ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

iOS 12
تکنولوژی

کدام گجت‌های اپل iOS 12 را دریافت می کنند؟

امروز شرکت اپل روی صحنه‌ی کنفرانس WWDC 2018 از نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود یعنی iOS 12 رونمایی نمود. کریگ فدریگی در جریان این کنفرانس اعلام نمود که در این سیستم عامل جدید، اپل سعی کرده روی ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۲:۲۷

امروز شرکت اپل روی صحنه‌ی کنفرانس WWDC 2018 از نسخه‌ی جدید سیستم عامل خود یعنی iOS 12 رونمایی نمود. کریگ فدریگی در جریان این کنفرانس اعلام نمود که در این سیستم عامل جدید، اپل سعی کرده روی عملکرد و ثبات بهسازی تمرکز کند. به همین دلیل تمامی گجت هایی که پیش‌تر از سیستم عامل قبلی یعنی iOS 11 استفاده می‌کردند، امسال می‌توانند نسخه جدید را دریافت کرده و سیستم عاملشان را آپدیت کنند.

کمپانی کوپرتینویی همواره علاقه دارد که شمار کاربران آخرین نسخه از سیستم‌عاملش را کنار کاربران اندروید به نمایش بگذارد و برتری iOS را به رخ بکشد. حال به نظر می‌رسد این رقم با عرضه‌ی iOS 12 به احتمال قوی بیشتر هم خواهد شد.

 iOS 12

گزارش شده که تقریبا نیمی از کاربران iOS تنها پس از ۷ هفته پس عرضه‌ی iOS 11، سیستم عامل گجتشان را به روزسانی کردند. فدریگی روی صحنه‌‌ی کنفرانس WWDC 2018 اعلام نمود که اکنون ۸۱ درصد کاربران iOS از آخرین نسخه‌ی سیستم‌عامل اپل استفاده می‌کنند.

با این حال شرکت کوپرتینویی اعلام نموده که قرار است که تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی، iOS 12 در دسترس تمامی گجت‌های اپل قرار گیرد و تمامی کاربران قارد خواهند بود سیستم عامل دیوایس خود را آپدیت کنند.

بدین ترتیب آیفون 10، آیفون 8 و 8 پلاس، به همراه آیفون ‌های 7 و 7 پلاس قادر خواهند بود به سرعت این به روز رسانی را دریافت کنند. پس از آن نوبت مدل‌های قدمی‌تر این گوشی ها یعنی آیفون 6اس، 6 اس پلاس خواهد بود. موبایل‌های آیفون 6، 6 پلاس و حتی آیفون SE یا آیفون 5 اس نیز قادر خواهند بود سیستم عاملشان را به iOS 12 ارتقا دهند.

 iOS 12

در قسمت تبلت‌ها می‌توان از آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی سال ۲۰۱۷، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی و آیپد ۹.۷ اینچی همین سال نام برد. ضمن اینکه نسل قبلی این تبلت‌ها یعنی آیپد پرو‌های ۹.۷ و ۱۲.۹ اینچی نیز می‌توانند به این سیستم عامل کوچ کنند.

به تمامی این گجت‌ها آپد مینی 2،3 و 4 را اضافه کنید که آیپد ایر و آیپد ایر 2 آنها را همراهی می‌کنند. در پایان نیز نسل ششم آیپد تاچ نیز قادر است آپدیت iOS 12 را دریافت کند.

سوال اساسی اینجاست که آیا این سیستم عامل در سخت افزار‌های قدیمی تر عملکرد مطلوبی خواهد داشت یا خیر چرا که تفاوت زیادی بین اجرا شدن و اجرا شدن مطلوب وحود دارد. فدریگی در این زمینه قول داده که این سیستم عامل، اپلیکیشن‌ها را ۴۰ درصد سریعتر اجرا خواهد کرد. حال باید منتظر عرضه iOS 12 تا ببینیم ادعای وی تا چه حد درست خواهد بود.

وبلاگ نویسی زنده دیجیاتو از مراسم WWDC 2018 را از این لینک بخوانید. اخبار مرتبط با کنفرانس توسعه دهندگان اپل را نیز از طریق تگ WWDC18 دنبال کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • delta7
    delta7 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    من آیپد مینی ۲ دارم قبلا روی ios 9 خیلی خوب کار میکرد ولی با آپدیت به ۱۰ و ۱۱ خیلی کند شده

  • 007
    007 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    بسه بابا از بس پشت سر هم از اپل پست میگذاری حالم بهم خورد

    • Ramin1998
      Ramin1998 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

      مجبوری همه پست هارو بخونی؟

  • I.G.I
    I.G.I | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    آیفون شیش و فایو اس با ای او اس یازده هم کلی گزارش هنگ داشت حالا دوازده میخواد براش بیاد؟؟؟...آپدیتای اپل معمولا وضع رو خراب تر میکنه تا اینکه چیز جدیدی بخواد برات عرضه کنه

  • loyal
    loyal | ۱۵ خرداد ۱۳۹۷

    به همین دلیل تمامی گجت هایی که پیش‌تر از سیستم عامل قبلی یعنی iOS 12 استفاده می‌کردند، امسال می‌توانند نسخه جدید را دریافت کرده و سیستم عاملشان را آپدیت کنند. ----- > سیستم عامل قبلی ای او اس 11 بود نه دواده

    حتی آیفون SE یا آیفون 5 نیز قادر خواهند بود سیستم عاملشان را به iOS 12 ارتقا دهند. ----> ایفون 5 نه ایفون 5 اس

    بخاطر حجم مطالب یکم با سرعت تایپ کردین? ?

مطالب پیشنهادی