ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چت گروهی فیس تایم
آموزش

چگونه در iOS 12 فیس تایم گروهی داشته باشیم؟

اپل بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار مجوز حضور فیس تایم گروهی را رسما در iOS 12 صادر کرد تا کاربران موبایل‌هایش بتوانند از طریق این قابلیت تازه با ۳۲ نفر به صورت همزمان چت ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۷ مرداد ۱۳۹۷ | ۲۰:۰۰

اپل بالاخره و پس از مدت‌ها انتظار مجوز حضور فیس تایم گروهی را رسما در iOS 12 صادر کرد تا کاربران موبایل‌هایش بتوانند از طریق این قابلیت تازه با ۳۲ نفر به صورت همزمان چت کنند.

به طور کلی استفاده از فیس تایم اپل کار چندان سختی هم نیست و اگر کمی روی آن وقت بگذارید خیلی سریع با ویژگی‌هایش آشنا می‌شوید. اما از طرفی ممکن است با اولین نگاه به این قابلیت تازه کمی گیج شوید و نتوانید از ویژگی‌های خوب آن درست استفاده کنید.

اگر جزو همین افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید. چرا که قرار است در این متن از ویژگی‌های فیس تایم برایتان بگوییم و نحوه استفاده از آن‌ها را توضیح دهیم.

برقراری ارتباط


به طور کلی برای برقراری ارتباط جمعی از طریق فیس تایم دو راه وجود دارد: استفاده از اپ فیس تایم یا اپ مسیج.

اپ فیس تایم

فیس تایم

برای برقراری ارتباط از طریق اپ فیس تایم، ابتدا پنجره این اپلیکیشن را باز کنید و کلید «+» را بفشارید. سپس در باکس «To» نام اشخاصی که می‌خواهید با آن‌ها همزمان چت کنید را تایپ کرده و در نهایت یکی از گزینه‌های Audio (برای برقراری تماس صوتی) یا Video (برای برقراری تماس تصویری) را بفشارید.

با این کار پروسه برقراری ارتباط از طریق فیس تایم آغاز می‌شود و کسانی که نامشان را در بخش «To» تایپ کرده بودید با دریافت نوتیفیکیشنی از درخواست شما برای چت گروهی مطلع خواهند شد.

اپ مسیج

فیس تایم

همانطور که گفتم برای برقراری چت گروهی از طریق فیس تایم می‌توان از طریق اپ مسیج هم اقدام کرد. فقط کافیست یک صفحه چت چند نفره در اپ مسیج بسازید و تمام افرادی که می‌خواهید با آن‌ها فیس تایم داشته باشید را اضافه کنید.

حالا درست جایی که نام افراد حاضر در چت قرار گرفته را بفشارید تا منو دسترسی تازه‌ای در اختیارتان قرار بگیرد. اگر خوب دقت کنید در این منو گزینه فیس تایم قرار گرفته که با فشردن آن می‌توانید با تمام افراد حاضر در آن چت، فیس تایم همزمان داشته باشید.

دریافت تماس


فیس تایم

اگر یکی از دوستانتان یک فیس تایم تازه شروع کند و شما هم جزو افرادی باشید که او به لیست اعضای چت اضافه کرده، یک نوتیفیکیشن ساده دریافت خواهید کرد که با باز کردن آن به محیط فیس تایم برده می‌شوید و قادر به ارتباط با دیگران خواهید بود.

در صورتی هم که نتوانستید همان لحظه به جمع دوستانتان بپیوندید، خیلی راحت سر فرصت و موقعی که دیگر قادر به برقراری ارتباط بودید به سراغ اپ مسیج بروید و با ورود به صفحه چت ایجاد شده گزینه «Join» را بفشارید. با این کار یک راست به جمع دوستانه خود ملحق می‌شوید و می‌توانید با دیگران به صورت صوتی یا تصویری صحبت کنید.

فیس تایم

اضافه کردن افراد حین برقراری فیس تایم


خوشبختانه اگر یکی از دوستانتان هم از قلم افتاده باشد خیلی راحت می‌توانید در حین مکالمه با دیگران او را هم به جمع خود اضافه کنید. فقط کافیست کلید «سه نقطه» را بفشارید و با انتخاب گزینه «Add Person» نام آن دوست از قلم افتاده خود را به لیست اعضای حاضر در چت اضافه کنید.

فیس تایم

با این کار نوتیفیکیشنی که پیشتر در موردش صحبت کرده بودیم برای شخص مورد نظر ارسال می‌شود و او می‌تواند با باز کردن آن وارد فیس تایمی شود که همه در آن در حال مکالمه‌اند.

افزودن افکت


یکی از قابلیت‌های خوب و جالب فیس تایم این است که می‌توان حین چت با دیگران از افکت‌، انیموجی‌ و مموجی‌های مختلف استفاده کرد و ظاهر نامتعارفی به این ارتباطات جمعی دوستانه بخشید.

برای این کار هم فقط کافیست کلید افکت‌ها که کنار کلید قطع مکالمه قرار دارد را بفشارید تا لیستی از تمام افکت‌هایی که می‌توان حین مکالمه از آن‌ها استفاده کرد در اختیارتان قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی