ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رکوردشکنی جگوار با قایق الکتریکی کوچک

به تازگی شرکت قایق الکتریکی کوچک V20E جگوار موفق شده که رکورد سرعت وسایل نقلیه‌ی دریایی را بکشند. «پیتر دوج» یکی از بنیانگذاران بخش وکتور این کمپانی انگلیسی، موفق شد تا با رسیدن به سرعت ۱۴۲.۶ ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

به تازگی شرکت قایق الکتریکی کوچک V20E جگوار موفق شده که رکورد سرعت وسایل نقلیه‌ی دریایی را بکشند. «پیتر دوج» یکی از بنیانگذاران بخش وکتور این کمپانی انگلیسی، موفق شد تا با رسیدن به سرعت ۱۴۲.۶ کیلومتر بر ساعت، بیشترین سرعت ثبت شده توسط یک وسیله‌ی نقلیه دریایی را که قبلاً ۱۲۳.۶  کیلومتر بر ساعت بود را کنار بگذارد و رکوردشکنی جگوار را رقم بزند.

این قایق کوچک و سریع با کمک کارشناسان متخصص حوزه‌ی ماشین‌های مسابقه‌ای در بخش وکتور این کمپانی توسعه یافته است. علاوه بر این تجهیزات الکتریکی بکار رفته در این قایق با کمک مهندسان شرکت مهندسی جایزه بزرگ ویلیامز طراحی و ساخته شده است.

اجزای استفاده شده در این قایق، بسیار به ماشین‌های مقایسه‌ای الکتریکی شباهت دارد و به طور مشخص تکنولوژی و سخت افزار به کار رفته در این قایق دقیقاً همان مدلی است که جگوار در ماشین‌های مخصوص فرمول E (سری مسابقات ماشین‌های تمام الکتریکی) استفاده کرده اما مشخص نیست که موتور، باتری و سیستم هدایتی آن چه مشخصات و پیشینه‌ای دارند.

رکوردشکنی جگوار تقریباُ هیجان انگیزترین خبری است که در حوزه‌ی قایق‌های پرسرعت به گوش می‌رسد اما اولین دستاورد این کمپانی در راستای حمل و نقل الکتریکی نیست چرا که پیش از این نیز، تولید کننده‌ی انگلیسی یاد شده اقداماتی در همین زمینه به انجام رسانده است.

از فعالیت چند ساله‌ی جگوار در سری مسابقات فرمول E که به ماشین های الکتریکی اختصاص دارند بگذریم، کمپانی یاد شده قصد دارد آرام آرام تولیدات خود را بیشتر متوجه ماشین‌ها و موترو‌های الکتریکی کند و از تولید موتور‌های درون‌سوز سنتی فاصله بگیرد.

این تولید کنند‌ه‌ی انگلیسی با اعلام یک بیانیه‌، مدعی شده که در سال ۲۰۲۰ میلادی، تولید ماشین‌هایی با موتور‌های درون سوز را متوقف خواهد کرد. از طرفی جگوار قصد دارد که اولین ماشین های تمام الکتریک خود را با نام I-Pace را روانه‌ی بازار کند. حال باید دید این ماشین قادر خواهد بود با تسلای نسل بعدی رقابت کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

    جگوار یه سدانه ولی تسلا مدل اکس شاسی بلنده و سنگین تره. اگه راست میگن با مدل اس مسابقه بده

مطالب پیشنهادی