ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

درگیری 7 ساله اپل و سامسونگ بر سر حقوق چند پتنت بالاخره پایان یافت

به نظر می رسد درگیری قضایی طولانی مدت اپل و سامسونگ بالاخره به پایان نزدیک شده و دیگر پس از هفت سال شاهد انتشار مداوم اخبار مربوط به روند دادگاه این دو کمپانی نخواهیم بود. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۷ تیر ۱۳۹۷ | ۰۹:۳۰

به نظر می رسد درگیری قضایی طولانی مدت اپل و سامسونگ بالاخره به پایان نزدیک شده و دیگر پس از هفت سال شاهد انتشار مداوم اخبار مربوط به روند دادگاه این دو کمپانی نخواهیم بود. بنابر گزارش رویترز، دادگاه محلی کالیفرنیای شمالی در روز چهارشنبه شاهد تسویه حساب سامسونگ با اپل بود و دو کمپانی بالاخره به رای دادگاه رضایت داده اند.

اپل در این پرونده قضایی، سامسونگ را به کپی برداری از رابط کاربری، عناصر طراحی و تبلیغات آیفون محکوم کرد و مدعی شد که کره ای ها حقوق چندین پتنت مانند هوم اسکرین iOS، پتنت های طراحی آیفون 3G، رابط کاربری Messages و دیگر پتنت های مشابه در زمینه رابط کاربری و اپلیکیشن ها را زیر پا گذاشته اند. اپل از مدت ها پیش خواستار لغو فروش دیوایس های گلکسی شد بود و دو غول حوزه تکنولوژی، از سال 2011 با یکدیگر درگیر بودند.

اگرچه جزییات تسویه حساب سامسونگ با اپل به فرمان دادگاه مشخص نیست، اما یکی از سخنگویان اپل، خبرنگاران را به تصمیم دادگاه در ماه مه و فرمان پرداخت غرامت 539 میلیون دلاری از سوی سامسونگ ارجاع داده است. او در بخشی از سخنان خود می گوید:

ما عمیقاً به ارزش طراحی باور داریم. و تیم های ما به شکلی خستگی ناپذیر کار می کنند تا محصولاتی نوآورانه برای جلب توجه مشتریان بسازند. این پرونده همیشه چیزی مهم تر از پول بوده است. اپل با آیفون، انقلاب اسمارت فون ها را آغاز کرد و این یک حقیقت است که سامسونگ از ما کپی برداری کرده. مهم است که ما از کار سخت و ابداعات بسیاری از افراد در اپل حفاظت کنیم. ما از هیئت منصفه تشکر می کنیم و خوشحالیم که آنها با پرداخت غرامت از سوی سامسونگ موافقت کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۷ تیر ۱۳۹۷

    اپل فقط دزده بدون تلاش برای طراحی گوشی از شرکت های دیگه پول می گیره

مطالب پیشنهادی