ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پایان یک نام تاریخی؛ تولید خودرو با برند کرایسلر متوقف خواهد شد

گروه فیات-کرایسلر در حال حاضر بر روی محصولات کراس اور، پیکاپ ها و خودروی لوکس تمرکز کرده است و با توجه به این موارد، جای خاصی برای برند کرایسلر نمی ماند و احتمالا ما در ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

گروه فیات-کرایسلر در حال حاضر بر روی محصولات کراس اور، پیکاپ ها و خودروی لوکس تمرکز کرده است و با توجه به این موارد، جای خاصی برای برند کرایسلر نمی ماند و احتمالا ما در آینده نزدیک شاهد تولید خودرویی با برند کرایسلر نخواهیم بود.

Fiat-Chrysler-range-and-cars-with-logo

سرجیو مارکیونه مرد ایتالیایی که به صورت همزمان مدیریت گروه خودروسازی فیات-کرایسلر و یکی از شرکت های زیر مجموعه این گروه یعنی فراری را بر عهده دارد قرار است پیش نمایش 5 ساله ای از آینده این گروه صنعتی و برندهای زیر مجموعه آن را به سهام داران این شرکت نشان دهد.

برند کرایسلر

طبق گزارشات اولیه، محصولات فیات به کلی از خاک ایتالیا خارج و در کشورهای دیگری تولید خواهند شد و به جای آن خودروهای با سود بیشتر همچون آلفا رومئو، مازراتی و جیپ تولید خواهند شد.

اگر این شایعه تبدیل به حقیقت شود. کرایسلر به دیگر برندهای قدیمی آمریکایی همچون پلیموث، ایگل و دی سوتو خواهد پیوست.

در حال حاضر تنها دو محصول با برند کرایسلر تولید می شود که یکی از آن ها 300 نام دارد که یک سدان سایز بزرگ است و دیگری پسیفیکا نام دارد که در نقش یک ون در راستای جا به جایی افراد از آن استفاده می شود.

پس از این که فیات مالک کرایسلر و زیر برندهای آن شد کرایسلر مدل 100 را برای رقابت با سیویک که احتملا بر پایه پلت فرم لانچیا دلتا قرار داشته در برنامه تولید خود قرار داده بود. تولید مدل 200 برای رقابت با تویوتا کمری ، تولید یک کراس اور جدید بر پایه پلت فرم 200، پسیفیکا و نسل جدید خودروی 300 کرایسلر از جمله آخرین فعالیت های این کمپانی به شمار می آید.

مدل 200 در سال 2014 معرفی شد و در سال 2016 به دلیل فروش بسیار کم و به صرفه نبودن از بعد اقتصادی تولید آن متوقف شد.

پسیفیکا در سال 2016 بر روی خط تولید قرار گرفت و در حال حاضر قابل خریداری است. این ون با موتور 3.6 لیتری V-6 و مدل پلاگ-هیبریدی به فروش می رسد.

جالب بدانید هرچند کرایسلر تولید مدل 100 را در برنامه خود قرار داده بود اما این خودرو هیچگاه معرفی نشد. مدل کراس اور مبتنی بر مدل 200 نیز همچنان در انتظار تولید است و نسل جدید مدل 300 نیز طبق شایعات دیگر توسعه پیدا نکرده و به پایان خط رسیده است.

در سال گذشته کرایسلر توانست تعداد  118 هزار و 274 دستگاه پسیفیکا و 51 هزار و 237 عدد سدان در آمریکا بفروش برساند. به علاوه این کمپانی بیش از 88 هزار دستگاه دوج چارجر سدان که پلت فرم یکسانی با 300 دارد را نیز به فروش رسانده است. همچنین 125 هزار و 196 دستگاه از مدل گرند کاروان دوج نیز فروخته شده است.

 

 

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    فیات خدا لعنتت کنه. یه تنه گند زد به کل صنعت خودرو سازی جهان و چقدر برند رو به خاک سیاه کشوند خودشم ماشینای آشغال تولید می‌کنه. به خاک سیاه بشینی فیات(به جز زیرمجموعه هات).

  • Gimli
    Gimli | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷

    حیف که این برندهای اصیل تولیدشون متوقف میشه اون از هامر و پونتیاک اینم از کرایسلر برا ما که هیچوقت قسمت نشد بخریم با توجه به ممنوعیت ورودشون:/ حالا چند روز دیگه ایران خبر میزنه خودروساز آمریکایی واسه اینکه ما محصولاتشو وارد نکردیم ورشکست شد :))

مطالب پیشنهادی