ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واترمارک
تکنولوژی

چگونه برای تصاویر اختصاصی واترمارک بگذاریم؟

چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، استفاده از واتر مارک روی تصاویر اختصاصی یکی از روش‌هایی است که افراد سعی می‌کنند با آن از اعتبار کار خود دفاع کنند. پس اگر تصاویر اختصاصی دارید ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۶ تیر ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

چه خوشتان بیاید و چه خوشتان نیاید، استفاده از واتر مارک روی تصاویر اختصاصی یکی از روش‌هایی است که افراد سعی می‌کنند با آن از اعتبار کار خود دفاع کنند. پس اگر تصاویر اختصاصی دارید و نمی‌خواهید کسی در فضای وب از آن‌ها بدون اجازه استفاده کند در ادامه با ما باشید. چرا که امروز از واترمارک و نحوه ایجاد آن‌ها روی تصاویر برایتان می‌گوییم.

سریع‌ترین و آسان‌ترین راه ممکن

واترمارک

شاید سریع‌ترین راه برای ایجاد واترمارک‌ روی تصاویر، استفاده از نرم‌افزارهای ویرایشگر تصویر ساده‌ای چون پینت مایکروسافت باشد. فقط کافیست وارد محیط این نرم‌افزارها شوید و با ایجاد یک باکس متنی، نام وبسایت یا هر امضای دیگری که دوست دارید را در گوشه تصاویر خود حک کنید.

البته این روشی نیست که بشود همیشه از آن استفاده کرد. به هر حال زیبایی چندانی ندارد و ممکن است ظاهر نه چندان مناسب واترمارک ایجاد شده توی ذوق بیننده تصویر بزند. اما در هر صورت این سریع‌ترین روشی است که می‌توان برای ایجاد یک واترمارک ساده به سراغش رفت.

ابزار آنلاین

واترمارک

یکی دیگر از ساده‌ترین راه‌ها برای اضافه کردن واترمارک روی تصاویر، استفاده از سرویس‌های آنلاین است. خوشبختانه اگر به دنبال این ابزار هم بروید با چند نمونه خوب رو به رو می‌شوید که شاید بهترین‌هایشان PicMarkr و Watermark.ws باشند.

به طور مثال، PicMark ویژگی‌های خوبی دارد و برای ایجاد واترمارک روی تصاویر دست کاربر را حسابی باز می‌گذارد. با ورود به این وبسایت سه گزینه برای ساخت واترمارک دارید: متنی، تصویری و تایلد. بسته به نیازتان نیز دستتان باز است و می‌توانید پس از پروسه آپلود خیلی راحت به سراغ یکی از این گزینه‌ها بروید و روی تصاویرتان واترمارک ایجاد کنید.

نرم‌افزارهای دسکتاپ

واترمارک

در کنار ابزار آنلاین گفته شده، یک سری نرم افزار دسکتاپ هم وجود دارند که با آن‌ها هم می‌شود به این مهم دست یافت. خوشبختانه نحوه کار کردن با این نرم‌افزارها هم تفاوت چندانی با ابزار آنلاینی که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کردیم ندارد و خیلی راحت در سریع‌ترین حالت ممکن می‌توانید با کمی‌ وقت گذاشتن به تصاویر خود واترمارک اضافه کنید.

خوبی استفاده از نرم‌افزارها نیز در این است که دیگر نیازی نیست به اینترنت متصل شوید و همین موضوع سرعت کار را بالاتر می‌برد. از میان اپلیکشن‌‌های خوب این حوزه، می‌توان به PhotoBulk سیستم عامل مک و همچنین TSR Watermark و uMark اشاره کرد.

این نرم‌افزارها از کیفیت خوبی برخوردارند و امکانات نسبتا خوبی را به کاربر ارائه می‌دهند. اما متاسفانه باید به این موضوع اشاره کنم که استفاده از این نرم‌افزارها رایگان نیست و باید برای بهره بردن از امکاناتشان پول پرداخت کنید. البته برنامه‌های رایگانی همچون IrfanView نیز وجود دارند که با نصب آن‌ها می‌شود روی تصاویر واترمارک گذاشت.

ویرایشگرهای حرفه‌ای تصویر

واترمارک

اگر همه روش‌های بالا را امتحان کردید و در آخر آن نتیجه که می‌خواستید حاصل نشد، یادتان نرود که روی اکثر سیستم‌های ما نرم‌افزارهای قدرتمندی همچون Photoshop و GIMP نصب هستند که می‌توان با آن‌ها واترمارک‌های حرفه‌ای‌تری روی تصاویر اختصاصی ایجاد کرد.

فقط استفاده از این نرم‌افزارها کار ساده‌ای نیست و همین موضوع پروسه ساخت و ایجاد واترمارک را کمی پیچیده می‌کند. اما مسلما اگر آموزش دیده باشید و بدانید که چطور باید از این ابزار قدرتمند استفاده کرد، دیگر مشکلی ندارید و می‌توانید با تکیه بر سلیقه و مهارت خود واترمارک‌هایی مثال زدنی بسازید.

اپ‌های موبایل

در آخر هم می‌رسیم به راهی که بیشتر به درد کاربران موبایلی می‌خورد. جدای از راه‌ حل‌های آنلاین، کاربران موبایل دسترسی خوبی به ده‌ها اپ مختلف دارند که با آن‌ها می‌شود به شیوه‌ای خلاقانه روی تصاویر مختلف واترمارک گذاشت.

iWatermark یکی از این اپ‌هاست. شاید اصلا بتوان گفت که بهترین اپلیکیشنی است که می‌توان در استورهای مختلف پیدا کرد. از آنجایی که هم برای اندروید در دسترس است و هم iOS، همه به آن دسترسی دارند و می‌توانند از امکانات خوبش بهره‌مند شوند.

اما در کل فقط iWatermark نیست که از پس این کار برمی‌آید. همین حالا نرم‌افزار فوتوشاپ میکس شرکت ادوبی برای اندروید و iOS در دسترس است و فقط کافیست آن‌ را دانلود کنید تا در کنار کلی ابزار مختلف ویرایشی، چند ویژگی خوب برای ایجاد واترمارک نیز در اختیارتان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mossayeb.FT
    mossayeb.FT | ۱۶ تیر ۱۳۹۷

    اپ my watermark هم فوق العاده ست میشه امضا هم طراحی کرد باهاش

مطالب پیشنهادی