ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

Declined Emoji
تکنولوژی

اموجی‌های ردشده توسط یونیکد را با اپ Declined Emoji به دیگران بفرستید

امروز ۱۷ جولای، روز جهانی اموجی‌هاست؛ شکلک‌های بامزه‌ای که نقش بسیار مهمی در ارتباطات مجازی ما ایفا می‌کنند و به مکالمات‌ ما در محیط‌ خشک و کامپیوتری پیام‌رسان‌ها شور و نشاط بخشیده‌اند. همانطور که می‌دانید، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ تیر ۱۳۹۷ | ۱۹:۳۰

امروز ۱۷ جولای، روز جهانی اموجی‌هاست؛ شکلک‌های بامزه‌ای که نقش بسیار مهمی در ارتباطات مجازی ما ایفا می‌کنند و به مکالمات‌ ما در محیط‌ خشک و کامپیوتری پیام‌رسان‌ها شور و نشاط بخشیده‌اند.

همانطور که می‌دانید، وظیفه تأیید و سازماندهی اموجی‌ها در فضای مجازی بر عهده نهادی به نام کنسرسیوم یونیکد است. هر اموجی پیش از راه یافتن به سیستم‌های عامل باید از فیلترهای این کنسرسیوم عبور کند و طبیعی است که در این مسیر، بعضی اموجی‌ها به خاطر محتوایی که ارائه می‌کنند از دریافت مجوز باز بمانند.

اما یک متخصص اموجی هلندی به نام لیلیان استولک، با ساخت اپلیکیشنی به نام Declined Emoji تصمیم گرفته که تمام این اموجی‌های مردود شده را در یک محل گردآوری کند. نکته خوب این که می‌توانید اموجی‌ها را برای دیگران هم ارسال کنید، البته فعلا فقط با آی مسیج اپل.

متأسفانه Declined Emoji فعلا برای پلتفرم iOS منتشر شده، اما شامل ۳۰ اموجی عجیب و غریب می‌شود که مطمئنا جای دیگری آن‌ها را ندیده بودید. اموجی پرنده دودو، زنی مشغول قایق راندن، یک خرس قطبی روی کوه یخی در حال ذوب شدن و یک چپق جزو اموجی‌های مردودی یونیکد هستند که در Declined Emoji می‌توانید به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

مشخص نیست که دلیل رد شدن این اموجی‌ها توسط یونیکد چه بوده، اما به احتمال زیاد احمقانه و بی کاربرد بودن جزو مهم‌ترین دلایل این کنسرسیوم برای اضافه نکردن این اموجی‌ها به فهرست اموجی‌های استاندارد بوده‌اند.

Declined Emoji دو نسخه دارد که یکی رایگان و دیگری با قیمت ۹۹ سنت در اختیار کاربران آیفون قرار گرفته که می‌توانید هر دو را با مراجعه به اپ‌استور دانلود کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی