا با شکایت ما تناقض دارد. مشکل دقیقا همینجاست که این اقدام اسنپ حق انتخاب را از راننده می‌گیرد و او را وادار به کار کردن تنها در یک سامانه می‌کند.»

مدیر روابط عمومی تپ سی اعتقاد دارد که پیروز این شکایت در نهایت آنها هستند و بازندگی شاکی در چنین پرونده‌هایی را از نامحتمل‌ترین جریان‌ها در دنیا می‌داند. روابط عمومی اسنپ نیز در واکنش به رای صادره شده از شورای رقابت ضمن اشاره به استقبال از رقیب در حوزه کاری خود به دیجیاتو گفت:

«وجود رقیب باعث می‌شود که سرویس خود را بهبود ببخشیم. اخلاق‌ و قانون‌مداری و احترام به عرف و قوانین همیشه در دستور کار اسنپ بوده و هست. از همین رو این سامانه در طول جلسات شورا تلاش داشت تا با سکوت خود، ضمن احترام به رقیب، آرامش را در کل اکوسیستم کسب‌وکار‌های استارت‌آپی حفظ کند و اکنون نیز همچون گذشته بر عملکرد خود متمرکز خواهد بود.»

موارد بسیاری در تاریخ بوده که شکایات دو رقیب از هم مدت‌های مدیدی طول کشیده و نتیجه بارها و بارها تغییر پیدا کرده است، باید دید که درخواست تجدید نظر تپ سی به شورای رقابت باعث تغییراتی در کلیت رای صادره شده از سوی آنها خواهد بود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Sami
    Sami | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    واقعا استدلال های شورای رقابت ضعیف و بچه گانه بوده.

  • Sami
    Sami | ۱۲ دی ۱۳۹۶

    شورای رقابت : الف- رانندگان و شرکت مشترکاً به مسافرین خدمت ارائه می کنند. ب- علیرغم اقدام اسنپ راننده در انتخاب شرکت برای همکاری مخیر است.
    با توجه به مراتب فوق وقوع اخلال در رقابت موضوع جزء (۲) بند الف ماده ۴۵ به تأیید شورا نرسید.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی