ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

700 هزار اپ مخرب در سال 2017 از گوگل پلی حذف شده است

گوگل به روش های مختلف تلاش کرده از دسترسی کاربران اندروید به اپلیکیشن های آلوده به بد افزارها جلوگیری کند و بدین ترتیب این کمپانی موفق شده در سال 2017 تعداد 700 هزار اپ مخرب را ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

گوگل به روش های مختلف تلاش کرده از دسترسی کاربران اندروید به اپلیکیشن های آلوده به بد افزارها جلوگیری کند و بدین ترتیب این کمپانی موفق شده در سال 2017 تعداد 700 هزار اپ مخرب را از فروشگاه گوگل پلی حذف نماید.

این موضوع را گوگل به صورت رسمی اعلام کرده و افزوده که تعداد یاد شده نسبت به سال 2016 افزایشی 70 درصدی را تجربه کرده است. در این مورد گوگل گفته:

«ما نه تنها اپ های بد را حذف کردیم، بلکه توانستیم زودتر آنها را تشخیص دهیم و بر علیه شان اقدام کنیم».

«اندرو آهِن» مدیر بخش محصول گوگل پلی در این مورد در پست بلاگ خود نوشته:

«99 درصد از اپ های دارای محتوای سوء استفاده کننده شناسایی شده و پیش از اینکه فردی آن را نصب کند، رد شده اند».

گوگل این موفقیت را به قابلیت های بهبود یافته برای شناسایی سوء استفاده به لطف روش ها و مدل های یادگیری ماشین جدید نسبت داده. به گفته آهِن، گوگل در سال گذشته میلادی بیش از 250 هزار اپ که با استفاده از جعل هویت قصد فریب کاربران را داشتند را حذف نموده. همچنین ده ها هزار اپ که دارای محتوای نامناسب از جمله محتوای مستهجن، به شدت خشونت آمیز، نفرت انگیز و مرتبط با فعالیت های غیر قانونی بوده اند را از پلی استور حذف کرده است.

سال 2017 گوگل از تکنیک جدیدی به نام «Google Play Protect» پرده برداشت و چندی بعد آن را در دسترس کاربران قرار داد. این قابلیت که به روز رسانی های امنیتی متوالی را دریافت می کند، کلیه اپلیکیشن ها را بابت وجود بدافزار و موارد تهدید کننده امنیتی اسکن کرده و در صورت برخورد با اپ های مخرب، آن ها را از دستگاه پاک می کند. همچنین کاربران می توانند به صورت دستی نیز اقدام به اسکن اپ ها کنند.

البته در این بین برخی از اپ های مخرب نیز از چشم Google Play Protect پنهان می مانند. به عنوان نمونه چندی قبل گوگل 60 بازی را به علت پخش آگهی های تبلیغاتی مستهجن از فروشگاه خود حذف کرده بود. این اقدام گوگل پس از آن صورت گرفت که کمپانی امنیتی «Check Point» چند روز قبل تر خبر از وجود کد مخربی در فروشگاه پلی استور داده بود. به این ترتیب علی رغم اینکه این قابلیت و تلاش گوگل قابل تحسین است، ولی برخی از اپ های مخرب توانسته اند از زیر دست آن بگریزند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • sina.z
    sina.z | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

    الان سوالی که اینجا هست اینه که چرا shazam به دسترسی به دوربین نیاز داره؟

    • rahim kh11
      rahim kh11 | ۱۱ بهمن ۱۳۹۶

      بخاطر این که می تونی از ی کلیپ عکس بگیری و اون برنامه از طریق عکس موزیک ویدیو رو واست پیدا می کنه

مطالب پیشنهادی