ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

porsche-macan
خودرو

تکامل به سبک ژرمن ها؛ فیس لیفت پورشه ماکان با تغییراتی جزئی معرفی شد

شرکت آلمانی پورشه از سال 2014 یک کراس اوور دیگر به جمع محصولات خود اضافه کرده است. این کراس اوور کامپکت که ماکان نام دارد، بسیار محبوب بوده و  از زمان تولد حدود 350 هزار ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۱:۰۰

شرکت آلمانی پورشه از سال 2014 یک کراس اوور دیگر به جمع محصولات خود اضافه کرده است. این کراس اوور کامپکت که ماکان نام دارد، بسیار محبوب بوده و  از زمان تولد حدود 350 هزار دستگاه از آن در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده است.

ماکان پرفروش ترین محصول پورشه محسوب می شود، طوری که فروش آن در سال گذشته سه برابر مدل پرطرفدار 911 بود. پس از گذشت چهار سال از زمان معرفی، پورشه تصمیم گرفته این کراس اوور جذاب را با چهره ای بروزتر به میدان بفرستد تا ضرباهنگ فروش آن حفظ شود.

Porsche-Macan-2019 (2)

طبق روال مرسوم ژرمن ها، دامنه تغییرات ظاهری در فیس لیفت ماکان اندک بوده و تنها به چند مورد محدود شده است. در نگاه اول به نمای روبرو تقریبا همه چیز مثل سابق احساس می شود، اما با کمی دقت بیشتر می توان به تعویض چراغ های اصلی با نمونه های LED، حذف چراغ های مه شکن و تغییر مکان چراغ های راهنما پی برد.

image

نمای عقب جایی است که طراحان پورشه تغییرات بیشتری در آن داده اند. در این نما چراغ های اصلی LED به هم پیوسته وجه تمایز اصلی ماکان فیس لیفت با نسخه قبلی هستند. این سبک از چراغ ها اخیرا به امضای پورشه تبدیل شده و پیشتر در مدل های دیگری مثل کاین و پانامرا مورد استفاده قرار گرفته اند.

image

پورشه برای فیس لیفت ماکان چند رنگ جدید در نظر گرفته که عبارتند از آبی میامی، نقره ای متالیک دولومیت، شمعی و سبز متالیک مامبا. برای ایجاد تمایز بیشتر این نسخه از ماکان بر روی رینگ های 20 و 21 اینچی آلیاژی جدید سوار خواهد شد.

Porsche-Macan-2019 (3)

در داخل کابین کنسول میانی بروز شده و نمایشگر بزرگ سیستم اینفوتینمنت اولین چیزی است که جلب توجه می کند. این نمایشگر 11 اینچی در مقایسه با نمونه 7 اینچی قبلی بطور قابل ملاحظه ای رشد ابعاد داشته است، سیستم اینفوتینمنت نیز اکنون بصورت استاندارد از قابلیت های گسترده تری مثل کنترل های صوتی هوشمند و نمایش داده های لحظه ای ترافیک پشتیبانی می کند.

image

تغییر ملموس دیگر کابین ماکان 2019 به فرمان اسپرت و زیبای آن مربوط می شود. این فرمان بصورت آپشن قابل انتخاب بوده و در واقع از مدل افسانه ای 911 به امانت گرفته شده است. شیشه گرم شونده جلو و یون ساز هوا از دیگر آپشن های جدید ماکان فیس لیفت هستند.

Porsche-Macan-2019 (17)

در کنار تغییرات ظاهری، مهندسین پورشه به لحاظ فنی نیز ماکان 2019 را ارتقا داده اند. تنظیم مجدد شاسی برای دستیابی به کیفیت سواری بهتر و بهره گیری از تایرهای جدید بخشی از این بهسازی ها به شمار می روند. فیس لیفت ماکان با یک اپلیکیشن موبایل نیز همراه شده که به واسطه آن مالکین قادر خواهند بود تجربه آفرود خود را ثبت و ضبط کنند.

Porsche-Macan-2019 (4)

تاکنون درباره مشخصات موتورهای قابل نصب بر روی فیس لیفت ماکان حرفی به میان نیامده، اما شنیده ها حکایت از این دارند که خروجی تمام آنها افزایش پیدا کرده است.

در پایان می توانید گالری تصاویر پورشه ماکان 2019 را در زیر مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی