ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل با نمایشگر بدون حاشیه
تکنولوژی

پتنت هواوی از طراحی جدید برای موبایل با نمایشگر بدون حاشیه حکایت دارد

هواوی پتنتی را از یک طرح نوآورانه ثبت کرده که امکان کاهش بیش از پیش حاشیه های نمایشگر موبایل را فراهم می کند. سری پی ۲۰ را می توان بزرگترین تلاش هواوی برای توسعه موبایل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۱۵

هواوی پتنتی را از یک طرح نوآورانه ثبت کرده که امکان کاهش بیش از پیش حاشیه های نمایشگر موبایل را فراهم می کند.

سری پی ۲۰ را می توان بزرگترین تلاش هواوی برای توسعه موبایل با نمایشگر بدون حاشیه تلقی کرد اما جدیدترین پتنت این کمپانی حاکی از برنامه های بلندپروازانه چینی ها در این زمینه است.

در پتنت موبایل با نمایشگر بدون حاشیه که تنها چند ماه از ثبت آن می گذرد فرایندی شرح داده شده که طی آن تمامی حاشیه های زائد حذف می شوند.موبایل با نمایشگر بدون حاشیه

بر این اساس با استفاده از فریم های متداول فعلی امکان تولید اسمارت فون بدون حاشیه وجود نخواهد داشت. مهندسان چینی با توجه به این مسئله طرح جدیدی را ابداع کرده اند که در آن کل فرایند ساخت از پنل پشتی شروع می شود. در مرحله دوم نمایشگر درون این پنل تعبیه شده و دو نوار فلزی در طرفین آن قرار می گیرند که در نهایت به افزایش چشمگیر نسبت نمایشگر به بدنه منجر خواهد شد.

هواوی در پتنت خود تاکید کرده این طراحی مدرن هیچ چالش خاصی را به همراه نخواهد داشت چرا که به لطف استفاده از مواد چسبنده قوی کماکان مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب حفظ خواهد شد. علاوه بر این با بهره گیری از مواد مستحکم در پنل پشتی احتمال خم شدن موبایل از بین خواهد رفت.

علی رغم ادعای هواوی مبنی بر عدم وجود معایب احتمالی در این پتنت، به نظر می رسد اتصال نوارهای فلزی کناری به بدنه از طریق مواد چسبناک چندان کارآمد نبوده و در صورت سقوط یا ضربه دیدن موبایل مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

در هر صورت پتنت موبایل با نمایشگر بدون حاشیه را می توان گامی در راستای افزایش میزان فروش موبایل های هوشمند قلمداد کرد که به گفته «یو چنگدانگ» مدیرعامل این شرکت در سال جاری به ۲۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • afg
    afg | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

    دورد بر هوای پاک دامن?

    • Danial. A.
      Danial. A. | ۳۰ خرداد ۱۳۹۷

      خوبی؟

مطالب پیشنهادی