ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسنپ جذب رانندگان را مکانیزه می‌کند

اسنپ برای بهینه‌سازی فرآیند ثبت‌نام متقاضیان عضویت در ناوگان خود، از اپلیکیشنی با عنوان «پروموتر اپ» (Promoter App) رونمایی کرده است. این اپلیکیشن حدود سه ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و اکنون ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اسنپ برای بهینه‌سازی فرآیند ثبت‌نام متقاضیان عضویت در ناوگان خود، از اپلیکیشنی با عنوان «پروموتر اپ» (Promoter App) رونمایی کرده است. این اپلیکیشن حدود سه ماه به صورت آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و اکنون وارد فاز اجرایی می‌شود.

اسنپ همیشه به دلیل در اختیار گرفتن افرادی که از طریق میدانی و در خیابان اقدام به جذب راننده می‌کنند مورد انتقاد بوده است، هرچند که این شرکت می‌گوید تنها پروسه جذب اولیه به این شکل انجام می‌شود و سپس افراد باید با مراجعه حضوری به دفاتر این شرکت، فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کنند.

اکنون ولی اسنپ خبر می‌دهد که از طریق «پروموتر اپ»، فرآیند جذب ناوگان را ساده‌تر کرده و قرار است به جای فرم‌های کاغذی، مراحل به شکل دیجیتالی انجام گیرند.

اسنپ در همین رابطه می‌گوید:

«پروموتر اپ تنها در اختیار بازاریابان مورد تایید این سامانه قرار می‌گیرد و با استفاده از شناسه و رمز عبوری فعال می‌شود که اسنپ در اختیار آنها قرار داده است. به عبارت دیگر پروموتر اپ در بازارهای اندروید و iOS (نظیرگوگل‌پلی یا اپ‌استور، قرار نمی‌گیرد و این شرکت آن را تنها روی دستگاه بازاریابان نصب می‌کند.»

ثبت‌نام در ناوگان اسنپ در سه مرحله جذب، آموزش و احراز هویت انجام می‌شود. گروه جذب راننده (بازاریابی) اسنپ در سراسر ایران شامل بازاریابان میدانی، کارشناسان و کارشناسان ارشد بازاریابی هستند که فعالیت خود را در زمینه جذب راننده از طریق «پروموتر اپ» پیش می‌برند.

«علی قاضی»، یکی از مدیران ارشد توسعه اسنپ، درباره اپلیکیشن بازاریابان این سامانه می‌گوید که این اپلیکیشن برای جلوگیری از بروز خطای انسانی و سواستفاده‌های احتمالی در دو سطح دسترسی متفاوت طراحی شده است. دسترسی سطح یک به بازاریابان میدانی و دسترسی سطح دو به کارشناسان بازاریابی اختصاص دارد.

قاضی در خصوص تفاوت دسترسی سطح یک و دو می‌گوید:

«در دسترسی سطح یک، بازاریاب اسنپ، فرم ثبت‌‌نام را بررسی می‌کند و با کمک اپلیکیشن از تمام مدارک فرد متقاضی (مانند کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، بیمه‌نامه و سایر مدارک مورد نیاز) و همچنین چهره او عکس می‌گیرد. سپس تمامی این اطلاعات و تصاویر را وارد «پروموتر اپ» می‌کند. پس از آن کارشناس بازاریابی اسنپ که دسترسی سطح دو برای او تعریف شده به وسیله «پروموتر اپ» کلیه مدارک را با اطلاعات داخل فرم الکترونیکی ثبت‌نام تطبیق می‌دهد. در این مرحله تصویری که از متقاضی گرفته شده با تصویر مدارک او تطبیق داده می‌شود..»

به گفته او، پس از این مرحله نیاز به تایید سومی نیز وجود دارد که توسط تیم احراز هویت و در دفتر این شرکت به صورت مرکزی انجام می‌شود. در این مرحله، یک تیم چند ده نفره مسئول تطابق مدارک و اطلاعات متقاضیان هستند و همه مدارک و اطلاعات یک بار دیگر بررسی می‌شوند.

هدف اصلی اسنپ از این اقدام، تلاش برای حذف افرادی است که با مشخصات سایرین به ناوگان این مجموعه اضافه می‌شوند. این شرکت در توضیح همین مورد می‌گوید:

«بدین ترتیب با توجه به مکانیزه شدن فرآیند ثبت‌نام و استفاده از اپلیکیشن مخصوص بازاریابان اسنپ هنگام جذب راننده جدید، امکان بروز خطا و همچنین دورزدن سیستم ثبت‌‌نام توسط افراد سودجو دیگر وجود ندارد.»

اسنپ در ماه‌های گذشته تلاش داشته تا امنیت سرویس خود را افزایش دهد و این اقدام هم در همین راستا صورت می‌گیرد. هرچند هنوز هم برخی از وعده‌هایی که این استارتاپ برای سال جاری داده بود، نظیر فعال‌سازی پوشش شماره تماس در همه شهرها و شناخت بیومتریک رانندگان در آغاز روز کاری، همچنان محقق نشده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • رضا آرین
    رضا آرین | ۱۵ اسفند ۱۳۹۶

    اسنپ جدیدا بدای منزه جلوه دادن خود اقدام به مسدود کردن چند هزار راننده خود به بهانه دستور اداره اماکن کرد.با این عنوان که شماها صلاحیت ندارید.چرا؟چون دارای سابقه کیفری هستید حتی اگر گواهی عدم سوپیشینه کیفری موثر آورده باشید.البته پس از جمع شدن گروهی از راننده ها با این که اکثر آنها دارای سابقه محکومیت بودند اکانت اکثر اونها رو فعال کرد.اونها هم که فعال نشده اند اکثرا اقدام به ثبت نام یکی از نزدیکان خود که شباهت قیافه اندکی دارند کردند و از اکانت اونها استفاده میکنند.اسنپ فقط دنبال شواف هستش

مطالب پیشنهادی