ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بسته اینترنت ایرانسل با VPN آزاد محاسبه نمی‌شود

در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، یکی از نکته‌های موجود در وب‌سایت ایرانسل باعث شد تا عده‌ای از کاربران برداشت اشتباهی از نحوه محاسبه بسته‌های اینترنت خود داشته باشند و تصور کنند که با استفاده از ابزار ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۰

در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶، یکی از نکته‌های موجود در وب‌سایت ایرانسل باعث شد تا عده‌ای از کاربران برداشت اشتباهی از نحوه محاسبه بسته‌های اینترنت خود داشته باشند و تصور کنند که با استفاده از ابزار تغییر دهنده IP، تعرفه‌ ترافیک آنها نه از طریق بسته‌ای که خریده‌اند، بلکه به شکل کاملاً آزاد و کیلوبایتی محاسبه می‌شود.

از همان زمان تعرفه مصرف ترافیک در تعدادی از سایت‌های ایرانی که تعداد آنها به ۵۰۰ عدد می‌رسید، به شکل نیم بها محاسبه می‌شد و ایرانسل عنوان کرده بود که در صورت استفاده از ابزار تغییر دهنده IP یا VPN، قادر نیست این تخفیف را برای سایت‌های داخلی ارائه دهد و کاربران باید به این موضوع دقت داشته باشند. برداشت عده‌ای از کاربران از همین نکته، این بود که در صورت خرید یک بسته اینترنت و استفاده از VPN، تعرفه اینترنت نه در قالب بسته، بلکه به صورت آزاد و کیلوبایتی محاسبه می‌شود.

حالا و پس از گذشت بیش از یک سال از این موضوع، دوباره همین سوءبرداشت از سوی کاربران در شبکه‌های مجازی مطرح شد. وزیر ارتباطات هم در توییتر خبر داد که دستور پیگیری این شکایت از ایرانسل را داده است و دیشب سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بررسی سیستم‌های صورتحساب این اپراتور از سوی رگولاتوری نشان می‌دهد که محاسبه هزینه مشترکین دارای بسته فعال در چارچوب تعرفه‌های اعلامی انجام شده و مبنای محاسبه، تعرفه آزاد نبوده است.

«حسین فلاح جوشقانی»، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در همین بیانیه می‌گوید: «درصورت استفاده مشترکین از نرم‌افزارهای فیلترشکن و VPN به دلیل عدم امکان شناسایی سایت مورد استفاده، حتی درصورت استفاده از سایتهای داخلی، محاسبه تعرفه براساس تعرفه عادی بین‌الملل انجام شده و تعرفه ترجیحی برای سایتهای داخلی اعمال نخواهد شد و این موضوع به هیچ عنوان به معنای محاسبه براساس تعرفه آزاد نبوده است.»

روابط عمومی ایرانسل هم این بیانیه را در اختیار دیجیاتو قرار داده است:

«اصل این موضوع به دلیل یک برداشت اشتباه مطرح شده بود که سال گذشته نیز ایرانسل به آن پاسخ داد و حتی در وب‌سایت نیز این موضوع شفاف‌تر اعلام شد تا سوءبرداشتی صورت نگیرد.

زمانی که مشترک از ابزار تغییر دهنده IP استفاده می‌کند و IP خارج کشور روت می‌شود، از تخفیف ۵۰ درصدی استفاده از سایت‌های اعلام شده داخلی محروم می‌شود. در واقع به این شکل، هزینه ترافیک بدون در نظر گرفتن تخفیف و بر اساس تعرفه بین‌الملل از بسته خریداری شده مشترک محاسبه می‌شود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • رضا بهرامی
    رضا بهرامی | ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

    این کارا چیه؟ هی هر روز هر روز فیلتر.. خود فیلتر شکنم ک فیلتر کردن. داریم ب کجا میریم آخه؟ فکر کنم تا چند سال دیگ برگردیم به دوران غارنشینی و...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی