ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

aston-martin-lagonda-concept-geneva
خودرو

استون مارتین با شاسی بلند برقی لاگوندا فراری را هدف می گیرد

کمپانی انگلیسی استون مارتین در نظر دارد با احیای برند لاگوندا و ارایه مدل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تحت این برند وارد بازار خودروهای لوکس سبز شود. پس از معرفی یک کانسپت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۹:۰۰

کمپانی انگلیسی استون مارتین در نظر دارد با احیای برند لاگوندا و ارایه مدل های برقی شده (هیبریدی و تمام الکتریکی) تحت این برند وارد بازار خودروهای لوکس سبز شود.

پس از معرفی یک کانسپت رادیکال با نام لاگوندا در نمایشگاه خودروی ژنو، اخیرا استون مارتین از عرضه مدلی با این نام در سال 2021 خبر داده است. این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که فراری نیز خود را برای تولید یک اتومبیل شاسی بلند هیبریدی شارژی در سال 2020 آماده می کند.

مفهومی لاگوندا از کابینی لوکس و پیشرفته بهره می برد. صندلی های چرخان، پشم با کیفیت انگلیسی، ابریشم و کرک کشمیر برخی از ویژگی های شاخص کابین لاگوندا هستند.

بد نیست اشاره کنیم لاگوندا قدمتی برابر با 114 سال دارد. این برند در سال 2015 با یک اتومبیل 1 میلیون دلاری دوباره نام خود را زنده کرد، اما مدل های دیگری از آن راهی بازار نشد.

آقای مارک رایشمن (Marek Reichman) یکی از مدیران رده بالای استون مارتین روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت:

لاگوندا یک برند لوکس است اما ریشه در تکنولوژی دارد. ظاهر این خودرو به عنوان یک راهنما برای آینده عمل خواهد کرد، آینده ای که در آن خودروهای زیبا و با پرستیژ هنوز جایگاه ویژه خود را دارند.

شاسی بلند لاگوندا جزو معدود مدل های تمام الکتریکی انگلیسی ها خواهد بود. با ورود این خودروی پاک به خطوط تولید استون مارتین، محصولات این کمپانی سازگاری بیشتری با قوانین و مقررات سخت گیرانه زیست محیطی خواهند داشت.

در کنار ارایه مدل های برقی استون مارتین در نظر دارد استفاده از سیستم هیبرید نرم را گسترش دهد. بر این اساس اکثر مدل های اسپرت این شرکت از جمله DB11 از میانه های دهه آتی با پیشرانه هیبرید نرم به فروش خواهند رسید.

بد نیست اشاره کنیم برای نخستین بار از سال 2008 به این طرف، میزان فروش سالانه استون مارتین از 5000 دستگاه فراتر رفت. با توجه به این مساله از یک سو و احیای برندی لاگوندا از سوی دیگر، شاید انگلیسی ها راحت تر بتوانند به هدف فروش سالانه 6.8 میلیارد دلار دست پیدا کنند. در این صورت از لحاظ فروش استون مارتین هم تراز با فراری خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی