ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
تکنولوژی

اتحادیه اروپا کوالکام را 1.2 میلیارد دلار جریمه کرد

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا به شمار می رود، کوالکام را به اتهام نقض قوانین آنتی تراست در انعقاد قرار داد با کمپانی اپل به پرداخت 1.2 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد. در مجموعه ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۴ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۴

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا به شمار می رود، کوالکام را به اتهام نقض قوانین آنتی تراست در انعقاد قرار داد با کمپانی اپل به پرداخت 1.2 میلیارد دلار جریمه محکوم کرد.

در مجموعه قوانین کسب و کار قانونی تحت عنوان آنتی تراست وجود دارد که به موجب آن، شرکت ها موظف می شوند رقابتی منصفانه را که دست آخر هم به نفع مشتریان است با یکدیگر داشته باشند.

با این حال کوالکام برای راضی کردن اپل به استفاده انحصاری از چیپست های 4G این کمپانی بین سال های 2011 تا 2016 میلیاردها دلار به این کمپانی پرداخت کرده است.

«مارگارت وستیجر» کمیسر رقابت اتحادیه اروپا در این باره می گوید:

پرداخت این هزینه از سوی کوالکام عرصه رقابت را بر کمپانی های دیگر تنگ کرده است. مهم نیست این چیپست ها تا چه حد فوق العاده بوده اند، چرا که این کار خلاف قوانین آنتی تراست اتحادیه اروپا است.

او در کنفرانسی خبری مدعی شد که اپل تنها به خاطر دریافت این مبالغ هنگفت با کمپانی های دیگر همکاری نکرده و به محض پایان قرار داد با کوالکام از مودم های اینتل در آیفون 7 و 7 پلاس استفاده کرده است.کوالکامکمیسیون رقابت اتحادیه اروپا که بررسی این قرارداد را از سال 2015 شروع کرده مدعی شده که این جریمه برابر 4.9 درصد از درآمدهای کوالکام در سال 2017 است. وستیجر اعلام کرده که این جریمه هشداری برای کمپانی دیگر است تا به اقدامات مشابه دست نزنند. با این حال آنها عقیده دارند که اپل در این زمینه مقصر نبوده و جریمه ای را برای این کمپانی در نظر نگرفته اند.

مشکلات کوالکام به همین جا ختم نمی شود چرا این کمپانی درگیر منازعات گسترده ای با اپل است و از سوی دیگر چشم طمع برادکام نیز به آنها دوخته شده است. برادکام در کوالکام سهام عمده ای دارد و برخی اعضای هیئت مدیره را با گزینه های مورد نظر جایگزین کرده تا به هدفش نزدیکتر شود.

از سوی دیگر سود این کمپانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته تا حد زیادی کاهش پیدا کرده و اخیرا مشکلات مربوط به حفره های امنیتی Meltdown و Spectre نیز به مصایب آن ها اضافه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A.M.
    A.M. | ۶ بهمن ۱۳۹۶

    بعد توی ایران اسنپ به راننده اجازه نمی دهد تپ سی نصب کند!
    شورای رقابت هم کاری نمی کند!

مطالب پیشنهادی