ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace
خودرو

ویمو از کراس اوور جگوار I-Pace در ناوگان خود استفاده خواهد کرد

کمپانی ویمو که در زمینه اتومبیل های خودران و سرویس به اشتراک گذاری مسیر فعالیت می کند، اخیرا قراردادی را با جگوار امضا کرده که بر اساس آن این خودروساز انگلیسی متعهد می شود 20 ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۹ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

کمپانی ویمو که در زمینه اتومبیل های خودران و سرویس به اشتراک گذاری مسیر فعالیت می کند، اخیرا قراردادی را با جگوار امضا کرده که بر اساس آن این خودروساز انگلیسی متعهد می شود 20 هزار دستگاه از کراس اوور لوکس و الکتریکی I-Pace را در اختیار ویمو قرار دهد.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

طبق قرارداد منعقد شده، این خودروها در بازه زمانی دو ساله به ویمو تحویل داده می شوند. به گفته مدیر عامل ویمو، آقای جان کرافکیک (John Krafcik)، جگوار I-Pace نخستین اتومبیل لوکس برقی خودران خواهد بود که به جابجایی مسافرین خواهد پرداخت.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

با زمانبندی های دو شرکت، نمونه های اولیه I-Pace که مجهز به تکنولوژی های ویمو باشند، اواخر امسال وارد جاده ها خواهند شد. با این حال اکثریت قریب به اتفاق کاربران ویمو قادر نخواهند بود حداقل تا سال 2020 از این کراس اوور لوکس برای رفت و آمدهای روزمره استفاده کنند.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

تا زمان پشت سر گذاشتن تست های نهایی و آماده سازی I-Pace برای سرویس دهی، ویمو کماکان از ون هیبریدی کرایسلر پاسیفیکا برای جابجایی مشتریان خود بهره خواهد برد. بعد از آن این کراس اوور لوکس انگلیسی به عنوان یک گزینه لوکس تر در دسترس قرار خواهد گرفت.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

آنطور که اعلام شده ویمو برنامه هایی را برای اضافه کردن خودروهای دیگر به ناوگان خود در بلند مدت تدوین کرده است. انواع ون ها، شاسی بلندهای لوکس و اتومبیل های کوچک برخی از مدل هایی هستند که افزوده شدن آنها به ناوگان این شرکت حتمی شده است.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

آقای کرافکیک در مراسم رونمایی از همکاری با جگوار گفته:

ما می خواهیم برای هر سلیقه و هر نوع سفر یک اتومبیل خودران مناسب تولید کنیم.

تست های اولیه جگوار I-Pace خودران در ایالت فونیکس انجام خواهند شد. برای انجام این تست ها یک محوطه 100 مایل مربعی در نظر گرفته شده که البته بعدا به 600 مایل مربع (حدود 1550 کیلومتر مربع) گسترش خواهد یافت.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

ظاهرا تجهیز کراس اوور I-Pace به تکنولوژی های خودران با همکاری مهندسین هر دو شرکت در طور مراحل تولید انجام خواهد شد. نمونه های اولیه از این اتومبیل به انبوهی از داده های جمع آوری شده در ایالت های میشیگان، سان فرانسیسکو، واشینگتون، آتلانتا و حتی داده های بدست آمده از شبیه سازی های کامپیوتری مجهز می شوند. به اعتقاد آقای کرافکیک ایمنی هدفی است که در بلند مدت توسط ویمو دنبال می شود.

waymo-jaguar-autonomous-i-pace

هر دو کمپانی جگوار و ویمو قول داده اند که اتومبیل ها را امن تر از قبل نموده و با ارتقای کیفیت رفت و آمدهای روزمره، نقشی مثبت در صرفه جویی در وقت ارزشمند شهروندان ایفا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی