ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کتاب ترفندهای توانیابی مایکروسافت
تکنولوژی

مایکروسافت کتاب «ترفندهای توانیابی» را معرفی کرد

شاید برایتان عجیب باشد اما مایکروسافت در کنار محصولات نرم افزاری و البته سخت افزاری اش دستی هم در گردآوری و چاپ کتاب دارد. این شرکت صبح امروز خبر داد که مشغول تهیه کتاب ترفندهای توانیابی (The ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۱

شاید برایتان عجیب باشد اما مایکروسافت در کنار محصولات نرم افزاری و البته سخت افزاری اش دستی هم در گردآوری و چاپ کتاب دارد. این شرکت صبح امروز خبر داد که مشغول تهیه کتاب ترفندهای توانیابی (The Ability Hacks) است. این کتاب در واقع به تشریح دو پروژه مختلف می پردازد که در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برنده جایزه رویداد One Week Hackathon شدند. در این رویداد کارکنان و انترن های مایکروسافت از سراسر جهان دور هم جمع می شوند تا به خلق و ارائه ایده هایی بپردازند که الهام بخش آنها شده.

پروژه نخست که در کتاب ترفندهای توانیابی به آن اشاره شده EyeGaze نام دارد؛ طرحی که برای کمک به افراد توانیاب به منظور هدایت ویلچر با کمک چشمانشان کلید خورد. این تکنولوژی در اصل برای استیو گلیسون یکی از بازیکنان فوتبال آمریکایی ارائه شد که به ALS یا اسکلروز جانبی آمیوترفیک مبتلا شد. راهکار ارائه شده توسط تیم EyeGaze در ادامه الهام بخش ایجاد یک گروه تحقیقاتی به نام NExT Enable در مایکروسافت گردید که آن نیز در نهایت به اضافه شدن امکان دنبال نمودن حرکات چشم در ویندوز ۱۰ منجر شد.

و اما پروژه دوم که بیشترین تمرکز کتاب اخیر مایکروسافت هم روی آن قرار دارد ابزارهای یادگیری یا Learning Tools نام دارد و موفق شد جایزه رویداد hackathon سال ۲۰۱۵ را به خود اختصاص دهد. در این پروژه که با همراهی تیمی از توسعه دهندگان، یک تیم روخوانی کننده و آسیب شناس گفتاری کلید خورد جمعی از دانش آموزان و دبیران راهکاری برای افراد مبتلا به نارساخوانی ابداع کردند که نتایج آن قطعا برای افرادی که تازه خواندن را فرا می گیرند، مبتلایان به ADHD و بسیاری دیگر مفید خواهد بود. امروزه ابزارهای یادگیری با اغلب نسخه های آفیس یکپارچه سازی شده است.

خبر خوب اما اینکه مایکروسافت کتاب ترفندهای توانیابی را در قالب فرمت های PDF  و EPUB به صورت رایگان در اختیار علاقمندان می گذارد ضمن آنکه نسخه کیندل آن با قیمت ۷.۹۹ دلار و نسخه چاپی اش با قیمت ۲۱.۹۹ دلار در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی