ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرینت سه بعدی سفینه فیلم جنگ ستارگان ۱۰ روز طول کشید [تماشا کنید]

تکنولوژی پرینت سه بعدی چند وقتی است متولد شده اما هنوز نتوانسته‌ انقلابی در صنعت روز دنیا ایجاد کند، با این حال هر روز بهانه‌ای برای استفاده از این فناوری  پیدا می‌شود، مخصوصا اگر به ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

تکنولوژی پرینت سه بعدی چند وقتی است متولد شده اما هنوز نتوانسته‌ انقلابی در صنعت روز دنیا ایجاد کند، با این حال هر روز بهانه‌ای برای استفاده از این فناوری  پیدا می‌شود، مخصوصا اگر به داشتن وسایل منحصر به فرد علاقه خاصی داشته باشید.

اگر شما به عنوان یک کاربر بتوانید ۱۰ روز تحمل کنید، می‌توانید یک مدل سه بعدی از سفینه‌ی Millennium Falcon که در فیلم جنگ ستارگان به چشم می‌خورد را طی این مدت پرینت کرده و از داشتن آن لذت ببرید.

اصولا مدل‌هایی نظیر این سفینه‌ی ۷۰ سانتی‌متری از صدها قطعه‌ی کوچکتر سه بعدی تشکیل می‌شوند اما یوتیوبری به نام  stonefx83 علاقه نداشته که زمان و وقت زیادی را برای مونتاژ قطعات کوچکتر هدر بدهد. به همین منظور به راحتی مدلی سه بعدی از این سفینه‌ی معروف در سری جنگ ستارگان تهیه کرده و سعی کرده آن را پرینت کند. جالب اینجاست که روند پرینت این سفینه دقیقا ۹ روز و ۲۱ ساعت طول کشیده است.

پرتینتر سه بعدی که وظیفه پرینت این مدل را برعهده داشته، حدوداً ۳ کیلوگرم رشته‌ی پلاستیک را مصرف کرده تا این عملیات به درستی انجام دهد و موفق شده که بدون هیچ‌گونه مشکلی فرآیند پرینت را کامل کند. اگر این پرینتر طی فرایند مذکور به مشکلی برمی خورد باید دوباره از ابتدا شروع کرده و ۳ کیلوگرم رشته‌ی پلاستیک اضافی مصرف می کرد. با توجه به این مساله و از آنجایی که مسئله پرینت سه بعدی فرآینده پیچیده‌ای دارد، اصولا کمتر کاربری سراغ پرینت چنین مدل‌های بزرگی می‌رود و اقدام این یوتوبر در نوع خود جالب بوده است.

اخیراً تکنولوژی پرینت سه بعدی به حوزه‌های دیگری هم وارد شده، برای مثال محققین یک شرکت سوئدی برای مبارزه با تومورهای سرطانی از راهکارهای پرینت سه بعدی بهره برده اند. در پروژه ای مشابه نیز از این فناوری در زمینه تولید دارو استفاده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    آقای قیاسی فرآینده را اشتباه نوشتید.

  • Ali Kharaman
    Ali Kharaman | ۲۹ اسفند ۱۳۹۶

    به نظر من طرف بیشتر خواسته واسه دستگاه یارو تبلیغ کنه

مطالب پیشنهادی