ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

سازنده پوکمون گو نقشه‌های واقعیت افزوده می‌سازد

استودیوی نیانتیک (Niantic) که هشت سال پیش و به عنوان یک استارت‌آپ داخلی گوگل کارش را آغاز کرد، با پوکمون گو نه تنها راه صدساله را یک شبه رفت بلکه با موفقیت‌های ساخته‌اش توانست تکنولوژی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۰۸:۳۰

استودیوی نیانتیک (Niantic) که هشت سال پیش و به عنوان یک استارت‌آپ داخلی گوگل کارش را آغاز کرد، با پوکمون گو نه تنها راه صدساله را یک شبه رفت بلکه با موفقیت‌های ساخته‌اش توانست تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) را بیش از پیش بین مردم جا بیاندازد.

حالا این توسعه‌دهنده تصمیم دارد تا پایش را یک قدم فراتر بگذارد و به کمک جامعه کاربری بزرگش، نقشه‌های واقعیت افزوده سه بعدی بسازد. اگر پوکمون گو را بازی کرده یا تریلری از آن دیده باشید، حتما می‌دانید در این بازی تنها پوکمون‌ها با تکنولوژی واقعیت افزوده ساخته شده‌اند و بقیه محیط همان دنیای واقعی است.

با پروژه بلندپروازانه‌ای که نیانتیک می‌خواهد بسازد، محیط (همانند پارک) نیز می‌تواند با تکنولوژی واقعیت افزوده پردازش بشود تا کاربر یک تجربه جذاب داشته باشد. جان هانکه (John Hanke)، مدیر عامل نیانتیک، بعد از تایید این برنامه اعلام کرد که آن‌ها این نقشه‌ها را با توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده شخص ثالث هم به اشتراک می‌گذارند.

pokeman-mobile

البته اینکه تا چه اندازه اطلاعات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، مشخص نیست. چون یکی از نگرانی‌ها پیرامون حرکت جدید نیانتیک به مسئله حریم شخصی و امنیت بازمی‌گردد. برای تجربه پوکمون گو باید دوربین موبایل روشن باشد و با توجه به اطلاعات به دست آمده، اطلاعات مورد نیاز برای ساخت نقشه‌های سه بعدی از طریق همین دوربین جمع‌آوری می‌شود.

یعنی همان لحظه که کاربر به دنبال پوکمون‌های جدید با دوربین تلفن همراهش است، اطلاعات لازم از محیط نیز جمع‌آوری می‌گردد. در هر صورت باید تا آغاز این برنامه صبر کنیم و هنوز اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. استودیوی نیانتیک امسال بازی واقعیت افزوده هری پاتر را منتشر می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali
    Ali | ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

    چه فایده وقتی نمیشه تو ایران بازی کرد...

مطالب پیشنهادی