ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فیسبوک

یک روز پس از کسب مجوز لازم، فیسبوک بار دیگر از حضور در چین منع شد

درست یک روز پس از کسب مجوز لازم برای حضور در کشور چین، دولت این کشور مانعی جدید برای فیسبوک تراشید و اخبار مرتبط را نیز مورد سانسور قرار داد. یک منبع ناشناس به نیویورک ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۴ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

درست یک روز پس از کسب مجوز لازم برای حضور در کشور چین، دولت این کشور مانعی جدید برای فیسبوک تراشید و اخبار مرتبط را نیز مورد سانسور قرار داد. یک منبع ناشناس به نیویورک تایمز گفته که فیسبوک دیگر مجوز لازم برای راه‌اندازی انکوباتور مورد نظرش در چین را ندارد.

فیسبوک برنامه داشت تا شاخه‌ای ۳۰ میلیون دلاری به نام Facebook Technology (هانگژو) راه‌اندازی کند و انکوباتور استارتاپی برای سرمایه‌گذاری و مشاوره دادن به شرکت‌های نوپای محلی را در این بخش انجام دهد.

به نقل از منبع ناشناس نیویورک تایمز، عدم پذیرش ناگهانی و مانع‌تراشی جدید برای مارک زاکربرگ نتیجه‌ی عدم توافق میان مقامات چینی بود. مقامات محلی ژجیانگ، استانی در شرق چین که شرکت علی بابا نیز در آن واقع است به فیسبوک مجوزهای اولیه را داده اما اداره فضای مجازی چین، رگولاتور اینترنت چین چنین اجازه‌ای را نداده.

طبق تصویری که هنوز دولت چین موفق به پاک شدن آن از رسانه‌ها نشده، این زیرشاخه فیسبوک به نام Facebook Hong Kong Limited ثبت شده. شرکت متبوع زاکربرگ دفتر فروشی در هنگ کنگ دارد که شامل قوانین و سانسورهای چین نمی‌شود. در بیانیه‌ای که روز گذشته فیسبوک با وبسایت ورج به اشتراک گذاشت گفته شد: «ما مایلیم هاب نوآوری در ژجیانگ راه‌اندازی کنیم تا توسعه‌دهندگان چینی، نوآوران و استارت آپ‌های چینی را پشتیبانی کنیم.»

فیسبوک

فیسبوک سال ۲۰۰۹ و پس از کشتار مسلمانان استان ژینجیانگ در ناآرامی‌های اورومچی در چین بسته شد و این اولین بار پس از آن بود که فیسبوک توانسته بود به چین راه پیدا کند. این شرکت پیشتر در سال ۲۰۱۵ سعی داشت دفتری در پکن برقرار کند. مجوزهای اولیه داده شد اما بعدها طرح به موفقیت نرسید و گویا همان ماجرا یک بار دیگر تکرار شده.

سال گذشته فیسبوک اپلیکیشنی در چین با نام Colorful Balloons منتشر کرد که به کاربر اجازه می‌داد تصاویرش را با دوستان خود به اشتراک بگذارد. آکیلس، زیرمجموعه فیسبوک که در تولید هدست‌های واقعیت مجازی فعالیت دارد یک دفتر در شانگهای دارد.

هفته گذشته، مارک زاکربرگ در گفتگو با وبسایت ریکُد با تردید بسیار از موفقیت برای حضور در کشور چین صحبت کرد. او در پاسخ به سوال مربوط به حضور در چین گفت: «ما در چین مسدود شده‌ایم. باید راه چاره‌ای پیدا کنیم که همسو با قواعد ما و آنچه می‌خواهیم انجام دهیم باشد و همچنین همسو با قوانین آن‌ها وگرنه چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در حال حاضر، هیچ نقطه مشترکی وجود ندارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی