ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن SketchBook، یکی از بهترین برنامه‌های طراحی کاملا رایگان شد

زمانی طراحی در موبایل و تبلت به معنای اپلیکیشن‌های ساده نقاشی با چند ابزار محدود بود که کاری بیشتر از رفع احتیاجات ضروری کاربر انجام نمی‌دادند. اما در همین شرایط، اپلیکیشن‌هایی ظهور کردند که به ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۰۰

زمانی طراحی در موبایل و تبلت به معنای اپلیکیشن‌های ساده نقاشی با چند ابزار محدود بود که کاری بیشتر از رفع احتیاجات ضروری کاربر انجام نمی‌دادند. اما در همین شرایط، اپلیکیشن‌هایی ظهور کردند که به طراحی حرفه‌ای در موبایل معنای تازه‌ای بخشیدند.

اتودسک با بیش از 36 سال سابقه در ساخت نرم‌افزارهای طراحی حرفه‌ای و مهندسی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که به این وادی قدم گذاشت؛ بسیاری از نرم‌افزارهای محبوبش در دسکتاپ را با حفظ کیفیت اصلی به موبایل آورد که ارائه SketchBook برای آی او اس در سال 2009 یکی از موفقیت‌آمیزترین این اقدامات بود.

9 سال پیش که نوکیا N97 با سیستم عامل محدود سیمبین جذاب‌ترین موبایل بازار به شمار می‌رفت، اجرای اپلیکیشنی مثل اسکچ‌بوک روی آیفون و آیپد چیزی شبیه معجزه بود. اپلیکیشن دقیقا با همان موتور گرافیکی نرم‌افزار مک و ویندوز ساخته شده بود و امکاناتی را ارائه می‌داد که هر علاقه‌مند به نقاشی را شیفته خود می‌کرد.

SketchBook

و امروز با گذشت قریب به ده سال از این موضوع همچنان اپلیکیشنی به استورها نیامده که از نظر امکانات، رابط کاربری، تجربه کاربری و سادگی کار با اسکچ‌بوک برابری کند. همه این‌ها را گفتیم تا به قسمت خوب ماجرا برسیم: از حالا به بعد می‌توانید به تمام امکانات اسکچ‌بوک به طور 100 درصد رایگان دسترسی پیدا کنید.

البته اسکچ‌بوک همیشه اپلیکیشن رایگانی برای دانلود بوده، اما برای دسترسی به امکانات حرفه‌ای اپ ملزم به خرید نسخه Pro بودید که 3 دلار هزینه برایتان در پی‌ داشت. اما حالا این محدودیت از پیش پایتان برداشته شده تا بتوانید از شاهکار برنامه‌نویسی اتودسک در آی او اس و اندروید به طور کاملا رایگان لذت ببرید.

اپ موبایل اسکچ‌بوک تا حد زیادی به نسخه مک و ویندوز شباهت دارد و تقریبا همان امکانات را در آن شاهد هستید. با اسکچ‌بوک می‌توانید روی 3 لایه مجزا طراحی کنید  به 16 ترکیب حالت مختلف دسترسی داشته باشید. تعداد زیادی قلمو، مداد، خودکار و ماژیک در کنار انواع استمپ و اشکال هندسی هم در اختیار شماست تا برای خلق اثر هنری‌تان هیچ چیزی کم و کسر نداشته باشید.

خوشبختانه طی این سال‌ها، اسکچ‌بوک تغییرات ریز و درشتی به خود دیده و سالی نبوده که حداقل یک به‌روزرسانی مهم برایش عرضه نشود. در همین چند آپدیت اخیر هم قابلیت‌های خلاقانه‌ای به اپلیکیشن اضافه شده که می‌توانند خروجی‌های بسیار جالبی در پی داشته باشند. به عنوان مثال یک حالت Mirror در اپلیکیشن وجود دارد که طرح‌هایتان را با استایل‌های مختلف، میرر یا به اصطلاح آینه می‌کند که برای تکثیر کردن سوژه‌ها استفاده‌های زیادی دارد.

یک قابلیت بسیار خوب دیگر هم که هنرمندان عاشقش می‌شوند، امکان ضبط ویدیوهای تایم‌لپس است. در اسکچ‌بوک می‌توانید از لحظه‌ گذاشتن قلم روی صفحه تا تکمیل طراحی را فیلمبرداری کرده و با دور تند از آن خروجی بگیرید. حالا می‌توانید این ویدیو را در یوتوب و اینستاگرام به اشتراک بگذارید تا هنرتان را به بهترین شکل به رخ دوستان‌‌تان بکشید.

اسکچ‌بوک به فشار لمس هم حساس است. این یعنی اگر انگشت یا قلم را آرام روی صفحه بکشید، خطوط کم رنگ می‌بینید و با افزایش فشار شاهد قطور و پررنگ شدن خط‌ها خواهید بود. این حساسیت به قدری بالاست که حتی برای سایه روشن زدن با انگشت هم به مشکلی بر نمی‌خورید و گزینه‌های مختلفی هم برای تنظیم این حساسیت در اختیار خواهید داشت.

SketchBook

یک نکته خوب دیگر هم اینکه اسکچ‌بوک تا پیش از این برای دادن خروجی‌هایی با رزولوشن بالاتر از 1280x1280 پیکسل نیازمند پرداخت درون برنامه‌ای بود که حالا خوشبختانه این محدودیت از سر راه برداشته شده. این یعنی حالا می‌توانید به صورت کاملا رایگان، تصاویری در ابعاد یک بنر بزرگ هم از اسکچ‌بوک تحویل بگیرید.

با تمام این توصیفات، بگذارید صحبت را همینجا متوقف کنیم و لذت کشف قابلیت‌های اسکچ‌بوک را به خودتان بسپاریم. اگر تا امروز تجربه کار با این اپلیکیشن را نداشته‌اید، شک نکنید که بهترین زمان همین حالاست. اگر دستی بر آتش طراحی دارید توصیه می‌کنیم اپلیکیشن را دانلود کنید و حتما به دوستان گرافیست و علاقه‌مندتان به نقاشی پیشنهاد بدهید.

SketchBook

SketchBook

سازنده: Autodesk قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS، اندروید و ویندوز حجم: 159.9 / 77 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • u kh
    u kh | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    عاشقشم .اولین برنامه ای که رو وسیله ای نصبش میکنم.
    پ ن:یه جا نوشتید سه تا لایه رو میشه تو این برنامه داشت که اشتباهه و تعداد لایه ها خیلی بالاتر میتونه باشه.

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    یه سال پیش خریت کردم و ابزارهای pro این برنامه رو خریدم. حالا که رایگان شده، زیر بار پس دادن پول هیچ کاربری نمیره. بعد میگن قانونی بخرین. همون کرک شده و مود شده حقشونه

    • zig
      zig | ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷

      یه سال پیش خریدنی بود و الان لطف کرده که یکی از بهترین محصولات طراحی رو رایگان کرده. چرا فکر می کنید یه گروه بزرگ نشستن تا محصولشون رو از همون اول مفت بدن دست دیگران؟

  • mr.arash
    mr.arash | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    برنامه خوبی هستش درود

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

    This item is not available in your country!
    هه! چقده خوشبختیم. حتی اینم!

    • Reza
      Reza | ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

      با فیلترشکن برو

مطالب پیشنهادی