ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

قیمت محصولات جدید ایران خودرو اعلام شد؛ پارس اتوماتیک، دنا پلاس توربو و هایما S5

ایران خودرو در چند سال اخیر در زمینه قیمت گذاری خودروهای خود بسیار پیچیده عمل کرده است. اعلام قیمت رقابتی برای برخی خودروهای چینی، تعلل در اطلاع رسانی در زمینه بهای تمام شده محصولات مونتاژی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ دی ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

ایران خودرو در چند سال اخیر در زمینه قیمت گذاری خودروهای خود بسیار پیچیده عمل کرده است. اعلام قیمت رقابتی برای برخی خودروهای چینی، تعلل در اطلاع رسانی در زمینه بهای تمام شده محصولات مونتاژی نظیر پژو 2008 و قیمت نسبتا بالا برای خودروهای داخلی قدیمی، از جمله این مواردند.

پژو پارس اتوماتیک

طی چند ساعت اخیر نیز فهرستی از قیمت جدید محصولات این شرکت در رسانه ها منتشر شده که ادامه همین روند را نشان می دهد، براین اساس، قیمت پژو پارس اتوماتیک با موتور TU5 و گیربکس AL4 (کاملا یکسان با 206 و 207 اتوماتیک) رقمی در حدود 50 میلیون تومان (49.9 میلیون به شکل دقیق) اعلام شده است که بهای نسبتا گزاف برای یک خودرو قدیمی با موتور ایرانیزه و گیربکس نه چندان هماهنگ به نظر می رسد.

پژو پارس اتوماتیک

به خصوص که طبیعتا پژو پارس به دلیل قدمت تولید، از داخلی سازی بیشتری از پژو 207 برخوردار است و قیمت 50 میلیونی برای خودرویی که در نسخه دنده دستی با رقمی در حدود 40 میلیون تومان قابل خرید است، گزاف به نظر می رسد.

در خصوص دنا پلاس توربو اما وضعیت به شکلی متفاوت است و آنطور که از خبرهای غیر رسمی بر می آید ایران خودرو قیمتی برابر با 53 میلیون تومان (52.9) را برای این سمند به روز رسانی شده در نظر گرفته است.

دنا توربو پلاس

با این حساب می توان گفت که نسبت به قیمت 38 میلیونی سورن توربو که پیشتر با همین پیشرانه و گیربکس (EF7 توربو و دنده دستی) شاهد اختلافی 15 میلیونی هستیم که البته صرف تجهیزات بیشتر دنا و طراحی متفاوت آن شده است. هرچند مشخص نیست که آیا مشکلات شدید خریداران با سورن توربو در زمینه بهبود مشخصات پیشرانه توربو دنا پلاس مورد توجه قرار گرفته اند یا خیر؟

دنا پلاس توربو

از سوی دیگر به گفته مدیران ایران خودرو در نمایشگاه خودرو تهران، این احتمال وجود دارد که با تولید انبوه دنا پلاس توربو، پروژه سورن توربو متوقف شود و در صورت وقوع این اتفاق می توان گفت که ساخت سورن توربو از ابتدا تنها با هدف مشخص شدن مشکلات این پیشرانه پر حاشیه با استفاده از تجربیات واقعی مشتریان صورت گرفته است.

هایما S5

در نهایت به هایما S5 توربو، جدید ترین محصول مونتاژی چینی ایران خودرو در خطوط ایران خودرو خراسان می رسیم که قرار بود با قیمتی در محدوده 70 الی 75 میلیون تومان راهی بازار شود اما حالا خبر از قیمت گذاری 90 میلیونی (89.9 میلیون تومان) برای این کراس اوور توربو تک دیفرانسیل می رسد.

هایما S5

با توجه به این قیمت گذاری و قیمت فعلی هایما S7 توربو (94 میلیون تومان) می توان حدس زد که احتمالا در آینده نزدیک احتمالا قیمت هایما S7 نیز افزایش خواهد یافت تا اختلاف قیمتی قابل قبولی بین مدل S5 و نمونه بزرگتر S7 ایجاد شود.

هایما S5 توربو

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • | ۲۵ دی ۱۳۹۶

    متاسفانه ظاهرا اکثر نظرات از بچه های دهه هشتادی نوشته شده.. یا شاید من اشتباه میکتم

    • مرگ بر ساندیس خور
      مرگ بر ساندیس خور | ۲۵ دی ۱۳۹۶

      اشتباه میکنی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی