ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

FF 91 فارادی فیوچر؛ در مسیر توسعه

به نظر می رسد که چالش های پیش روی فارادی فیوچر تمامی ندارد. مسائل حقوقی مربوط به مدیران سابق، کمبود بودجه و تغییر عمده طرح های تولیدی از جمله چالش هایی که این کمپانی فقط ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۸ تیر ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به نظر می رسد که چالش های پیش روی فارادی فیوچر تمامی ندارد. مسائل حقوقی مربوط به مدیران سابق، کمبود بودجه و تغییر عمده طرح های تولیدی از جمله چالش هایی که این کمپانی فقط در طی چند سال گذشته با آن ها دسته و پنجه نرم کرده است. با این حال خبرهای خوبی برای این خودروساز استارت آپی در راه است. با لغو پروژه ساخت کارخانه نوادا، روند پیشرفت این خودروساز امریکایی متوقف نشده و برنامه های توسعه آن همچنان ادامه دارد. ساخت و ساز این کمپانی در هانوفورد به خوبی پیش رفته و کارخانه کالیفرنیا آن نیز با دریافت سرمایه 2 میلیارد دلاری به درستی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

FF 91

با توجه به اینکه زیرساخت های فارادی فیوچر حتی با وجود مشکلات عمده نیز در حال تکمیل است حالا نوبت آن است که یک خودروی شگفت انگیز شهرت این کمپانی را افزایش داده و نام آن را بر سر زبان ها بیندازد. به نظر می رسد که شاسی بلند 1050 اسب بخاری FF 91 این کمپانی این مسئولیت را به عهده گرفته است. این هیولای قدرتمند در حال سپری کردن مسیر توسعه بوده و طراحان آن تست های زیادی را بر این خودرو انجام داده اند. گفته می شود که این شاسی بلند تست های مربوط به مناطق آب و هوایی گرم و سرد، تست ارزیابی تایر و تست مقاومت خودرو را به خوبی پشت سر گذاشته است.

از جمله چالش هایی که این خودرو آن را به تازگی با موفقیت پشت سر گذاشته تست های مربوط به حوزه سرعت است. برای انجام این تست ها تیم توسعه و مهندسان کمپانی فارادی فیوچر به مرکز تحقیقاتی حمل و نقلی در شرق لیبرتی در اوهایو سفر کرده اند. همانطور که در تصاویر مشخص است داخل خودروی FF 91 برای انجام تست های سرعتی به یک قفس مانند (رول کیج) مجهز شده است.


در راستای انجام تست های مذکور شتاب خودرو در اتوبان با تستی تحت عنوان تست دایره ای سنجیده می شود. در طی این تست FF 91 الکتریکی می بایست در طی مدت زمان 3 دقیقه سرعت 250 کیلومتر بر ساعتی خود را حفظ کند. این تست سه بار با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت برای این خودروی لوکس انجام شده که هر بار انجام آن با دو دقیقه کروز 125 کیلومتر بر ساعتی همراه بوده است.
در کمتر از 15 دقیقه تست سایکل یا تست دایره ای خودرو با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در طی آن بیش از یک سوم باتری کاملا شارژ شده خودرو تخلیه شده است.

هدف تیم توسعه کمپانی فارادی فیوچر از انجام تست های مذکور یادگیری نحوی مدیریت خودرو و بهبود و توسعه باتری آن پیش از قرار گرفتن در خط تولید عنوان شده است.

در سفر اوهایو، مهندسان این کمپانی به طور خاص بر روی نرم افزار خودرو تمرکز کرده تا کارایی گرمایی پکیج باتری FF 91 الکتریکی را بهبود بخشند. هدف دیگر آن ها بهبود عملکرد باتری در موقعیت های استرس زای حرارتی عنوان شده است. به عنوان نمونه شما وقتی  در کمتر از 2.4 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می رسید و یا در اتوبان های آلمان بدون هیچگونه محدودیتی خودروی FF 91 خود را به حرکت در می آورید در واقع باتری وسیله نقلیه خودر را در یک موقعیت استرس زای حرارتی قرار داده اید.
در نهایت تیم این کمپانی اعلام کرده که با انجام تستها، پکیج باتری LG Chem خودروی مذکور از جهت کارایی حرارتی ارتقای قابل توجهی یافته است.


البته لازم به ذکر است که خودروی FF 91  آمادگی لازم برای انجان تمامی تست های حوزه سرعت را نداشته و فارادی فیوچر اعلام کرده که تیم توسعه این کمپانی مجددا برای انجام تست های بیشتر اقدام خواهد کرد.

بنا به گفته های کمپانی سازنده FF 91 قدرتمندترین موتور الکتریکی جهان را در اختیار دارد که توانایی تولید 1050 اسب بخار قدرت و 1800نیوتن متر گشتاور را داشته و شتاب صفر تا صدی ای کمتر از 2.4 ثانیه دارد. فارادی فیوچر بر اساس یک ویدئو ادعا می کند که این خودرو نسبت به تسلا مدل S و مدل X، فراری 488 و بنتلی بنتایگا برتری بیشتری دارد.

این خودروی لوکس گران قیمت که از سیستم تمام چرخ محرک برخوردار است می تواند به کمک پکیج باتری خود مسافتی بیشتراز 600 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند. 10دوربین، 13 رادار و 12 سنسور اولتراسونیک از دیگر امکاناتی که تا کنون حضورشان در FF 91 تایید شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی