ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مصاحبه با مدیرعامل نووا گیمز؛ پاپالند به زودی در سطح جهانی منتشر می شود

پاپالند: فرار کله ها از آن دست عناوین خاصی است که در چند ماهه اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده. سبک گیم پلی و طراحی هنری این بازی باعث شده تا در دورانی ...

شایان کرمی
نوشته شده توسط شایان کرمی | ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۴:۰۰

پاپالند: فرار کله ها از آن دست عناوین خاصی است که در چند ماهه اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده. سبک گیم پلی و طراحی هنری این بازی باعث شده تا در دورانی که عناوین داخلی معمولاً به خاطر نبود خلاقیت کافی در طراحیشان، نقد می شوند، پاپالند بتواند استانداردهای تازه ای را برای بازی سازی موبایل تعریف کند.

نووا گیمز به عنوان سازنده این بازی در الکام گیمز حضور داشت و همین موضوع باعث شد تا مصاحبه ای با اسماعیل صبوری به عنوان مدیرعامل این استودیو داشته باشیم.

دیجیاتو: از تیم نوا گیمز و برنامه های آتی خود بگویید.

اسماعیل صبوری - نووا گیمز: 4 سالی می شود که تیم نوا گیمز تاسیس شده و از همان پروژه اول هدف ما حضور در بازارهای جهانی بود و به همین دلیل طراحی هنری بازی با سایر عناوین ایرانی تفاوت داشت و بیشتر برای بازار های جهانی طراحی شده بود. پاپالند را در ابتدا روی کافه بازار منتشر کردیم و بعد از گرفتن بازخوردها و رفع ایرادات بازی، وارد مرحله انتشار جهانی آن شده ایم.

آیا نگران این موضوع نبودید که طراحی متفاوت بازی باعث شود تا کاربران ایرانی به آن روی خوشی نشان ندهند؟

ما از همان پروژه اول خود می دانستیم که ممکن است مخاطبان ایرانی با محتوای بازی ارتباط برقرار نکنند. اما به هدفمان رسیدیم و ناشر برای انتشار بازی در بازارهای جهانی موافقت کرد. همین موضوع باعث شد تا نام اثر خود را بین دیگر عناوین موفق در صفحه اول App Store ببینیم.

در طراحی پاپالند ما روی این قضیه که بخواهیم بازی را مطابق با سلیقه خاص یک منطقه طراحی کنیم ، متمرکز نبودیم و بیشتر می خواستیم تا هر فردی در هر نقطه ای از جهان قادر به تجربه آن باشد.

این قضیه روی عملکرد بازی در ایران تاثیر منفی نگذاشت؟

بله و شاید بازی ما در بازار ایران به اندازه دیگر عناوین شناخته شده داخلی از نظر جذب مخاطب موفق ظاهر نشد اما فکر می کنم به واسطه این که بازی در خارج از کشور موفق شود، ذهنیت مثبتی در کاربران ایرانی هم ایجاد شده و آن ها به تجربه این عنوان علاقه مند شوند.

پاپالند

با این اوصاف، هدف شما از حضور در الکام گیمز چیست؟

ما در الکام گیمز دنبال این هدف هستیم که بتوانیم از افراد متخصص برای بخش درآمدزایی و فروش بازی ها کمک بگیریم و طی این نمایشگاه و رویداد TGC هم پیشنهادات مختلفی در رابطه با نحوه کسب درآمد چه در بازارهای خارجی و چه در داخل دریافت کردیم.

یعنی با کاربرانتان در الکام گیمز تعامل نداشتید؟

داشتیم اما به طور کلی هدف ما از حضور در این رویداد بیشتر معطوف به بعد تجاری و ارتباط با افراد متخصص می شد. اما با وجود این قضیه هم با توجه به این که این دوره سال اولی است که ما در چنین رویدادی شرکت کرده ایم، از نتیجه راضی هستیم و امیدواریم با برنامه ریزی بهتر، دورنمای بهتری در سال آینده داشته باشیم.

کافه بازار در این مدت نشان داده که حامی بازیسازان با استعداد است، به نظر شما چه اقداماتی از سوی بازار می تواند باعث ساخت بازی های بزرگتر و موفقیت بیشتر استودیوهای بازی سازی شود؟

به نظرم تنها کاری که می شد با فراهم کردن امکان حضور تیم های برگزیده کافه بازار در الکام گیمز، انجام شده و این موضوع که کافه بازار هزینه حضور چنین تیم هایی را این رویداد متقبل شده، اتفاق مثبتی محسوب می شود. البته اتفاق های مثبت دیگری هم می توانند رخ دهند که امکان پذیر بودن آن ها باید بررسی شود.

پاپالند چه زمانی به صورت جهانی عرضه خواهد شد؟

در حال حاضر مشغول مذاکره با ناشرها هستیم و احتمال می رود که تا انتهای تابستان این بازی به طور رسمی در بازارهای جهانی عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی