ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل دوم ب ام و سری 8 معرفی شد؛ بازگشتی شکوهمندانه بعد از بیست سال غیبت [تماشا کنید]

در سال 1999 بود که باواریایی ها تصمیم گرفتند به تولید 10 ساله ب ام و سری 8 خاتمه دهند. در آن زمان تقاضای کم و فروش کمتر از انتظار این کوپه لوکس و زیبا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ خرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

در سال 1999 بود که باواریایی ها تصمیم گرفتند به تولید 10 ساله ب ام و سری 8 خاتمه دهند. در آن زمان تقاضای کم و فروش کمتر از انتظار این کوپه لوکس و زیبا دلیل توقف تولید آن اعلام شد.

BMW 8 Series-first generation

سال ها گذشت و شرایط به گونه ای رقم خورد که ب ام و از احیای سری 8 و ارایه نسل دوم آن خبر داد. این خودروساز آلمانی در ماه می 2017 بالاخره با رونمایی از یک کانسپت خیره کننده اذهان جهانیان را برای ظهور نسل جدید این سری پس از 18 سال آماده کرد.

bmw 8 concept

با گذشت حدود یک سال از آن تاریخ سرانجام نسخه خیابانی این کانسپت و یا به عبارت دیگر نسل دوم سری 8، پس از غیبتی 19 ساله از راه رسیده و دیشب طی مراسمی رسما رونمایی شد.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (1)

در مقایسه با مدل کانسپت، نسخه نهایی سری 8 سر به زیرتر شده و خطوط تیز و حجم های اغراق آمیزی در آن ناپدید گشته و یا کمرنگ تر شده اند. چراغ های نسبتا کشیده با امضای خاص ب ام و، جلو پنجره کلیوی بزرگ و عریض، ورودی های هوای متعدد بر روی سپر و خطوط برجسته موجود بر روی کاپوت از ویژگی های ظاهری سری 8 در نمای تمام رخ هستند.

BMW-8-Series_Coupe-2019

وقتی که از نمای جانبی به این خودرو بنگریم، طول زیاد کاپوت و شیب ممتد سقف بیشتر از سایر المان ها جلب توجه می کنند. درست چند لحظه بعد دماغه شیب دار، شکاف آبشش مانند بزرگ بر روی گلگیر جلو، خطوط موجود بر روی در و دیسک های ترمز غول پیکر که در پشت رینگ هایی زیبا جا خوش کرده اند، شروع به خودنمایی نموده و یک به یک خواستار جذب نگاه بیننده می شوند.

BMW-8-Series_Coupe-2019

در نمای عقب سری 8 عضلانی تر از دیگر نماها احساس شده و همانند ورزشکاری دیده می شود که بر روی تقویت عضلات قسمت خاصی از بدن خود بیشتر تمرکز کرده؛ در این بخش قوس زیبای درب صندوق عقب، چراغ های باریک و کشیده، خطوط شلوغ و فرو رفتگی های متعدد و البته خروجی های واقعا بزرگ و ذوزنقه ای شکل اگزوز جزو خصوصیات بارز به شمار می روند.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (30)

در کل اگر چه کانسپت سری 8 از جذابیت های بصری بسیار فراتری برخوردار بود، اما نسخه خیابانی نیز کاملا هیجان انگیز بوده و گویی روح استون مارتین در آن دمیده شده است. در تصاویر زیر می توانید نسخه کانسپت و نهایی سری 8 را با هم مقایسه کنید؛ برای درک بهتر شباهت ها و تفاوت ها، کافی است نشانگر ماوس را به طرفین بکشید.

image
image
image

در داخل کابین با یک فضای مهیج و دلنشین روبرو هستیم. باواریایی ها برای نمایش اطلاعات مورد نیاز راننده، از یک نمایشگر 10.3 اینچی بهره گرفته اند. هر چند استفاده از صفحات دیجیتال باعث آزادی عمل بیشتر در ارایه اطلاعات می شود، اما شکل و گرافیک نمونه به کار رفته در سری 8 شاید بعدا انتقاداتی را به دنبال داشته باشد.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (46)

نمایی از نشان دهنده های پشت فرمان خودروی چینی ام وی ام X22

هسته اصلی سیستم اینفوتینمنت سری 8 را یک نمایشگر 12.3 اینچی لمسی تشکیل می دهد. این نمایشگر عریض در قسمت بالای داشبورد نصب شده و از طریق دکمه های فیزیکی مربوط به سیستم iDrive نیز قابل کنترل است.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (43)

قسمت میانی داشبورد سری 8 حالتی آبشاری داشته و چندان شلوع نیست. مهندسین ب ام و با کار گذاشتن دکمه های کم در این بخش، خواسته اند که تمام تمرکز راننده به مسیر پیش رو معطوف شده و از راندن نهایت لذت را ببرد.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (37)

برای افرادی که علاقه مند به کیفیت و تکنولوژی بیشتر هستند، امکان سفارش شارژ بی سیم، سیستم صوتی Bowers & Wilkins، اجزای تزئینی استیل و دکمه های شیشه ای فراهم شده است.

چنانچه بخواهیم کابین سری 8 را در کوتاه ترین شکل ممکن توصیف کنیم، می توانیم از صفات اسپرت و با ظرافت کمک بگیریم.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (34)

ب ام و سری 8 با پیشرانه های مختلفی به فروش خواهد رسید. این کوپه زیبای آلمانی در ابتدا در دو نسخه 840d xDrive و M850i xDrive عرضه خواهد شد.

همانطور که می توان حدس زد، نیروبخش نسخه 840d xDrive یک موتور دیزلی است. این موتور 6 سیلندر خطی از توربوشارژرهای دوگانه بهره برده و توانایی تولید 315 اسب بخار قدرت و 680 میوتن متر گشتاور را دارد. نیروی تولیدی توسط موتور مذکور از طریق یک گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک به سمت هر چهار چرخ هدایت می شود.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (6)

شتاب صفر تا صد این نسخه از سری 8 برابر با 4.9 ثانیه و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر در ساعت اعلام شده است. بد نیست اشاره کنیم با این موتور دیزلی سری 8 برای پیمایش هر صد کیلومتر ترکیبی به حدود 6 لیتر سوخت نیاز دارد.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (11)

افرادی که خواهان قدرت و هیجان بیشتری باشند، می توانند تا رسیدن M8، خود را با M850i xDrive سرگرم کنند. در زیر کاپوت این نسخه همان موتور بنزینی معروف 4.4 لیتری قرار دارد. خروجی این موتور V8 توئین توربو در M850i xDrive برابر با 530 اسب بخار و 750 نیوتن متر گشتاور اعلام شده است. وظیفه انتقال نیرو به هر دو محور را نیز گیربکس 8 سرعته استپ ترونیک حاضر در 840d xDrive بر عهده دارد.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (69)

با تکیه بر این قوای محرکه توانمند، M850i xDrive بسیار سریع بوده و در عرض تنها 3.7 ثانیه شتاب صفر تا 100 را محقق می کند. با این حال طبق روال مرسوم ژرمن ها حداکثر سرعت آن بصورت الکترونیکی در 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. این نسخه از سری 8 در هر 100 کیلومتر ترکیبی حدود 10 لیتر بنزین می سوزاند.

BMW-8-Series_Coupe-2019 (9)

بر اساس برنامه ریزی ها فروش سری 8 که جایگزین سری 6 به حساب می آید، از پاییز امسال در ایالات متحده و اروپا آغاز خواهد شد. درباره قیمت این کوپه جدید آلمانی حرفی به میان نیامده، اما از آنجایی که سری 6 کوپه در مدل پایه حدود 80 هزار دلار ارزش داشت، احتمالا سری 8 نیز با بهایی در همین حول و حوش یا کمی بیشتر به دست مشتری خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Mohammad Karami
    Mohammad Karami | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    این عکس کوچولوها چیه اون آخر میزارید
    توی برنامه اندروید که خیلی کوچولو و بی کیفیته

  • مجوری
    مجوری | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

    یک حسرت دیگه فه لیسته بلند بالامون اضافه شد

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی