ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

صنایع نیمه هادی
تکنولوژی

چین سال آینده به بزرگترین بازار تجهیزات نیمه هادی تبدیل خواهد شد

به تازگی گزارش شده که به احتمال قوی، چین در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد توانست با پشت سر گذاشتن کره جنوبی به عنوان بزرگترین بازار تجهیزات نیمه هادی دنیا دست پیدا کند. کارشناسان شرکت SEMI ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۹ تیر ۱۳۹۷ | ۱۸:۳۰

به تازگی گزارش شده که به احتمال قوی، چین در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد توانست با پشت سر گذاشتن کره جنوبی به عنوان بزرگترین بازار تجهیزات نیمه هادی دنیا دست پیدا کند.

کارشناسان شرکت SEMI باور دارند که فروش کلی تجهیزات نیمه هادی تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی به ۶۲.۷ میلیارد دلار خواهد رسید. بدین ترتیب این رقم از عدد مشابه سال گذشته که ۵۶.۶ میلیارد دلار بود، ۱۰.۸ درصد بیشتر خواهد شد.

البته گفته می‌شود فروش کلی این محصولات تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، جهشی ۷.۷ درصدی را تجربه کرده و به ۶۷.۶ میلیارد دلار خواهد رسید.

تخمین زده شده که بازار چیپست‌های پردازنده به تنهایی تا پایان سال با افزایش ۱۱.۷ درصدی خود به ۵۰.۸ میلیارد دلار خواهد رسید اما از سوی دیگر فروش بخش‌های مختلف بازار تجهیزات نیمه هادی جهشی ۱۲.۳ دردصدی تجربه خواهد کرد و به رقم ۲.۸ میلیارد دلار می‌رسد.

ضمن اینکه بخش تجهیزات بسته بندی و اسمبل قطعات با افزایش ۸ درصدی خود ارزشی ۴.۲ میلیارد دلار خواهد داشت و بازار تجهیزات آزمایشی محصولات نیمه هادی نیز ۳.۵ درصد بیشتر شده و به رقم ۴.۹ میلیارد دلار می رسد.

به باور کارشناسان SEMI، کره جنوبی برای دومین سال پیاپی بزرگترین بازار تجیزات نیمه هادی را به خود اختصاص خواهد داد اما چین نیز فاصله خود را با این کشور کم خواهد نمود تا تهدیدی جدی برای آن به حساب آید.

بازار تجهیزات نیمه هادی تمامی کشورها بجز تایوان افزایش نسبی را تجربه خواهند کرد. بدین ترتیب که چین ۴۳.۵ درصد، ژاپن ۳۲.۱ درصد، باقی جنوب شرقی آسیا ۱۹.۳، اروپا ۱۹.۳ درصد، آمریکای شمالی ۳.۸ درصد و کره جنوبی نیز ۰.۱ در زمینه‌ی یاد شده پیشرفت می‌کنند.

محققان شرکت SEMI معتقدند که بازار تجهیزات نیمه‌هادی چین در سال ۲۰۱۹ میلادی، ۴۶.۶ درصد افزایش خواهد یافت و به ۱۷.۳ میلیارد دلار خواهد رسید. این مسئله موجب می‌شود که کشور یاد شده بتواند به بزرگترین بازار تجهیزات نیمه هادی تبدیل شود چرا که ارزش بازار کره جنوبی در حد ۱۶.۳ میلیارد دلار باقی خواهد ماند.

 

تماشا کنید: چیپست کایرن

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی