ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

طعم سمند زیر دندان آذری ها؛ افتتاح رسمی خط تولید ایران خودرو در نفت چاله آذربایجان

در روزهای اخیر کارخانه تولید مشترک خودرو ایران و جمهوری آذربایجان (خزر) در منطقه نفت چاله توسط دکتر حسن روحانی و الهام علی اف روسای جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان به صورت ویدئو كنفرانس افتتاح ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۷:۴۵

در روزهای اخیر کارخانه تولید مشترک خودرو ایران و جمهوری آذربایجان (خزر) در منطقه نفت چاله توسط دکتر حسن روحانی و الهام علی اف روسای جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شده است.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، در مرحله نخست قرار است محصولات خانواده دنا شامل دنا و دناپلاس در جمهوری آذربایجان تولید شود.خط تولید محصولات ایران خودرو در سایت جمهوری آذربایجان در فاز ابتدایی باظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه آغاز بکار می کند که با توسعه ظرفیت آن به ۱۵ هزار دستگاه در سال می رسد.
محصولات تولیدی در سایت جمهوری آذربایجان به کشورهای مشترک المنافع که قرارداد ترجیحی میان آنها اجرا می شود، صادر خواهدشد.

در این پایگاه تولیدی فناوری های مدرن ، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است.
ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ‘ آذرماش – ایران خودرو ‘ در کوی صنعتی نفت چالا واقع در ۱۶۸ کیلومتری جنوب باکو در سال ۲۰۱۶ میلادی آغاز شده است.این کارخانه بزرگترین واحد تولیدی این کوی صنعتی است و ظرفیت تولید آن ۱۰ هزار خودروی سواری در مدل های مختلف است.
یاد آور می شود با توافق صورت گرفته، شرکت مشترکی میان ایران‌ خودرو و بخش خصوصی آذر بایجان تاسیس شد که طرف آذری سهم ‌۷۵ درصدی سرمایه‌گذاری مشترک را تامین کرده است. سهم  گروه صنعتی ایران‌خودرو ۲۵ درصد و شامل خدمات فنی و مهندسی است.
در این کارخانه که در آن فناوری های مدرن ، تجهیزات و ماشین آلات پیشرفته به کار گرفته شده است ، خودروهای ‘رانا ‘ ، ‘سمند’ ، ، ‘دنا’ ، ‘ پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ ‘ ، ‘ رنو پیکاپ ‘ و ‘رنو تندر’ تولید می شود .
میزان سرمایه گذاری در کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ میلیون منات (هر منات معادل ۲۹۰۰ تومان) است و با آغاز فعالیت این واحد تولیدی ۳۰۰ نفر در آن مشغول کار شده اند.
در این کارخانه قرار است در مرحله نخست شش هزار دستگاه و در مرحله بعدی نیز ۱۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود .

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (30 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۱۹ فروردین ۱۳۹۷

    حالا همین آشغالارو با قیمت یک کیلو سیب زمینی میدن دست مردم آذربایجان اونام مثل روس ها میرن دونه دونه دنا ها و سمند ها رو پارک می کنند جلو در سفارت ایران تو آذربایجان ! این همه هم سرمایه گذاری کردند ! تازه نوشته واحد پولیشون 2900 تومنه یعنی هر منات آذربایجان برابر است با 2900 تومن خمینی !
    به قول بهتاش: ای خداااااا

  • Milad Ebadi
    Milad Ebadi | ۱۷ فروردین ۱۳۹۷

    آذربایجان توی این چند سال پیشرفت خیلی زیادی کرد مطمئن باشید تا 10 سال دیگه قدرتش میشه اندازه ترکیه..... همین امسالم کلی توریست داشت . اما ما هر سال بدبخت و افسرده تر .

  • محمدی
    محمدی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    تفرقه بنداز حکومت کن حرفی که کشورهای غربی خوب اجراش می کنند
    ی مثال می زنم مدارک حما یت از صدام چند ده بعد رو شد اون موقع علنا از صدام نگفتن حمایت می کنند برای اینکه نتونه کسی براشون جوسازی کنه ریشه داعش طالبان حمایت عربستان از این گروه ها کلا بدبختی منطقه بر می گرده به خود غرب
    با رسانه میشه جهنم بهشت بهشتو جهنم معرفی کرد

  • ABCD EFGH
    ABCD EFGH | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    تبریک میگم. به نظر من استعمار واقعی اینه که اقتصاد یه کشور رو اداره کنی. الان ترکیه مثل همین قضیه اس.

  • محمدی
    محمدی | ۱۱ فروردین ۱۳۹۷

    از اوجا دیدن کردی کسی به اسم رشیدی. و کرمی دیدی من هنوز یادشونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی