ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسیاری از مشخصات سخت افزاری و نرم افزاری موبایل موتورولا موتو جی 6 فاش شد

طی چند هفته اخیر، بارها شاهد افشای اخباری درباره موبایل موتو جی 6 موتورولا بودیم و اخیراً تصاویری از این موبایل از تمام زوایا نیز منتشر شد. وب سایت اندروید هدلاین اخیراً به اطلاعات کاملی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ | ۲۳:۵۹

طی چند هفته اخیر، بارها شاهد افشای اخباری درباره موبایل موتو جی 6 موتورولا بودیم و اخیراً تصاویری از این موبایل از تمام زوایا نیز منتشر شد. وب سایت اندروید هدلاین اخیراً به اطلاعات کاملی درباره این دستگاه دست یافته که ظاهراً از سوی یکی از منابع نزدیک به موتورولا افشا شده اند.

این خبرگزاری می گوید موتو جی 6 با تمرکز بر سه قابلیت معرفی خواهد شد: نمایشگر، دوربین ها و عمر باتری. جی 6 نمایشگری 5.7 اینچی دارد که نام «Max Vision» برایش انتخاب شده و از نسبت ابعاد 18:9 بهره می برد. مثل بسیاری از موبایل های کم حاشیه اخیر، موتورولا هم قصد دارد روی عبارت «نمایشگری بزرگ در بدنه ای کوچک» مانور تبلیغاتی دهد که در واقع به طراحی لبه تا لبه دستگاه اشاره دارد.

اگرچه در شایعات گفته شده که نمایشگر جی 6 رزولوشن Full HD را به نمایش در می آورد اما ظاهراً رزولوشن واقعی از این بالاتر بوده و با 2160x1080 پیکسل برابری می کند. لایه محافظ گوریلا گلس 3 روی نمایشگر دستگاه قرار گرفته و پشتیبانی از Attentive Display به این معناست که نمایشگر هنگامی که در حال نگاه کردن به آن باشید خاموش نمی شود.

موتو جی 6 به چیپست هشت هسته ای اسنپدراگون 450 با فرکانس کاری 1.8 گیگاهرتز مجهز خواهد بود و از پردازشگر گرافیکی آدرنو 506 بهره می برد. بنابر اطلاعات درج شده در مستندات موتورولا، باتری 3000 میلی آمپر ساعتی جی 6 قادر به همراهی کاربران برای «یک روز کامل» خواهد بود و ضمناً از تکنولوژی TurboPower موتورولا نیز پشتیبانی می شود که همتایی برای Quick Charge کوالکام به حساب می آید.

درست همانطور که در شایعات قبلی خوانیم، موتو جی 6 واقعاً به دوربین اصلی دوگانه مجهز خواهد بود؛ اندروید هدلاین به اطلاعات مربوط به سنسورهای این دوربین دست نیافته و به همین جهت، فعلا باید فرض را بر این گذاشت که شایعات قبلی صحت داشته و دستگاه همراه با دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی عرضه می شود. در این بین، بهره گیری از سنسوری 8 مگاپیکسلی برای دوربین جلو به تایید رسیده است.

یکی دیگر از نقاط قوت موتو جی 6 در برابر رقبایش، بهره گیری از قابلیت تشخیص چهره Face Unlock است. ضمناً در صورتی که به ثبت تصاویر سلفی گروهی علاقه مند باشید، از دانستن این موضوع خوشحال می شوید که دوربین جلوی موتو جی 6 از حالت عریض هم پشتیبانی می کند.

به نظر می رسد موتورولا هم به جمع علاقه مندان به هوش مصنوعی پیوسته و قصد دارد قابلیت های هوشمند را به دوربین دوگانه دیوایس خود بیاورد. دوربین اصلی موتو جی 6 از قابلیت «فوکوس انتخابی» بهره می برد و امکان اعمال فیلترهای انیمیشنی چهره را نیز به صورت همزمان مهیا می سازد. از دیگر قابلیت های دوربین های جی 6 می توان به اعمال رنگ بر تصاویر سیاه و سفید یا برجسته تر کردن رنگ ها در تصاویر، حالت اکتیو فوتوز برای ضبط ویدیویی کوتاه هنگام ثبت هر تصویر و حالت Beautification برای بهبود کنتراست، ایزو، سرعت شاتر و بالانس رنگ سفید در تصاویر سلفی اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی