ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

وی چت
تکنولوژی

دولت چین از امکان بازیابی پیام های حذف شده در وی چت خبر می دهد

چین از نظر تجهیزات نظارتی جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا است و حالا مقامات این کشور ادعاهایی را مطرح کرده اند که دور از ذهن به نظر می رسد. اخیرا «کمیسیون نظارت و بازرسی نظم شهری ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۰۰

چین از نظر تجهیزات نظارتی جزو قدرتمندترین کشورهای دنیا است و حالا مقامات این کشور ادعاهایی را مطرح کرده اند که دور از ذهن به نظر می رسد.

اخیرا «کمیسیون نظارت و بازرسی نظم شهری چاوچو» در شهر «هفئی» جنوب شرقی چین مدعی شده که امکان بازیابی مکالمات حذف شده در اپلیکیشن «وی چت» وجود دارد و این سازمان برای بررسی افراد دخیل در یک پرونده مشکوک دست به این کار زده است.

این سازمان با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی از این مساله خبر داده بود و اگرچه بعدا آن را حذف کرد اما انتشار آن، در میان کاربران باعث نگرانی از بازیابی تمام تاریخچه چت ها توسط دولت پکن شده است.

بسیاری از این کاربران در فروم های مختلف به دنبال راه هایی برای جلوگیری از دسترسی سازمان های نظارتی به پیام هایشان بوده اند. برخی از این افراد حتی ایده نابود کردن فیزیکی موبایل را هم مطرح کرده اند. وی چتاز سوی دیگر Tencent، کمپانی سازنده سرویس پیام رسانی مذکور هرگونه ذخیره یا بررسی تاریخچه چت ها را تکذیب کرده، که در این صورت در وی چت هم مثل واتس اپ پیام ها تنها باید در موبایل یا کامپیوتر کاربر ذخیره شوند.

وزارت دفاع استرالیا از مدتی قبل وی چت را به بهانه نگرانی های امنیتی و عدم تطابق با استانداردهای دفاعی ممنوع کرده، اما به نظر می رسد این مساله بیشتر ناشی از همبستگی با تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی باشد تا دغدغه های امنیتی.

از آنجایی که دولت چین روی نظارت بر داده ها حساسیت بالایی دارد، ادعاهای این سازمان در مور بازیابی را می توان تا حدودی اغراق شده به حساب آورد.

این مسائل در حالی مطرح شده که به دنبال رسوایی اخیر فیسبوک بسیاری از کشورها در حال بازبینی سیاست های مربوط به نگهداری اطلاعات و پیام های کاربران هستند.

شاید به خواندن این مطلب علاقمند باشید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • MP3
    MP3 | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    به فکر عاقبت پیام رسان های داخلی می افتم!

  • FEREYDOON
    FEREYDOON | ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    بازیابی نمیکنند همشو ذخیره کردند الان بازبینی میکنند

مطالب پیشنهادی