ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (2)
خودرو

وقتی پورشه به کمک شورولت رکوردی شگفت انگیز در نوربرگ رینگ ثبت می کند

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر ثبت رکورد 6:56.4 توسط پورشه 991.2 GT3 RS  در پیست معروف نوربرگ رینگ منتشر شد. حال با گذشت چند هفته از آن تاریخ مشخص شده که آلمانی ها ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۰

چندی پیش بود که خبرهایی مبنی بر ثبت رکورد 6:56.4 توسط پورشه 991.2 GT3 RS  در پیست معروف نوربرگ رینگ منتشر شد. حال با گذشت چند هفته از آن تاریخ مشخص شده که آلمانی ها در ثبت این رکورد کمک هایی را از کمپانی آمریکایی شورولت دریافت کرده اند.

ماجرا از این قرار است که تیم فنی جنرال موتورز زودتر از پورشه پیست نوربرگ رینگ را رزرو کرده بود تا عملکرد کوروت ZR1 را در آن تست کند. با این حال تیم پورشه پا پس نگذاشته و در همان روز نسبت به رکوردگیری اصرار می کند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (3)

آقای اولیور بِرگ (Oliver Berg) مدیر بخش محصولات پورشه در این باره گفته:

ما به آنجا رفتیم و به احتمال زیاد اولین تیمی بودیم که با یکی از مقامات و دو زمان سنج در پیست حاضر شدیم. بیشتر مهندسین در نوربرگ رینگ همدیگر را می شناسند، زیرا همیشه اینجا در حال تست هستند. به همین خاطر ارتباط و جو خیلی دوستانه ای بین آنها وجود دارد.

به اعتقاد آقای برگ همین جو دوستانه باعث شده که مهندسین جنرال موتورز یک ساعت از زمان پیست را در اختیار پورشه بگذارند. ظاهرا در این مدت اعضای تیم جنرال موتورز به استراحت پرداخته اند. مهندسین پورشه نیز از این زمان محدود به بهترین شکل ممکن بهره برده و توانسته اند رکوردی زیر 7 دقیقه ای با 991.2 GT3 RS ثبت کنند.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آقای برگ در ادامه افزوده:

وقتی ما اولین دور را آغاز کردیم، همه موبایل های خود را در دست گرفته بودند. از آنجایی که پیش تر در یک روز شلوغ پیست ما توانسته بودیم رکوردی کمی بیشتر از هفت دقیقه ثبت کنیم، می دانستیم توانایی بر جای گذاشتن رکوردی زیر هفت دقیقه را نیز داریم. وقتی اولین دور تمام شد، ما موفق به ثبت زمان شش دقیقه و پنجاه و نه ثانیه شدیم که فوق العاده بود.

اولین چیزی که مدیر ما گفت این بود که هدف محقق شده و می توانیم همینجا تمام کنیم. این در حالی بود که تیم تست کننده کوروت ZR1 مات و مبهوت مانده بود. آنها انتظار نداشتند ما در همان دور اول رکوردی زیر هفت دقیقه ثبت کنیم.

2019-Porsche-911_gt3_rs_nürburgring_nordschleife (4)

آنگونه که آقای برگ روایت کرده، در دورهای دوم و سوم نیز همان رکورد 6:59 ثبت شد. اما در دور چهارم عملکرد بهتر راننده، رکورد عالی 6:56.4 را به دنبال داشت. به این ترتیب تیم پورشه در عرض تنها نیم ساعت با ثبت یک رکورد تحسین برانگیز و در حالی که تیم فنی جنرال موتورز انگشت به دهان باقی مانده بودند، پیست را ترک کرد.

2018-Porsche-911-GT3-RS-Nurburgring-lap-record

با این حساب می توان گفت پورشه به لطف تیم شورولت توانست بار دیگر رکوردی خارق العاده در نوربرگ رینگ از خود بر جای بگذارد!

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • آپلود کننده سایت
    آپلود کننده سایت | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

    مطلب مسخره ای بود
    خو اگه اونا هم وقت رو بهشون نمیدادن یه‌ روز‌ دیگه میومدن
    اصلا لطف شورولت باعث کاهش زمان نشده یا تاثیری توی‌ رکورد گیری‌ نداشته فقط چند‌ روز زودتر رکورد زدن همین

    • мσнαммα∂.α.ʝ
      мσнαммα∂.α.ʝ | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷

      دقیقا

مطالب پیشنهادی