ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

موبایل‌های خانواده موتو جی 6 معرفی شدند؛ مقرون به صرفه‌ترین میان‌رده‌های بازار

بعد از مدت ها انتظار و انتشار شایعات و اخبار گوناگون، کمپانی موتورولا بالاخره از موبایل های جدید سری G خود رونمایی کرده که میان رده هایی قدرتمند و بسیار مقرون به صرفه به شمار ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

بعد از مدت ها انتظار و انتشار شایعات و اخبار گوناگون، کمپانی موتورولا بالاخره از موبایل های جدید سری G خود رونمایی کرده که میان رده هایی قدرتمند و بسیار مقرون به صرفه به شمار می آیند. موبایل های تازه این خانواده موتو جی 6، موتو جی 6 پلاس و موتو جی 6 پلی نام دارند؛ مدل پلاس قدرتمندترین آنهاست و مدل پلی هم کمترین قیمت را دارد.

از نظر طراحی، این سه موبایل شباهت فراوانی با یکدیگر دارند و در عین حال، تغییرات معناداری نسبت به خانواده جی 5 پشت سر گذاشته اند. این بدان معناست که باید منتظر حاشیه کمتر نمایشگر، قامت بلندتر به خاطر نسبت ابعاد 18:9 نمایشگر و جالب تر از همه، اسکنر اثر انگشت روی پنل جلویی باشیم؛ البته به جز مدل پلی که اسکنر آن در پشت تعبیه شده. در حالی که اکثر تولیدکنندگان این اسکنر را به پشت منتقل یا به طور کل حذفش کرده اند، موتورولا آخرین سنگر دوست داران این سبک از طراحی را حفظ کرده است.

هر سه موبایل به پنل IPS LCD مجهز شده اند و نمایشگر 5.9 اینچی مدل جی 6 پلاس، 0.2 اینچ از نمایشگر دو موبایل دیگر بزرگ تر است. در این بین جی 6 و جی 6 پلاس رزولوشن Full HD+ را به نمایش در می آورند و این رزولوشن برای مدل ارزان قیمت تر جی 6 پلی به 720p کاهش یافته است.

از نظر مشخصات سخت افزاری، موتورولا گزینه های متعدد و بسیار خوبی پیش روی مصرف کنندگان گذاشته. پیش از هر چیز مدل پلاس همراه با اسنپدراگون 630 و 6 گیگابایت حافظه رم از راه می رسد و می تواند در در اجرای اپلیکیشن های سنگین به یاری کاربر بشتابد. با پرداخت 50 دلار کمتر بابت مدل جی 6 یا 100 دلار کمتر برای مدل جی 6 پلی نیز به ترتیب به اسنپدراگون 450 و اسنپدراگون 427 دسترسی خواهید داشت و حافظه رم بسته به مدل های مختلف هر موبایل، بین 3 یا 4 گیگابایت و 2 یا 3 گیگابایت متغیر است.

اگر عمر باتری اولویت اصلی شما باشد، موتو جی 6 پلی ایده آل ترین گزینه تلقی می شود و با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خود می تواند برای یک روز پرمشغله کامل دوام بیاورد. از سوی دیگر مدل های جی 6 و جی 6 پلاس به باتری 3000 و 3200 میلی آمپر ساعتی تجهیز شده اند.

بزرگ ترین وجه تمایز جی 6 و جی 6 پلاس با عضو ارزان قیمت این خانواده، به دوربین اصلی ارتباط دارد که در این دو اسمارت فون، از نوع دوگانه است. بنابراین با خرید هر یک از این دو موبایل می توانید از دو سنسور 12 و 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر با کیفیت استفاده کنید؛ جی 6 پلی هم با یک سنسور 13 مگاپیکسلی از راه می رسد و برخلاف مدل های دیگر، از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می کند. گفتنی است دوربین سلفی هر سه موبایل هم سنسوری 8 مگاپیکسلی دارد.

در نهایت خبر خوش اینکه تمام موبایل های تازه موتورولا قیمتی بسیار مقرون به صرفه و رقابتی دارد. موتو جی 6 که جایی در میان دو موبایل دیگر قرار می گیرد با قیمت پایه 249 دلار فروخته می شود و همین برچسب قیمت برای مدل جی 6 پلی به 199 دلار می رسد. گران قیمت ترین موبایل نیز مدل پلاس است که با قیمت 300 یورو در کشورهای آسیایی، اروپایی و آمریکای لاتین عرضه خواهد شد و ظاهراً خبری از عرضه آن در بازار آمریکا نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali ah
    ali ah | ۳۱ فروردین ۱۳۹۷

    بازم به این الجی ک با استایلوس 4 درجا میزنه تو میان رده

    یه مقدار الجی باید دیگه بفهمه رم 2 گیگ و 16 گیگ حافظه کمه واسه رقابت:(

مطالب پیشنهادی