ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تست سقوط گلکسی اس 9 خبر از برتری آن بر آیفون 10 می دهد [تماشا کنید]

موبایل های پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نسبت به نسل پیشین خود مقاوت بیشتری دارند، حالا کهکشانی های سامسونگ از شیشه ای با 20 درصد مقاومت بیشتر نسبت به ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

موبایل های پرچمدار جدید سامسونگ، گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس نسبت به نسل پیشین خود مقاوت بیشتری دارند، حالا کهکشانی های سامسونگ از شیشه ای با 20 درصد مقاومت بیشتر نسبت به قبل بهره می برند، در حالی که گوشه های بدنه نیز افزایش قطر 0.2 میلی متری را تجربه کرده اند. همچنین بدنه ای از جنس آلومینیوم AL 7003 نوید مقاوت هر چه بیشتر آنها را می دهد. ولی آیا همه اینها کافی است که 20 درصد افزایش کلی مقاوت بدنه (به ادعای سامسونگ) از گلکسی اس 9 محافظت کند؟

به این منظور کمپانی «SquareTrade» به روش های ویژه خود اقدام به آزمایش گلگسی اس 9 کرده. این آزمایش ها شامل سقوط از ارتفاع 180 سانتی متری از پشت و جلوی موبایل، خمش موبایل ها از وسط و تست چرخش در محفظه بسته به مدت 60 ثانیه هستند.

در دو تست سقوط از ارتفاع 180 سانتی متری از دو جهت، شیشه دو موبایل می شکند. در آزمایش خمش نیز گلکسی اس 9 تا حدود 104 کیلوگرم و اس 9 پلاس تا 95 کیلوگرم فشار را تحمل می کنند.

در تست چرخش در محفظه بسته هر دو موبایل دچار شکستگی های جزئی می شوند و گوشه های قابشان نیز آسیب می بند. در نهایت سادگی تعمیر پذیری بررسی می شود.

بر اساس ادعای این کمپانی گلکسی اس 9 نسبت به آیفون 10 مستحکم تر است. با این حال باز هم نمی تواند از سقوط جان سالم به در ببرد. شرکت SquareTrade امتیاز 71 را به گلکسی اس 9 و نیز 76 را به گلکسی اس 9 پلاس داده و آنها را از نظر ریسک میزان آسیب پذیری به ترتیب در رده متوسط و متوسط رو به بالا ارزیابی نموده.

لازم است اشاره کنیم که امتیاز دهی این کمپانی به گونه ای است که هرچه میزان این عدد بالاتری باشد، نشان از آسیب پذیری بیشتر موبایل دارد. SquareTrade پیش از این در آزمایش هایی که روی آیفون 10 انجام داده بود، امتیاز 90 با ریسک شکنندگی بالا را به آن داده بود که شکننده تر از هر آیفون و هر موبایل دیگری که این کمپانی بررسی کرده بود به حساب می آمد.

پیشنهاد می کنیم آزماش دیگر سقوط گلکسی اس 9 و نیز مقایسه تست سقوط آن در برابر آیفون 10 را نیز مشاهده نمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • aminkavian
    aminkavian | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    بعد از طوفانی که هواوی به پا کرده تو این یکی دو سال و حرکتی که سامسونگ سر المپیک زمستانی با ورزشکارامون داشت واقعا دیگه دلیلی وجود نداره که ما بریم باز گوشیای تکراری سامسونگو بخریم. من همون 2 سال پیش که S7 معرفی شد خریده بودمش. پرچمدار سامسونگ بود اون موقع ولی متاسفانه بعد از یه مدن گوشی کاملا کند شده بود و کلافم کرده بود. 2 ماه پیش mate 10 huawei گرفتم و واقعا راضیم .
    دوربین فوق العاده با دو لنز و هوش مصنوعی عکسایی با کیفیت دوربینای عکاسی میگیره.
    دو روز کامل با استفاده دایمی که من دارم شارژ نگه میداره.
    صفحشم بدون حاشیه اضافه با رزولوشن فوق العادس.
    رمش 4 گیگه که تو اجرای بازیا و اپلیکشین های سنگین اصلا هنگی نداره و با سرعت اجرا میکنه
    قابلیت super-charge اش فوق العاده سریع (خیلی سریع تر از قابلیتfast-charge گوشیای سامسونگ) گوشی رو شارژ میکنه
    کیفیت ساختش خیلی بالاس. گوشی هم با کلاس و خوش استایله هم اونقد مقاومه که چند باری هم که از دست من افتاده هیچیش نشده مطمئنم اگه سامسونگ بود کمه کم باید صفحشو عوض میکردم
    از دوستانی که قصد خرید دارند حتما گوشیا رو بررسی و مقایسه کنند و بعد تصمیم نهاییشونو بگیرند

  • آریا
    آریا | ۱ فروردین ۱۳۹۷

    از این ویدیو چطوری فهمیدن از اپل مقاوم تره؟

  • baren ariamehr
    baren ariamehr | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    به نظرم این گوشی رو با وی 30 پلاس هم یه تست بزنید تا متوجه بشید که پرچمدار سامسونگ جلوی پرچمدار ال جی حرفی برای گفتن نداره

مطالب پیشنهادی