ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

NFC آیفون
تکنولوژی

اپل قابلیت باز کردن درب منزل یا خودرو توسط NFC آیفون را ارائه می کند؟

بنا بر گزارش ها احتمالاً به زودی می توان علاوه بر پرداخت کرایه تاکسی توسط NFC آیفون، درِ منزل یا خودرو خود را با استفاده از آن باز کرد. NFC از سر واژه های عبارت Near Field ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

بنا بر گزارش ها احتمالاً به زودی می توان علاوه بر پرداخت کرایه تاکسی توسط NFC آیفون، درِ منزل یا خودرو خود را با استفاده از آن باز کرد.

NFC از سر واژه های عبارت Near Field Communication یا ارتباط حوزه نزدیک گرفته شده و همانطور که از نامش بر می آید امکان ارتباط کوتاه برد دستگاه ها با یکدیگر را فراهم می نماید. برای این منظور دست کم به یک دستگاه فرستنده نیاز است و البته دستگاهی که سیگنال ها را دریافت نماید.

منبعی که کاربردهای جدید را مطرح کرده، خبر از آماده شدن اپل برای ارائه یک به روز رسانی اساسی برای چیپ NFC آیفون می دهد. اکنون یکی از اصلی ترین استفاده های این سیتم در آیفون ها، در سیستم پرداخت اپل است.

بنا بر گزارش ها هم اکنون تعدادی از کارمندان اپل به قابلیت های جدید دسترسی دارند و با استفاده از NFC آیفون های خود به ادارات و ساختمان ها در مقر اپل در کوپرتینو دسترسی دارند. البته همین حالا هم قفل های مبتنی بر بلوتوث متعددی در بازار وجود دارند که می توان با گوشی هوشمند آنها را باز کرد، ولی قفل های مجهز به NFC گزینه امن تری به نظر می رسند.

بر طبق این گزارش، اپل از سال 2014 در حال همکاری با شرکت تولید کننده سیستم های امنیتی «HID Global» است تا برای آیفون ها قابلیت دسترسی به ساختمان ها و ادارات فراهم شود. این کمپانی همچنین با شرکت «Cubic»، تولید کننده کارت های عبور و مرور در حال همکاری است.

هم اکنون امکان پرداخت کرایه تاکسی در ژاپن، لندن، بخش هایی از چین و نیز برخی از شهرهای آمریکا فراهم شده، ولی همکاری با Cubic موجب می شود که آیفون ها امکان استفاده به عنوان کارت های عبور و مرور در سراسر دنیا را داشته باشند.

گزارش ها اشاره به این موضوع دارند که اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود که از 14 خرداد ماه آغاز خواهد شد، به معرفی فناوری مورد بحث خواهد پرداخت. در صورت عرضه این فناوری، آیفون های ساخت سال 2014 و به بعد قادر خواهند بود با دریافت به روز رسانی نرم افزاری، از قابلیت های جدید بهره ببرند.

 

تماشا کنید: تکنولوژی NFC چیست و چگونه کار می کند؟

NFC
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی