ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

افت ارزش سهام شرکت فیسبوک
تکنولوژی

بزرگترین سقوط تاریخ؛ فیسبوک در یک روز ۱۲۳ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد

دیروز روزی تاریخی اما تلخ برای کمپانی فیسبوک بود، چرا که سهام این شرکت تنها در چند ساعت ۱۹ درصد ارزان شد و بدین ترتیب بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا ۱۲۳ میلیارد دلار از ارزش خود ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۵ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۰

دیروز روزی تاریخی اما تلخ برای کمپانی فیسبوک بود، چرا که سهام این شرکت تنها در چند ساعت ۱۹ درصد ارزان شد و بدین ترتیب بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا ۱۲۳ میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داد و ارزش کل آن به رقم ۵۰۶.۲ میلیارد دلار رسید.

جالب اینجاست که این افت شدید سهام نه به دلیل افشای یک رسوایی دیگر و نه تغییر و تحولی خاص، بلکه به واسطه ارائه گزارش عملکرد مالی کمپانی در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ به وقوع پیوست. گزارشی که نشان می داد سرعت رشد درآمدهای این شرکت کاهش یافته است.

برای مقایسه بد نیست بدانید که کل ارزش کمپانی بسیار موفق نت‌فلیکس ۱۵۸ میلیارد است و کل توییتر چیزی در حدود ۳۳ میلیارد دلار می ارزد. به عبارت دیگر با این افت سهام در یک شب ۴ کمپانی در ابعاد توییتر محو و نابود شدند.

افت ارزش سهام شرکت فیسبوک

با آن که فیسبوک هنوز هم از درآمدزایی بالایی برخوردار است، اما به نظر می رسد افشای کاهش کابران کمپانی در اروپا و ثابت ماندن تعداد آنها در آمریکا و کانادا به هیچ وجه به مذاق فعالان بازار بورس خوش نیامده. به نظر می رسد همین مسئله باعث شده تا بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا برای نخستین بار دست به دامن آمارهای تازه شود. به عنوان مثال در خلال ارائه گزارش عملکرد مالی اعلام شد که در حال حاضر حدود ۲.۵ میلیارد نفر در سرتاسر دنیا حداقل از یکی از اپلیکیشن های تحت مالکیت فیسبوک استفاده می کنند.

پر واضح است که منظور زاکربرگ از ارائه این آمار آن است که نشان دهد که علی رغم افت تعداد کاربران شبکه اجتماعی فیسبوک، اما بسیاری از آنها هنوز از سایر سرویس های این شرکت، به خصوص اینستاگرام استفاده می کنند. با این حال هنوز یک سوال بزرگ بی پاسخ مانده است. اگر روزی اینستاگرام بتواند از لحاظ تعداد کاربران با فیسبوک برابری کند، آیا می تواند به اندازه آن درآمدزا باشد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی