ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نمایشگر‌ تلفن‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۹ از الماس ساخته خواهد شد

احتمالاً تا سال ۲۰۱۹ تولید تلفن‌های هوشمندی را شاهد خواهیم بود که صفحه نمایش آنها از الماس ساخته شده و از این طریق تقویت شده‌اند. بله درست خواندید نمایشگر‌های ساخته شده از الماس تا سال ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

احتمالاً تا سال ۲۰۱۹ تولید تلفن‌های هوشمندی را شاهد خواهیم بود که صفحه نمایش آنها از الماس ساخته شده و از این طریق تقویت شده‌اند.

بله درست خواندید نمایشگر‌های ساخته شده از الماس تا سال آینده در تولید موبایل‌ها نیز بکار خواهند رفت. شرکت Akhan Semiconductors که در زمینه تولید و توسعه‌ی مواد و گجت‌های بر پایه‌ی نانوکریستالین (متریالی ساخته شده از  اجزای کرسیتالی خرد) تخصص دارد وعده داده که فرآیند تولید تلفن همراه با شیشه‌های بخصوص این شرکت که Mirage Diamond Glass نام دارد امکان پذیر خواهد بود.«آدام کان» مدیر عامل این کمپانی درباره‌ این نوع شیشه‌ی به خصوص می گوید که شیشه‌های الماسی میراژ از هر جنس شیشه‌ای که تا به حال در تولید نمایشگر استفاده شده، سخت‌تر و قوی‌تر هستند. به گفته‌ی وی صفحه‌های میٰراژ از الماس‌های آزمایشگاهی ساخته می‌شوند و می‌توان تکنولوژی‌های پایداری دیگری نظیر گوریلا گلس ۳ نیز در آنها تعبیه شود.

استفاده از الماس برای تولید شیشه‌های میراژ نمی‌تواند آنچنان دور از ذهن باشد چرا که این متریال علاوه بر زیبایی و گرانی، با دوام‌ترین ماده طبیعی شناخته شده توسط بشر است. حال تولید کنندگان می‌خواهند با استفاده از این ماده فرآیند توسعه‌ی نمایشگرها را به مرحله‌ دیگری برده و صفحه‌ نمایش‌هایی ضد ضربه بسازند. نمایشگرهای فعلی با ترکیب آلومینیوم، سیلیکون و اکسیژن ساخته می‌شوند و سپس با استفاده از پروسه‌های مختلف شیمیایی تقویت شده و در برابر ضربات بیرونی مقاوم می‌شوند.

این شرکت پیش از فراهم آوردن این تکنولوژی برای تولید‌کنندگان تلفن‌های هوشمند قصد دارد تمام موضوعات و مشکلات را سنجیده و صفحه‌های میراژ را آزمایش کند.شیشه‌های الماسیدر حال حاضر آزمایش‌هایی روی این شیشه‌ها در حال انجام است که قابلیت انتقال سیگنال‌های الکترونیکی این مواد را می‌سنجند تا بتوان مطمئن شد که قابلیت لمسی در این شیشه‌ها بدون هیچ‌مشکلی کار خواهد کرد. کمپانی یاد شده ضمن آزمایش پایداری، تصمیم دارد روی کاهش نرخ انعکاس نور نیز کار کند تا نیازی برای بالا بردن سطح روشنایی برای استفاده از میراژ نباشد.

موضوع قیمت نیز مطرح است. الماس گران بوده و استفاده از این مواد در تولید موبایل‌های هوشمند می‌تواند نرخ‌های بالای این محصولات را بیش از پیش افزایش دهد. پس به احتمال قوی استفاده از شیشه‌های میراژ به پرچمداران برند‌های معروف محدود خواهد شد.

شیشه‌های الماسی میراژ هم اکنون به وسیله‌ی برند‌های مختلف فعال در حوزه‌ی تولید‌ تلفن‌های هوشمند در حال بررسی است اما کان نام آنها را هنوز فاش نکرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • a.r._karimkhany
    a.r._karimkhany | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    یه باتری درستی بزنن، الماس پیشکش

  • abbas rezayee
    abbas rezayee | ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

    gheymateshoon hm mishe 3 barabar

مطالب پیشنهادی