ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Apple Design Awards
تکنولوژی

برندگان جوایز Apple Design Awards 2018 مشخص شدند

دقایقی پیش برندگان جوایز Apple Design Awards 2018 مشخص شدند. اپل به رسم هر سال، امسال نیز همزمان با برگزاری رویداد WWDC جشنواره سالیانه Design Awards خود را برگزار کرد که در آن از دستاوردهای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۳۰

دقایقی پیش برندگان جوایز Apple Design Awards 2018 مشخص شدند. اپل به رسم هر سال، امسال نیز همزمان با برگزاری رویداد WWDC جشنواره سالیانه Design Awards خود را برگزار کرد که در آن از دستاوردهای هنری و فنی توسعه‌دهندگان در مبحث طراحی اپلیکیشن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

اپل در Apple Design Awards اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی را گلچین می‌کند که شاخصه‌های خاصی را رعایت کرده‌ باشند. از جمله این شاخصه‌ها می‌توان به بهترین تجربه کاربری، استفاده بجا از قابلیت‌های ممتاز اکوسیستم اپل، میزان فراگیری در دیوایس‌های مختلف و البته بکارگیری مؤثر المان‌های زبان طراحی اپل اشاره نمود.

با ملاک قرار دادن شاخصه‌هایی که گفتیم، اپل در جشنواره امسال هم تعدادی از اپلیکیشن‌ها و بازی‌های اپ‌استور را برگزیده که در ادمه مرور کوتاهی بر آن‌ها خواهیم داشت:

در میان برگزیده‌ها، بازی Florence [بررسی دیجیاتو] به چشم می‌خورد که یک رمان تعاملی عاشقانه و یکی از آثار Ken Wong، طراح ارشد بازی مشهور مانیومنت ولی است.

Apple Design Awards 2018

اما در اپلیکیشن‌ها Agenda را داریم که با ترکیب قابلیت‌های نوشتن، تقویم و مدیریت کارها تجربه نوینی از یادداشت‌برداری را برای مک و iOS به ارمغان آورده است.

Apple Design Awards 2018iTranslate Converse یکی دیگر از برگزیده‌های این جشنواره است که آیفون یا اپل واچ شما را به یک مترجم همزمان حرفه‌ای تبدیل می‌کند. نکته عالی اینکه به قابلیت‌های این نرم‌افزار حتی در حالت آفلاین هم می‌توانید دسترسی داشته باشید.

Apple Design Awards 2018

Calzy 3 یک ماشین حساب قابل شخصی سازی است که با بکارگیری فناوری‌هایی مثل فیس آیدی و تاچ آیدی، فراتر از یک ماشین حساب ساده ظاهر شده و با تعامل با آی‌مسیج و جستجوی اسپات‌لایت تجربه‌ کاربری فوق‌العاده سطح بالایی را برایتان به ارمغان می‌آورد.

Apple Design Awards 2018

اما در میان بازی‌های برگزیده، Frost را داریم که به عنوان یک بازی فکری سرگرم‌کننده توانسته نظر بسیاری از گیمرها را به خود جلب کند. هدف از طراحی Frost این بوده که در عین مواجه ساختن شما با چالش‌های فکری، آرامش را برایتان به ارمغان بیاورد.

Apple Design Awards 2018

Oddmar هم یکی دیگر از بازی‌هایی است که توانسته نظر داوران اپل را به سوی خود جلب کند. طراحی دستی مسحورکننده و موزیک سینمایی دلایلی بوده‌اند که Oddmar در فهرست برترین‌های Apple Design Awards 2018 قرار بگیرد.

Apple Design Awards 2018

و اما Alto’s Odyssey [معرفی دیجیاتو] که نیازی به معرفی ندارد. گیم‌پلی بی‌نهایت ساده اما درگیرکننده، استفاده عالی از 3D Touch و جلوه‌های بصری قدرت گرفته از تکنولوژی گرافیکی متال اپل همگی دست به دست هم داده‌اند تا با یک بازی عالی و درجه یک مواجه باشید.

Triton Sponge شاید بتواند جان افراد را نجات بدهد. این اپلیکیشن آیپد برای پرستاران در اتاق عمل طراحی شده تا میزان خونی که از بیمار از دست می‌رود را تحت نظر بگیرند.

داده‌های این کار توسط اسفنج‌های جراحی جاذب خون و آنالیز آن‌ها توسط تکنولوژی‌های Core Image و Depth Map دوربین در iOS جمع‌آوری می‌شود و Core ML و یادگیری ماشینی با انجام محاسبات پیشرفته ریاضی روی این داده‌ها ، روند از دست رفتن خون را به اطلاع پزشک جراح می‌رسانند تا بتواند با توجه ویژه‌ای عملیات جراحی را به اتمام برساند.

Apple Design Awards 2018

اما Bandimal یک بازی/اپلیکیشن است که برای آموزش موسیقی به کودکان طراحی شده تا فرزند خردسال شما بتواند در محیطی زیبا و گرافیکی، با مفاهیم پایه ساخت ملودی و ریتم آشنا شود.

Apple Design Awards 2018

اگر مثل نویسنده این خبر عاشق لیمبو هستید، احتمالا INSIDE [معرفی دیجیاتو] را هم بازی کرده باشید. آخرین محصول استودیوی پلی‌دِد هم از نظر فنی و هم از نظر طراحی هنری، فراتر از یک بازیست و باید به آن عنوان یک شاهکار را بدهیم. INSIDE به عنوان یک پلتفرمر دو بعدی با داشتن اتمسفری خیره‌کننده‌ و داستان و موسیقی تأثیرگذار، مو بر تن‌تان راست می‌کند. بنابراین جای تعجب نیست که آن را در فهرست Apple Design Awards 2018 می بینیم.

Apple Design Awards 2018

نظرتان در مورد انتخاب‌های اپل چیست؟ چند مورد از آن‌ها را تجربه کرده‌اید و به نظرتان جای خالی چه اپلیکیشن‌ها و بازی‌هایی در فهرست Apple Design Awards 2018 خالی بوده؟ با ما در میان بگذارید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیر دهقان
    امیر دهقان | ۱۶ خرداد ۱۳۹۷

    سلام من می‌خوام استخدام بشم تو دیجیاتو ۱۸ سالمه اطلاعاتم تو گوشی و سخت افزار خیلی خوبه

مطالب پیشنهادی