ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا اسامی اولین مسافران سفر تجاری به فضا را اعلام کرد

به تازگی ناسا اسامی اولین مسافران سفر تجاری‌ به فضا را اعلام کرده و خاطر نشان نموده که این آژانس دوباره می‌تواند فضانوردان را از خاک ایالات متحده آمریکا راهی آسمان کند. گزارش شده سرنشینان اولین پرواز ...

امین قیاسی
نوشته شده توسط امین قیاسی | ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۷:۰۰

به تازگی ناسا اسامی اولین مسافران سفر تجاری‌ به فضا را اعلام کرده و خاطر نشان نموده که این آژانس دوباره می‌تواند فضانوردان را از خاک ایالات متحده آمریکا راهی آسمان کند.

گزارش شده سرنشینان اولین پرواز کمپانی معروف بوئینگ، اریک بو، «نیکول آوناپو مان» فضانورد تازه کار و «کریگ فرگوسن» از فضانوردان مشهور فضای مجازی خواهند بود. ضمن اینکه سفر یاد شده برای اواسط سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده است.

از طرف دیگر کپسول فضایی دراگون اسیپیس اکس به احتمال قوی قرار است در فروردین ماه سال ۲۰۱۹، سفر‌های فضایی کمپانی یاد شده را افتتاح کند. احتمالاً در کپسول این کمپانی ویکتور گلور و مایک هاپکینز به عنوان سرنشین حضور خواهند داشت.

ناسا همچنین اسامی فضانوردانی که قرار است اقامتی طولانی در ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشند را اعلام کرده است. سونی ویلیامز هندی الاصل یکی از این افراد خواهد بود. او پیشتر توانسته بود با دویدن روی تردمیل ایستگاه فضایی بین المللی در ماراتن شهر بوستون شرکت کند. علاوه بر این، جاش کاسادا، فضانورد تازه کار نیز ویلیامز را در مدت ماموریتش همراهی خواهد کرد.

البته اسپیس اکس قرار است پس از مدتی دومین پرواز تجاریش را نیز انجام دهد و ناسا اعلام کرده مسافرین این سفر، باب بنکن و داگ هارلی خواهند بود.

به نظر می‌رسد که ناسا سعی کرده با اعلام کرده نفرات این چهار سفر تجاری به فضا، به ‌آنها روحیه بدهد چرا که تا زمان شروع این سفر‌ها هنوز مدت زمان زیادی باقی مانده است.

شرکت‌های بوئینگ و اسپیس اکس هر دو مشکلات بسیاری پیش روی پرواز‌های تجاری خود دارند و در ابتدا باید آنها را رفع کنند. در غیر این صورت، زمان‌های مشخص شده برای این پرواز‌ها مسلماً عقب خواهد افتاد و از دست ناسا هم کاری بر نخواهد آمد. با توجه به اینکه در حال حاضر خبرهای زیادی از این دو پروژه منتشر نمی‌شود، بعید است این چهار سفر در موعد مقرر رخ دهند و به نظر می‌رسد باز هم باید برای اولین سفر تجاری انسان به فضا منتظر بمانیم.

 

تماشا کنید: ناسا برندگان طراحی زیستگاه‌های مریخ را انتخاب کرد

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی